|
kan ik få lyd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mhpdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2013 Status: Offline Point: 65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 19:10 |
hej
jeg har brug for lige hjælp. jeg har sat mit st60 til min yamaha rx-v675 men jeg kan ikke få lyden fra tvet ned over forstærkeren. det er forbundet via hdmi1 på tv. også ind i den hdmi out på reciveren. skal man gøre andet ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det plejer at være HDMI2 der står ARC på TV
Og så skal funktionen slåes til i menu'en Redigeret af Kampus - 11-Oktober-2013 kl. 20:06 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Prøv lige HDMI 2 på dit TV i stedet
![]() Redigeret af Hother - 11-Oktober-2013 kl. 20:08 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Du har så ikke læst manualen angående den funktion, og ej heller bemærket at HDMI 2 er mærket ARC.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
Skal den sidde i OUT på receiveren ?
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
JA
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
Ok var jeg ikke klar over, det virkede bare forkert når signalet skal ind der Men man lærer noget nyt hver dag
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Man vil gerne have billede og lyd ud fra receiver og over til fjernsynet. Man sætter også kablet i en indgang på fjernsynet.
Men på et tidspunkt var der nogen der fandt ud af at det var lidt upraktisk at man kun kunne sende fra receiver til tv, så man opfandt begrebet ARC (audio return channel - lyd tilbage kanal), hvor man kan sende lyden fra fjernsynet ud af en indgang på fjernsynet og ind a en udgang på forstærkeren. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |