|
Kan gipsvæg bære tv? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juni-2016 kl. 13:56 |
Jeg vil gerne have mit 46" tv op at hænge på væggen, men det er en gipsvæg, den skal hænge på.
Hvor meget vægt kan sådan en gipsvæg monstro bære? Køber større/tungere tv, når mit gamle ikke kan mere, derfor. |
|
![]() |
|
FDP ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa
En hurtig søgning på google gave dette resultat http://handyman.dk/spoergehjoernet/30-kgs-fladskaerm-paa-gipsvaeg/ Og den fortæller at det ikke er noget problem, når man bruger de rigtige plugs, som du også kan læse. Men ellers ville jeg da skrive til Danogips eller Fischer som laver plugs, de ved jo en hulens masse. Flemming
|
|
Flemming
|
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Jeg havde min gl. PX80 plasma oppe at hænge på en en/enkelt-plade gipsvæg. Det krævede bare nogle flere plugs, for at fordele vægten.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Mit 42" Pioneer plasma hænger på en gipsvæg. Du kan næppe købe et tv i dag der vejer det samme!
Klaus |
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 521 |
Helt klart intet problem med 46" skærm på enkelt gipsvæg der er lodret forstærket hver 60 cm..
Det vigtige er at du bruger det rigtige materiel til fastgørelsen, hvis det er et lags gips kan du bruge et alm. Fast tv beslag hvis du planlægger at bruge et sving beslag skal det være 2 lags i begge monteringer anbefaler jeg expandet rosetter til fastgørelsen findes i 2 udgaver blå til 1 lags Rosa til 2 lags gips kan købes i silvan og andre steder.. Harald nyborg har en tilsvarende i sort (kinakopi) hold dig langt væk fra dem de er helt værdiløse, monter min. 4 stks af dem så sidder den der . Redigeret af Just Curious - 19-Juni-2016 kl. 18:00 |
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
![]() |
|
Male80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2014 Status: Offline Point: 104 |
Som andre siger det vigtigste er plugs der udvider sig bag væggen og så flere holde punkter fx 4.
Kort sagt jeg har intet nyt at komme med andet end at bekræfte at det de andre har skrevet er rigtig.
|
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Takker
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |