recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ik installere NAS D Link 320, ik' synlig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ik installere NAS D Link 320, ik' synlig

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 19:48
Det gør det lettest at hjælpe hvis du fortæller HVAD du har prøvet og hvorfor.... Desuden ved vi heller ikke hvor megen netværksforståelse du har, derfor kommer der måske et "dumt" spørgsmål eller 2 :-/

Når du spørger så direkte får du det direkte svar. Du skal være på samme netværk som NAS'en og så indaster du NAS'ens IPadresse i en browser hvorefter du kommer ind på konfigurationssiden og kan konfigurere denne. Kort og enkelt.

BS
Til top
Keghansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2012
Sted: Danmark
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keghansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 20:33
Sorry, det var ikke for at virke utilfreds med support, tværtimod er jeg meget taknemmelig for hjælp. Jeg har ikke den store viden om netværk, så jeg stiller sikkert dumme spørgsmål.
Jeg går ud fra, jeg er på samme netværk som NAS, når både PC og NAS er koblet til samme router. Hvorhenne kan jeg finde NAS'ens IP adresse?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 21:29
Det ser ud til at den NAS er opsat til at modtage en IPadresse fra DHCP serveren på netværket. Når du tænder for NAS'en skal status LED holde op med at blinke inden du trykker næste. Gør den det?

Hvis JA, og du stadig ikke kan se din NAS, kan det være en firewall der blokerer (slå den fra for at teste) eller D-link's super-program fejler. Så burde du kunne køre et scan af IP adresserne med advanced-IP-scanner og finde NAS'ens adresse hermed.

Hvis NEJ, modtager NAS'en ikke en IP adresse.

IP-adressen til NAS'en kan også findes i routerens DHCP tabel, hvis du har adgang til denne!

BS

Redigeret af Bschmidt - 28-Januar-2012 kl. 21:33
Til top
Keghansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2012
Sted: Danmark
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keghansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 22:52
Så lykkedes det at "få fat" i NAS'en, men ikke via wizard. Jeg fandt NAS'ens IP adresse, via "advanced IP scanner, og med denne IP i "hånden" kunne jeg komme ind og konfigurere den via Browser. Tak for support.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 23:00
Super. Beklager tonen et par indlæg tilbage :-/

De Wizards er ikke altid til for at gøre det lettere, det er i hvert fald min erfaring :-)

BS
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu