recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan ikke afspille dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kan ikke afspille dvd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SAAF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Februar-2016
Sted: Herning, Danmar
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SAAF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kan ikke afspille dvd
    Sendt: 08-Februar-2016 kl. 16:38
Jeg har en ca. 5 år gammel Samsung BDD8200N videooptager og - afspiller. Den er koblet sammen med et - ligeledes 5 år gammelt - PhilipsTV. 
Problemer er, at jeg ikke længere kan indsætte en dvd i videooptageren. Der mødes modstand, når jeg forsøger.  Problemet medfører samtidigt, at mit TV tænder automatisk med nogle timers interval. (kan - første gang - være lidt irriterende, specielt om nattenSmile).  Sidstnævnte problem kan jeg dog afhjælpe ved at slukke for strømtilførslen. Fejlen giver sig også udtryk, når jeg tænder og slukker for TV'et. Videooptageren larmer lidt, da "aflæseren" roterer nogle gange - med små pauser imellem -  for fulde omdrejninger. Efter nogen tid stopper dette, og ved tænding af TV'et, virker TV'et herefter ok. Ligeledes når der slukkes for TV'et roterer "aflæseren" nogle gange, inden TV'et endelig slukker. 
Jeg har forsøgt mig med at afbryde strømmen kortvarrigt, for at nulstille indstillingerne, men det har ikke medført nogen afklaring på problemet. 
Der er ingen problemer med at afspille optagelser, der ligger på videooptageren. 
Til orientering har såvel videooptageren som TV'et fungeret upåklageligt indtil nu. 
Mon nogle kan hjælpe mig???

Venlig hilsen
SAAF
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 16:41
Drevet er sandsynligvis slidt op. Køb en dvd afspiller, de kan ikke koste mange kroner.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Drevet er sandsynligvis slidt op. Køb en dvd afspiller, de kan ikke koste mange kroner.

Eller skift drevet. Er det ikke samme type som sidder i en bærbar PC?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 15:51

Nej, for det er et slot in BD/DVD combi drev. De tidlige maskiner havde vist slot in drev.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu