recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan ikk tilføje musik med Sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkan ikk tilføje musik med Sonos?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aznhandles Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: kan ikk tilføje musik med Sonos?
    Sendt: 02-December-2008 kl. 16:19
hej
Jeg har problemer med min nyindkøbte sonos. Har zoneplayer 120 og zonebridge 100. når jeg har installeret sonos' desktop controller så burde den virke med mine sonos, fint!. men problemet er at jeg ikke kan tilføje musik fra min computer hvilket jeg finder besynderligt. (kan ikk klikke rundt på desktop contr. udover hjælp indstillinger )
Min ADSL modem (ikke router) har indbygget 1 ledig ethernet port som jeg satte zonebridge 100 til. Det komminikerer godt med desktop controller, men intet musik  el. noget som helst radio kan jeg tilføre.  Er der noget galt med min ADSL modem, el. skal jeg bruge en alm router for sig selv?
skal man bruge remote controller for at få det til at virke? how.. har prøvet alt: firewall indstillinger lykkedes heller ikke..

Redigeret af aznhandles - 02-December-2008 kl. 16:21
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2004
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 08:25
Det kunne lyde som om dine enheder ikke har fundet hinanden.. Har du sat zonerne op?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:00
Ja det har jeg. Der står endda READY på desktop controlleren nederst venstre hjørne.  Men på øverst venstre side står der at der ikke fandt noget zones overhovedet. Det synes jeg er mærkeligt.
Jeg kan slet ikke klikke rundt på knapperne. Jeg kan ikk gøre andet end at gå på HELP..

Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:04

Hov kom lige til at læse dit indlæg ordentligt.

Hvis dit asdl modem ikke er en router, så kan din zonebridge vel ikke se dit interne netværk som din pc jo er på, og så kan desktop controlleren ikke se dine zonen jo.

Hvordan er din pc koblet på nettet?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:12
Jeg bruger comxnet's ADSL som har 2 ledige ethernet porte.
Jeg brugte det ene port til Sonos Bridge og det andet til min stationære computer.
Skal jeg måske købe et selvstændigt Router istedet? Tror du det kan hjælpe?
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:17

Nu er jeg ikke 100% netværks ekspert, så undersøg det lige nærmere.

Men jeg vel helt bestemt mene at du ikke har et internt netværk, blot 2 adgang til internettet. Altså hvis du havde 2 pcére tilsluttet routeren, så kunne de ikke se hinanden.

Så du skal nok bruge en router du placere bagved dit modem, eller et nyt modem med indbygget router, således at du kan få et internt netværk, det kunne jo være et trådløst netværk, hvis du havde en bærbar i huset du gerne ville have på.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 18:59
Jeg har fjernet det ene ethernet kabel til fordel for Sonos Bridge. Så den anden er fobundet til min PC. Men ja det virker såmænd ikke.
Så ja jeg tror du har ret Sool. Jeg må bare jeg købe en trådløs router for at se om det virkelig kan lade sig gøre... 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu