recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan et mediacenter det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan et mediacenter det?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ravneren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan et mediacenter det?
    Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:13
Hej godtfolk
Håber en af jer, kan give mig en hjælpende hånd. Jeg har googlet men er ikke blevet klogere..

jeg har en bærbar stående som mediaserver i et andet rum i huset. Jeg henter al indhold fra den via WD TV Live. Langt de fleste dvd'er har jeg efterhånden smidt ind som iso'er eller mkv'er. Ved mit tv har jeg så en klods af en hd-recorder fra stenalderen til at stå. Den bruger jeg kun når ungerne vil se en lånt dvd-film. Da jeg gerne vil af med den gamle stort set ikke-brugte hd-recorder, er mit spørgsmål som følger (beklager hvis det er for NooB):
Kan jeg installere en mediacenterløsning på server-computeren (eksempelvis Tversity) og derigennem afspille dvd-discen, så det kan ses inde i stuen? Altså kan jeg hente en "livestream" fra servercomputeren hvis den kommer fra disc-drevet?
Takker :-)
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:17
Det kan du med SageTV og en HD300 extender. Det kræver bare, at der installeres AnyDVD på serveren. Bruger det selv og det fungerer fint.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:25
Hvis du kører windows 7, så kan du vælge 'Play To' og markere din WD TV Live, hvorefter filmen bliver afspillet på fjernsynet via din WD TV Live.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:27
Du kan vel også bare dele det optiske drev og så tilføje det som kilde på din wd tv?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Det kan du med SageTV og en HD300 extender. Det kræver bare, at der installeres AnyDVD på serveren. Bruger det selv og det fungerer fint.

Tak for hurtigt svar :-) Det er værdsat - og SageTV ser lækkert ud.
Hvis nogen har kendskab til en løsning der fungerer med WD TV Live, eller andre workarounds hører jeg gerne om det. Kunne være fedt hvis man ikke behøvede at skifte en boks ud med en anden...
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Du kan vel også bare dele det optiske drev og så tilføje det som kilde på din wd tv?

ok? det må jeg lige prøve. Vidste jeg ikke man kunne..
Takker
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Hvis du kører windows 7, så kan du vælge 'Play To' og markere din WD TV Live, hvorefter filmen bliver afspillet på fjernsynet via din WD TV Live.

Perfekt .. det lyder som svaret. Hvor trykker jeg Play To?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu