recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke afspille CD'ere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke afspille CD'ere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér individuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke afspille CD'ere
    Sendt: 14-December-2014 kl. 14:09
Jeg har et 25 år gammelt Beocenter 9000.
Det fungerer normalt upåklageligt. Men, nu fik jeg en ny CD:
"More Christmas 2014" (trippel-CD) - og den kan overhovedet ikke afspille nogen af de 3 CD'ere (den blinker på "1! og stopper så igen - kan også høre den stopper med at 'spinne'). 
CD'erne kan godt afspilles på min PC'er, så de er vel gode nok?!

Har man for nyligt ændret formatet, så nye CD'ere ikke kan afspille på gamle CD-afspillere, eller hvad kan der være galt....??

/Martin

Mvh.

Martin
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 14:29
Nogle cd'er er udstyret med kopibeskyttelse, og disse kan volde problemer. Jeg har en enkelt cd, der ikke kan afspilles på min Holfi afspiller.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 14:36
Drevet på den gamle 9000 model er yderst ringe kontrueret mht. holdbarhed. Det er mere reglen end undtagelsen, at det IKKE virker. Jeg er så lidt heldig endnu. Wink

Lydformatet har ikke ændret sig.
Prøv lige at tjekke om andre CD overhovedet virker.
Til top
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér individuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 14:41
Alle andre CD'ere virker på anlægget.
- Og der står 'CD' på pakken, ikke DVD...
Mvh.

Martin
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 14:52
Hvis den har ekstraordinær lang spilletid, kan sporene være tættere pakket.

Jeg ville prøve CDen i et andet drev, bare for at tjekket om den skulle være defekt.


Redigeret af Beanie - 14-December-2014 kl. 14:53
Til top
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér individuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 14:57
Jeg har prøvet CD'erne i en PC'er hvor de fungerer fint. Og ja, jeg tænker også at spor eller bits ligger tættere....men er der ikke en standard for det som CD-producenterne skal holde sig indenfor??
Mvh.

Martin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 15:22
Jo, standarden hedder "red book" og omhandler lyd CD's

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc_Digital_Audio

Men den plade du har købt, er garanteret en CD-ROM, altså sådan en beregnet til computer og ikke overholder red book standarden. Det er typisk for "moderne" CD's med kopisikring.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 16:08
Er det en CD fra CMC? Har flere fra det selskab, hvor kopisikringen er så effektiv, at en del af numrene hakker på min CD afspiller.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 16:26
Der er ingen tvivl om, at det er kopibeskyttelsen på CD'en, som er problemet! Der er også nogle Beocenter 2500/2300 der har problemer med det.

Du har derfor to valgmuligheder:
1. Returnér CD'en og få dine penge tilbage - og jo, det har du krav på, da CD'en ikke opfylder de oprindelige redbook krav, til en CD.
2. Hvis din PC har brænder, så brænder du en kopi af CD'en, som så vil kunne spilles på dit Beocenter 9000. >(og videresælger evt. derefter CD'en!).

M.v.h.
Til top
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér individuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 17:37
CD'en er fra SonyMusic/UniversalMusic.
Tak for gode råd og feedback - mon ikke jeg returnerer den (eller prøve at kopiere den - ville gerne høre den på mit anlæg)?
.....Og NB: Hvis kopisikringen er problemet, så kan man vel ikke bare brænde en CD-kopi....er det ikke netop det kopisikringen skal bruges til?
Mvh.

Martin
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 19:36
I 2002 var der et indslag i tv2 nyhederne omkring cd kopisikring, og her viste det sig, at Philips og især B&O havde afspilningsproblemer. Der var endda rapporter om, at nogle af Philps' maskiner gik i stykker.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af individuel individuel skrev:

CD'en er fra SonyMusic/UniversalMusic.
Tak for gode råd og feedback - mon ikke jeg returnerer den (eller prøve at kopiere den - ville gerne høre den på mit anlæg)?
.....Og NB: Hvis kopisikringen er problemet, så kan man vel ikke bare brænde en CD-kopi....er det ikke netop det kopisikringen skal bruges til?

Det er ganske simpelt, at rippe et kopisikret medie, og til eget brug lovligt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu