|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cql1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 06-Marts-2008 kl. 20:24 |
Hej.
Jeg har fået en gammel stationær, hvor jeg blot skulle købe en ny HDD. Jeg har valgt at købe en Hitachi 320GB SATA, men har til min overraskelse opdaget, at den tidligere HDD var en PATA. Kan jeg få et adaptorkabel, så jeg kan bruge min nye Hitachi? -Eller er jeg nødt til at købe et helt nyt bundkort... |
|
/cql
Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Hvorfor ikke bare købe et SATA PCI kort. Kik på eBay - der fåes de billige. |
|
![]() |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Ja, se f.eks. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=317206 (NB: firmaets beskrivelse er misvisende) Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Pas nu på, der spørges om en SATA -> PATA converter, men der linkes til en PATA -> SATA converter. Altså den modsatte vej. Denne converter bruges til at få en gammel PATA CD/DVD eller HDD til at fungere på et nyt motherboard uden PATA interface. Jeg bruger selv en SATA/PATA/IDE -> USB converter, men da du sikkert skal boote på disken, vil jeg da også anbefale dig at købe en SATA PCI controller. Du skal lige være opmærksom på, at der måske skal installeres en speciel driver (tryk F6 ved installationens begyndelse) for at Windows kan få fat i din SATA disk ved opstart. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Du har sikkert ret, men beskrivelsen er forvirrende. Den siger også at: Controller-grænsefladetype I: ATA-133 Og det forstod jeg sådan at den skal forbindes til en ATA controller. Jeg troede for nogen tid siden at jeg havde brug for sådan en tingest og så fandt jeg denne: http://www.addonics.com/products/io/adsaide.asp som klart beskrives som The SATA - IDE/ATAPI converter is a perfect solution for converting the Serial ATA hard drive or Serial ATA optical storage devices to standard IDE interface. Den som Komplett sælger var den eneste jeg fandt hos en Dansk leverandør, men det er nok et andet produkt. Beklager forvirringen. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |