Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Noerrelund
Bruger
Oprettet: 16-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
|
Emne: Kan I se sport uden "hakken"? Sendt: 24-Januar-2008 kl. 09:37 |
Hej i gruppen,
jeg har tidligere forsøgt mig med dette emne, men fik ingen svar.
Jeg ser Stofas Digitale Spejl via FloppyDTV (se yderligere info om PC i min signatur), men kan ikke se sport uden at det hakker så meget i billedet at det er uudholdeligt at se på og det ender altid med at vi slår over på analoge signal istedet. Har I samme problemer?
Nu har vi fx set håndbold de sidste par dage og bolden flyver i hak gennem luften, det er meget irriterende.
Jeg tvivler på at det er min HTCP der ikke er kraftig nok, men hvis ikke det er det hvad er så problemet? Kan det være codecs? Jeg har K-Lite og PowerDVD, hvad bruger I andre?
Redigeret af Noerrelund - 24-Januar-2008 kl. 09:40
|
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
|
 |
Noerrelund
Bruger
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 10:26 |
Noerrelund skrev:
Nu har vi fx set håndbold de sidste par dage og bolden flyver i hak gennem luften, det er meget irriterende.
|
Har netop læst mig til, at det muligvis skyldes at grafikkortet leverer 60Hz istedet for 50Hz, så det vil jeg prøve at ændre ved lejlighed.
|
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
|
 |
drlaadla
Bruger
Oprettet: 11-Februar-2007
Point: 71
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 10:34 |
Jeg oplevere også det sammen engang i mellem. Jeg tro problem enten ligger i bios,vista eller chipset. Jeg har de bedst hardware. Min går også i HANG MODE).Det er noget rigtige lort.
HFX Media PC Case Black/Silver Windows vista 32bit Asus P5K Deluxe Intel Core 2 Duo T6600 2,66 GHz Kingston 2xGB-DIMM 240-pin-DDR II SDRAM-667 MHz(PC2-5300) Super talent flash drive 2GB (Readyboost ready) D-Link Xtreme N PCI Express Desktop Adapter DWA-556 MSI NX8600GTS 512MB Diamond Plus (Waiting Hdmi 1.3) Samsung+Hitachi 2x500GB/7200rpm/16MB/Serial ATA-300/8.9 ms FloppyDTV C/CI DVB-C med viaccess cam LG GGW-H20N Combo drive (BLURAY& HD DVD)
Redigeret af drlaadla - 24-Januar-2008 kl. 16:37
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 14:57 |
drlaadla skrev:
Jeg har de bedst hardware. |
Nej det har du ikke.
drlaadla skrev:
FloppyDTV C/CI DVB-C med viaccess cam (Undertekst virker) |
Ikke med Vista MCE, det er stensikkert. De eneste undertekster du kan se, det er dem der er hardcodet ind i billedet.
Ikke for at være nedladende, men når man siger man har det bedste, så er mit udgangspunkt, at det er sagt fordi man ved noget om det. Men når dels flere af dine komponenter ikke er de bedste, og du dernæst skriver at undertekster virker med FloppyDTV, (og jeg formoder du bruger Vista MCE, da det er Vista der er nævnt som software), så er der noget der siger mig, at du ikke helt har forstået, dels hvad der er det bedste, og dernæst hvori problemstillingen med FloppyDTV/DVB tvkort og undertekster i MCE ligger.
Du skal dog ikke være nervøs for dit hardware, for det er ikke det som der er en begrænsning i dit system. Det kan funger ganske fornemt endda. Så på den led er det ikke det bedste, men det er godt nok.
Hvorfor din maskine hakker, det kan evt. være det samme 50/60hz problem. Ellers så prøv at forklare, hvordan den "hang moder".
Redigeret af Kandersen - 24-Januar-2008 kl. 14:58
|
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 15:25 |
Har du prøvet at bruge VM7 renderer, min hang også lidt i sport når jeg bruger VM9 renderer
|
Den Ben
|
 |
drlaadla
Bruger
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 16:43 |
Kandersen skrev:
drlaadla skrev:
det kan godt være at det er ikke det bedst.Men den kan klare HD efter min mening.Det var en fejl da jeg sagde at undertekster virker.Sorry
Jeg har ikke oplevet probelmer fra starten.Da min maskin ikke var opdatere.Efter jeg har opdateret bio og windows opdatering.Så begyndt den at div problemer i hakkeri.Det starter når jeg ser tv eller film. hang moder kommer engang i mellem.Det er også noget nyt oplever i i øjeblikke.
Jeg har de bedst hardware. |
Nej det har du ikke.
drlaadla skrev:
FloppyDTV C/CI DVB-C med viaccess cam (Undertekst virker) |
Ikke med Vista MCE, det er stensikkert. De eneste undertekster du kan se, det er dem der er hardcodet ind i billedet.
Ikke for at være nedladende, men når man siger man har det bedste, så er mit udgangspunkt, at det er sagt fordi man ved noget om det. Men når dels flere af dine komponenter ikke er de bedste, og du dernæst skriver at undertekster virker med FloppyDTV, (og jeg formoder du bruger Vista MCE, da det er Vista der er nævnt som software), så er der noget der siger mig, at du ikke helt har forstået, dels hvad der er det bedste, og dernæst hvori problemstillingen med FloppyDTV/DVB tvkort og undertekster i MCE ligger.
Du skal dog ikke være nervøs for dit hardware, for det er ikke det som der er en begrænsning i dit system. Det kan funger ganske fornemt endda. Så på den led er det ikke det bedste, men det er godt nok.
Hvorfor din maskine hakker, det kan evt. være det samme 50/60hz problem. Ellers så prøv at forklare, hvordan den "hang moder".
|
Redigeret af drlaadla - 24-Januar-2008 kl. 16:45
|
 |
drlaadla
Bruger
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 12:55 |
Problem er løst ved afinstallere NVIDIA PUREVIDEO DECODER.Det hakker ikke mere i almindlig kanaler og HD discovery i MCE.
|
 |
Noerrelund
Bruger
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 21:11 |
drlaadla skrev:
Problem er løst ved afinstallere NVIDIA PUREVIDEO DECODER.Det hakker ikke mere i almindlig kanaler og HD discovery i MCE. |
Okay, det må jeg også prøve ved lejlighed. Grafikkortet kører pt. 60Hz og jeg har prøvet at ændre til 50Hz, men så kan jeg kun vælge nogle mærkelige opløsninger som jeg ikke kan få til at stå ordentligt... Jeg kan fx ikke vælge 1080p eller 720p  Jeg har et X1300 med DVI og VGA udgange, DVI går via HDMI ind i mit Full HD Samsung M86 40" og VGA går til VGA i min 17" Samsung TFT monitor. Hvis jeg ikke tilslutter min monitor via VGA, så har jeg kun billede på DVI-HDMI ca. hver 3. gang maskinen startes eller vækkes fra standby... Kan VGA være problemet? Kan driveren være problemet (har prøve flere versioner)? Kan grafikkortet være problemet (har også prøvet med et Radeon 9600 grafikkort)?
|
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
|
 |
drlaadla
Bruger
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 22:27 |
Min grafikkortet kører med 60hz.Der er kan mange forskellige forklaringer.Det kommer an på mange ting.
|
 |
Noerrelund
Bruger
|
Sendt: 26-Januar-2008 kl. 16:26 |
drlaadla skrev:
Min grafikkortet kører med 60hz.Der er kan mange forskellige forklaringer.Det kommer an på mange ting. | Jeg har ikke Nvidia PureVideo HD installeret og ved egentlig ikke om det vil fungerer sammen med mit Radeon grafikkort? Jeg kan heller ikke findes det til download nogen steder, kun Nvidia PureVideo (ikke HD!)? Jeg har ændret fra VMR9 til 7 samt prøvet Overlay, billedet hakker stadig meget i sport samt fx de rullende nyheder på TV2 News... Som tidligere nævnt kan jeg ikke vælge en acceptabel opløsning i 50Hz... Hmm, jeg har for et par dage siden bestilt nyt hardware* men tror ikke rigtig hardwaren er problemet... Jeg må næsten prøve og vente for at se om det er problemet... *Intel Core 2 Duo E8400 (Wolfdale) og et ASUS P5E-VM HDMI samt 2GB RAM.
|
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 26-Januar-2008 kl. 18:53 |
DXVA = DIRECTX VIDEO ACCELLERATION = DIRECTX 9.0c DXVA 2.0 = DIRECTX VIDEO ACCELLERATION MARK 2= DIRECTX 10/10.1
Man kan IKKE installere PurevideoHD, eller AvivoHD udover det er en del af ens grafikkort driver.....
Eksempelvis er PurevideoHD er Nvidias driverimplementering af DXVA 2.0, hvilket vil sige hardware accelleration af video materiale....(Som i HD versionen også inkluderer h.264).
PureVideoHD kan man KUN bruge hvis man har installeret en Nvidia driver til sit Nvidia grafikkort og man vælger PureVideooptimeringen i sin softwareafspiller.
Dvs PurevideoHD er ikke som Nvidia Pure Video Decoder et playback filter men Nvidias brand for driverimplementering af DXVA 2.0.
ATI har som en pendant...= AVIVO HD som fungerer på samme måde.....
Dvs du skal have et grafikkort der understøtter DXVA 2.0 i hardware= alle DX10 grafikkort, og så skal du have et decoderfilter som kan udnytte DXVA via push.....Eksempelvis PowerDVD, Windvd(Den nyeste version)
Jeg har set folk i dette forum som ævler om det ene og det andet vedrørende hardwareaccelleration....
DXVA 2.0 understøttes af ATI 2400 og op, samt af GF 8400 og op...
Desuden har Intel lavet visse implementeringer af DXVA 2.0.....Dvs de kort der er Directx 10.0 kompatible...
Redigeret af Patriarken - 27-Januar-2008 kl. 11:20
|
 |
Noerrelund
Bruger
|
Sendt: 16-Februar-2008 kl. 17:15 |
Efter køb af nyt bundkort, CPU og RAM så kører det upåklageligt.
Det nye grej er Intel Core 2 Duo E8400 3GHz, ASUS P5E-VM HDMI samt 2x1GB Kingston RAM. Dette kører også Full HD med onboard grafikkort 
Redigeret af Noerrelund - 21-Februar-2008 kl. 19:38
|
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
|
 |