Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ravneren
Ny bruger
Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
|
Emne: Kan et mediacenter det? Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:13 |
Hej godtfolk Håber en af jer, kan give mig en hjælpende hånd. Jeg har googlet men er ikke blevet klogere..
jeg har en bærbar stående som mediaserver i et andet rum i huset. Jeg henter al indhold fra den via WD TV Live. Langt de fleste dvd'er har jeg efterhånden smidt ind som iso'er eller mkv'er. Ved mit tv har jeg så en klods af en hd-recorder fra stenalderen til at stå. Den bruger jeg kun når ungerne vil se en lånt dvd-film. Da jeg gerne vil af med den gamle stort set ikke-brugte hd-recorder, er mit spørgsmål som følger (beklager hvis det er for NooB): Kan jeg installere en mediacenterløsning på server-computeren (eksempelvis Tversity) og derigennem afspille dvd-discen, så det kan ses inde i stuen? Altså kan jeg hente en "livestream" fra servercomputeren hvis den kommer fra disc-drevet? Takker :-)
|
 |
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:17 |
Det kan du med SageTV og en HD300 extender. Det kræver bare, at der installeres AnyDVD på serveren. Bruger det selv og det fungerer fint.
|
 |
u2pia
Super bruger
Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
|
Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:25 |
Hvis du kører windows 7, så kan du vælge 'Play To' og markere din WD TV Live, hvorefter filmen bliver afspillet på fjernsynet via din WD TV Live.
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:27 |
Du kan vel også bare dele det optiske drev og så tilføje det som kilde på din wd tv?
|
 |
ravneren
Ny bruger
|
Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:28 |
Badsted skrev:
Det kan du med SageTV og en HD300 extender. Det kræver bare, at der installeres AnyDVD på serveren. Bruger det selv og det fungerer fint.
|
Tak for hurtigt svar :-) Det er værdsat - og SageTV ser lækkert ud. Hvis nogen har kendskab til en løsning der fungerer med WD TV Live, eller andre workarounds hører jeg gerne om det. Kunne være fedt hvis man ikke behøvede at skifte en boks ud med en anden...
|
 |
ravneren
Ny bruger
|
Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:29 |
Briam skrev:
Du kan vel også bare dele det optiske drev og så tilføje det som kilde på din wd tv? |
ok? det må jeg lige prøve. Vidste jeg ikke man kunne.. Takker
|
 |
ravneren
Ny bruger
|
Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:30 |
u2pia skrev:
Hvis du kører windows 7, så kan du vælge 'Play To' og markere din WD TV Live, hvorefter filmen bliver afspillet på fjernsynet via din WD TV Live. |
Perfekt .. det lyder som svaret. Hvor trykker jeg Play To?
|
 |