|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
cql1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 25-Januar-2008 kl. 10:51 |
Hej, jeg har et spørgsmål omhandlende, hvordan jeg med færrest penge og kabler, kan sætte et mediacenter op. Som mediacenter har jeg en computer, der står i et skab i et andet rum. Computeren/Mediacenteret skal kunne følgende:
Kan det lade sig gøre, at optage fra f.eks. HDMI-kablet, der går fra computeren (eks. tv-tuner)?... eller skal jeg sætte et t-stik på mit antennekabel og dele signalet mellem tv’et og tv-tuneren i computeren? Fordelen ved HDMI-kablet er jo, at jeg ville spare et kabel… Jeg mangler at købe et tv-tuner-kort, og er såfremt det er påkrævet klar på at købe et nyt, men billigt grafikkort med HDMI i, hvis I foreslår det. Jeg takker på forhånd, og hvis I har nogle konkrete forslag til, hvad og hvilke produkter, jeg skal købe, hører jeg meget gerne fra jer! |
|
/cql
Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jeg tvivler på, at man kan få et PC kort med HDMI In, for så kunne der optages og ligges ud på DVD rent Digitalt, og det går copyright haverne ikke med til. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Ja, det vil de nemlig ikke! De vil hellere have at man gemmer mpeg2/mpeg4 signalet, som er bedre end HDMI da det ikke skal komprimeres igen igen. Tak for det!
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
"Hellere have" er nok så meget sagt. Der arbejdes ihærdigt på at blokere for din mulighed for og ret til at gemme transport streams. Se her. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Tak for linket Jesper, jeg vil læse det indgående når jeg får tid. Indtil da, har du et par HighLigts? Mvh. |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Først og fremmest: der er ikke noget som er gennemført endnu. Men visse kræfter (guess who) arbejder ihærdigt for at begrænse din ret til at optage TV programmer, sådan lidt ala begrænsningen i din ret til at lave en kopi af en DVD som du selv ejer. Så kan de jo sælge dig DVD boxe med TV serier og VOD services. Det vil kræve teknik (broadcast flags) og ny lovgivning. Det sidste er vigtig fordi uden lovgivning kan enhver idiot med et DVB kort omgå broadcast flags, der dybest set er ligesom regionskoder. Din software respekterer dem via et IF-THEN-ELSE statement, og hvis du kan pille lidt ved softwaren og recompile, er begrænsningen væk. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Så er det godt der findes firmaer som Slysoft
![]() |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Tjaaaah, hvis broadcast flags en dag kommer til vores TV stuer (gud forbyde det...), tror jeg at beskyttelsen bliver mere banal, for eksempel ala CGMS-A hvor det reelt bare er et binært flag i, som softwaren i vores recordere eksempelvis vælger at respektere (men som softwaren i mine PC capture programmer er totalt ligeglade med). Man kan naturligvis forestille sig andre modeller, men i så fald vil der være problemer med bagudkompatibilitet med eksisterende DVB udstyr. Dermed ikke sagt at broadcast flags ikke vil blve et problem, fordi der vil komme en følgelovgivning som forlanger at DVB software og hardware skal respektere disse flag, og at det bliver forbundet med straf at udvikle, sælge og besidde udstyr/software som ikke gør det. Med den lovgivning vil men kunne blokere internetsider, som distribuerer software der ikke respekterer broadcast flags. Altså samme farce som vi har med §75c i ophavsretsloven i dag. Man prøvede at få vedtaget regler om broadcast flags i WIPO regi sidste sommer, men det lykkedes heldigvis ikke i denne omgang. De vil garanteret prøve igen, og en anden mulighed er EU systemet, som består af dumme kommisærer og politikere, der vil gøre alt for magtfulde industriinteresser. Dybest set kan man ikke designe et DRM system som giver dig mulighed for at se materialet, men som effektivt forhinder dig i at lave en kopi. Selv lukkede DVB systemer som NDS Videoguard er blevet reverse engineer'et så du kan se programmerne (som dit kort tillader) på andre modtageenheder end den officielle/lukkede box, og disse modtageenheder (STBs eller software) giver dig typisk mulighed for at lave en kopi. Redigeret af JesperLund - 26-Januar-2008 kl. 10:50 |
|
|
|
![]() |
|
cql1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Tak for jeres svar....
Mht valg af tv-tuner, er der så noget, jeg bør holde øje med. Det eneste det skal kunne er jo bare at optage fra tv'et... Er der nogen forskel for mig på f.eks. Hauppauge 150MCE til ca.400kr og Hauppauge Express til ca.200kr? |
|
/cql
Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12 |
|
![]() |
|
![]() |
Express=Mono 150=Stereo Hold nu op! 200 kr. i forskel, det er en gang mindre i Irma Du kan da ikke mene at vi skal sidde og vurdere om du bør/skal spare de 200 kr |
|
|
![]() |
|
![]() |
hehe... det var bare hvad jeg lige så inde på edbpriser... jeg kunne selvfølgelig have formuleret mig anderledes, men synes nu, at vendingen "f.eks." dækker meget godt over, at det blot var en eksemplificering, end et valg mellem Express og 150
![]() Det skal naturligvis være stereo, så tak! Men er der ellers nogen forskel for mig (/min situation, hvor jeg KUN skal kunne optage), om jeg giver 400kr eller 1000kr for et kort? -det jeg gerne ville frem til, var om I/du kan anbefale et konkret billigt kort, der kan det jeg foreskriver... I så fald hvilket? |
|
/cql
|
![]() |
|
zulu100 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 126 |
![]() |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx? articleid=1000&zoneid=3 Kan dette kort bruges bruges i en HTPC til optagelse af et digitalt signal. Kunne man forstille sig HDMI udgangen på YOUSEE´s nye HD box forbundet til indgangen på dette kort vil kunne bruges til optagelse af det digitale signal på HTPCén eller vil der være begrænsninger ifa hdcp. Redigeret af zulu100 - 04-Februar-2008 kl. 20:44 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |