|
Kan ik installere NAS D Link 320, ik' synlig |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gør det lettest at hjælpe hvis du fortæller HVAD du har prøvet og hvorfor.... Desuden ved vi heller ikke hvor megen netværksforståelse du har, derfor kommer der måske et "dumt" spørgsmål eller 2 :-/
Når du spørger så direkte får du det direkte svar. Du skal være på samme netværk som NAS'en og så indaster du NAS'ens IPadresse i en browser hvorefter du kommer ind på konfigurationssiden og kan konfigurere denne. Kort og enkelt. BS
|
|
![]() |
|
Keghansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
Sorry, det var ikke for at virke utilfreds med support, tværtimod er jeg meget taknemmelig for hjælp. Jeg har ikke den store viden om netværk, så jeg stiller sikkert dumme spørgsmål.
Jeg går ud fra, jeg er på samme netværk som NAS, når både PC og NAS er koblet til samme router. Hvorhenne kan jeg finde NAS'ens IP adresse?
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Det ser ud til at den NAS er opsat til at modtage en IPadresse fra DHCP serveren på netværket. Når du tænder for NAS'en skal status LED holde op med at blinke inden du trykker næste. Gør den det?
Hvis JA, og du stadig ikke kan se din NAS, kan det være en firewall der blokerer (slå den fra for at teste) eller D-link's super-program fejler. Så burde du kunne køre et scan af IP adresserne med advanced-IP-scanner og finde NAS'ens adresse hermed. Hvis NEJ, modtager NAS'en ikke en IP adresse. IP-adressen til NAS'en kan også findes i routerens DHCP tabel, hvis du har adgang til denne! BS
Redigeret af Bschmidt - 28-Januar-2012 kl. 21:33 |
|
![]() |
|
Keghansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
Så lykkedes det at "få fat" i NAS'en, men ikke via wizard. Jeg fandt NAS'ens IP adresse, via "advanced IP scanner, og med denne IP i "hånden" kunne jeg komme ind og konfigurere den via Browser. Tak for support.
|
|
![]() |
|
Super. Beklager tonen et par indlæg tilbage :-/
De Wizards er ikke altid til for at gøre det lettere, det er i hvert fald min erfaring :-) BS |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |