|
Kan ik installere NAS D Link 320, ik' synlig |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
handstand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 21:34 |
HJÆLP.
Har købt en NAS, og er åbenbart mere blank inden for IT end jeg gik og troede... ![]() Helt simpelt, out of the box. Har sat en ekstra disk i, så den har 2x1TB, sat låget på, ethernet kabel i router, strøm til, CD i Win7 bærbar, trykker start>next>next osv, men... Step 2 hvor der står vælg en enhed forbliver blank. ![]() Og så kommer jeg bare ikke længere. Hvad gør jeg herfra - som sagt i første linje er jeg fuldstændig blank. Det er en Zyxel router som er "styret" af min arbejdsgiver, forstået på den måde at de har præ-konfigureret den, og jeg aner intet om den (fast ip / dynamisk ip) etc. og jeg ved dybest set heller ikke hvordan jeg kommer ind i den, hvis der overhovedet er åbnet for at jeg kan. What to do? - Der er blå lys i både disk L og Disk R, så de burde sidde rigtigt monteret. Kan også høre at disk starter op. Netværks indikation på bagsiden viser asynkrone blink, så der sendes frem og tilbage til router. Kan det være noget win firewall rod? Redigeret af handstand - 04-Oktober-2011 kl. 21:39 |
|
Handstand
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BS
|
|
![]() |
|
handstand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
@BS, ja - det har jeg faktisk gjort i et af mine mange forsøg - både deaktiveret det del der gik på privat netværk og den del der gik på offentlige netværk - begge dele uden effekt.
Er også ved at læse mig igennem noget via google om at man skal åbne porte på sin router. kan det virkelig passe, for jeg tror ikke jeg har adgang til den slags hygge på min arbejdsgiver administrerede router...
|
|
Handstand
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Du skal IKKE åbne porte med mindre du skal have fat i din NAS fra internettet.
Få den først til at virke på lokalnetværket. Hvilke IP adresser har din PC og din NAS? BS
|
|
![]() |
|
Håber det er ok at jeg dumper info fra ipconfig: Microsoft Windows [version 6.1.7601] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. C:\Users\Søren>ipconfig Windows IP-konfiguration Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse: Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::d150:5e72:7bf:9c5c%14 IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.4 Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 Ethernet-netværkskort Bluetooth-netværksforbindelse: Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse: Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : wistron.com Tunnel-netværkskort isatap.{59F8B91A-D36C-48B7-B2D2-70A2726F7960}: Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Tunnel-netværkskort isatap.{150B64C1-9C1B-48AC-9446-14C701DCDC66}: Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Tunnel-netværkskort isatap.wistron.com: Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface: Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:106e:a330:a16e:1a06 Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::106e:a330:a16e:1a06%15 Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : :: er det brugbart? - jeg kan ikke se hvordan jeg skal finde en ip på NAS, når jeg aldrig har set den noget sted. |
|
Handstand
|
|
![]() |
|
Prøv lige med et kabel i computeren og start forfra med Utility'en
BS
|
|
![]() |
|
hehe - nu siger du det jo godt nok som den største selvfølge, at det vil være nemmere - men når jeg tråder min bærbare, så siger den at den ikke kan genkende netværket og ikke får forbindelse til internettet. Når jeg fjernet RJ45'en igen, så finder den fint samme router som trådløs og hopper på nettet... sorry - men lige nu kan jeg ikke sige andet end at det ikke rigtigt går som planlagt.
|
|
Handstand
|
|
![]() |
|
Kom til at tænke på at selve installationen af D Link jo ikke krævede decideret internet adgang. Så pluggede netkabel i den bærbare igen, slog firewall fra - og sandelig om ikke den fandt D Link 320 NAS nu!
Så jeg har nu fundet min NAS i installationen. Efter afsluttet installation konstaterer jeg så desværre, at jeg ikke kan se de drev som jeg definerede. Uanset om jeg er trådet, med/uden firewall aktiveret, eller er wireless :-( |
|
Handstand
|
|
![]() |
|
Glem sidste post - jeg kan nu se mine fileshares på netværket!
|
|
Handstand
|
|
![]() |
|
Keghansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
jeg har samme problem, at jeg når til præcis samme punkt i wizard, og kommer ikke længere. Har også prøvet koble netværks kabel direkte til pc, uden held. Flere gode forslag?
|
|
![]() |
|
kabel fra NAS i router LAN port.
Kabel fra PC i router LAN port. Prøv igen. BS
|
|
![]() |
|
Keghansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
Er også prøvet mange gange uden held:-(. Ligesom Handstand har jeg også en arbejdsgiver admin. internet forbindelse med zyxel router samt firewall. Findes der mon andre måder at konfigurere Nas på, end medfølgende wizard på cd'en?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |