recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke åbne PDF-filer på Android-telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke åbne PDF-filer på Android-telefon

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke åbne PDF-filer på Android-telefon
    Sendt: 21-Juli-2022 kl. 22:24
Hej

Jeg har fået et lidt underligt problem på min OnePlus 7T Pro McLaren Edition:

Jeg kan ikke længere åbne alle PDF-filer.

Det er et problem/en fejl der er opstået indenfor de seneste par måneder. Jeg vil skyde på, at jeg har haft telefonen i omkring tre år og jeg har aldrig tidligere haft problemer med det her indtil for 1-2 måneder siden.

Telefonen er opdateret med den seneste nye tilgængelige version af Android 11 (Oxygen OS 11.0.8.1HD01BA), men ellers har jeg ikke foretaget nogle ændringer på telefonens opsætning.

Det mærkelige er, at jeg godt kan åbne nogle PDF-filer, mens der er andre jeg ikke kan åbne. Der er tale om små alm. hverdagsfiler som eksempelvis regninger, opgørelser og togbilletter fra DSB.

Typisk henter jeg filerne fra min mail og gemmer dem på telefonen. I min filliste genkendes nogle af filerne som "PDF-dokument", mens andre genkendes som "BIN-fil". Dem der genkendes som BIN-filer kan jeg ikke åbne.

Selvom der som sagt ikke har været problemer hermed indtil for nyligt, så har jeg alligevel prøvet at downloade tre forskellige nye PDF-læse-programmer, men det gør ikke umiddelbart nogen forskel, da disse heller ikke kan åbne filerne.

Er der en måde hvorpå jeg kan tvinge telefonen til at genkende BIN-filerne som PDF-dokument-filer i stedet? For så tror jeg godt at jeg vil kunne åbne dem.

Input modtages med kyshånd.

På forhånd tak. :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af MMJ741 MMJ741 skrev:

  Det mærkelige er, at jeg godt kan åbne nogle PDF-filer, mens der er andre jeg ikke kan åbne. 

Hej.

Du skriver ikke, hvilke Apps du har prøvet med?

Men jeg har haft nogle Windows PDF filer, som jeg ikke har kunnet printe ud på en internet Cafe fra en USB Stick.

Det har jeg altid løst ved at gemme den på en USB Stik på min Android Boks med Android APP'en 
'
'Xodo PDF Reader & Editor'


Jeg ved ikke om du har lyst til at prøve?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 21-Juli-2022 kl. 22:58
Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 23:23
Hej Carsten

Mange tak for dit svar.

Jeg har altid bare brugt den indbyggede PDF-læser, som er på telefonen (PDF-fremviser til drev). Det har virket fint i anslået tre år, før der pludseligt begyndte at opstå problemer for 1-2 måneder siden, uden at jeg kan pege på årsagen.

Jeg prøvede kun at installere de andre PDF-programmer for at se, om det kunne løse problemet. Men det gjorde ingen forskel overhovedet og jeg afinstallerede dem derfor med det samme igen.

Det kan i øvrigt tilføjes, at jeg med sikkerhed ved, at det ikke er filerne der er noget galt med, for jeg kan sagtens åbne dem på min PC.

Jeg har lige hentet det program du anbefaler og jeg kan se, at det faktisk kan åbne filerne. Så jeg siger tusind tak for hjælpen! :-) Men undres stadig over hvad der pludseligt kan være sket.

Kan du have en rigtig god aften.


Redigeret af MMJ741 - 21-Juli-2022 kl. 23:28
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 00:45
Det er klart at din PDF-reader ikke kan læse BIN-filer, efter den nu ikke længere ses som PDF-filer.
Jeg er overbevist om, at der går noget galt når du gemmer dem, fra dit mail program. Prøv igen, og vær obs på, om du evt. kan rette på filformatet.

Hvilken mail app benytter du? Og vedhæfter du filerne?
Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Det er klart at din PDF-reader ikke kan læse BIN-filer, efter den nu ikke længere ses som PDF-filer.
Jeg er overbevist om, at der går noget galt når du gemmer dem, fra dit mail program. Prøv igen, og vær obs på, om du evt. kan rette på filformatet.

Hvilken mail app benytter du? Og vedhæfter du filerne?

Hej Flippo

Tak for din besked.

Det er jeg med på og det var også netop årsagen til, at jeg afsluttede min første besked med at stille spørgsmålet om, hvorvidt der mon var en mulighed for, at tvinge telefonen til at genkende filen som en PDF-fil i stedet for en BIN-fil. Jeg ved nemlig ikke hvorfor den gør det og den har ikke gjort det før - altså indtil for 1-2 måneder siden.

Der er tale om filer som jeg får tilsendt på mail (bruger Yahoo Mail-appen) - her kan jeg downloade filerne fra, men jeg får ingen valgmuligheder overhovedet i forbindelse med at jeg henter filen. Den hentes bare og ligger så i min download-mappe, hvor der med det samme står "BIN-fil". Dette gør sig eksempelvis gældende for togbilletter som jeg modtager på mail fra DSB. Men jeg har også oplevet det med andre filer.

Jeg har ikke behov for at vedhæfte disse filer nogen steder. Jeg har dem allerede på min mail, jeg henter dem bare så jeg kan åbne dem og gemme dem osv.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 10:03
Er det ikke dit mailprogram der er tosset og har fået den ide at det er BIN filer?

Prøv med en anden mail klient.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er det ikke dit mailprogram der er tosset og har fået den ide at det er BIN filer?

Prøv med en anden mail klient.


Hej.

Jeg tror IKKE at problemet skyldes mailprogram.

Jeg så mit problem med PDF filer modtaget med mail programmet mail.com på en chromebrowser under Windows 10.

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg tror IKKE at problemet skyldes mailprogram.

Jeg så mit problem med PDF filer modtaget med mail programmet mail.com på en chromebrowser under Windows 10.

Men, blev de også vist som BIN filer?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg tror IKKE at problemet skyldes mailprogram.

Jeg så mit problem med PDF filer modtaget med mail programmet mail.com på en chromebrowser under Windows 10.

Men, blev de også vist som BIN filer?

Hej.

Her er hvad jeg kan huske, og hvorfor jeg anbefalede Xodo PDF Reader & Editor som løste både mine og trådstarters problemer.
Jeg have problemet ialt 3 gange, for ca 12 mdr, 8 mdr og 6 mdr siden. Filerne var et foto fra en smartphone, en PDF formular jeg skulle udfylde med navn, addresse osv. samt et bordingkort.

Alt blev  hentet med mail programmet mail.com på en chromebrowser under Windows 10.
Og gemt på en usb stik, som så ikke kunnen printes ud på en Internet Cafe.
Det var ikke bin filer.

Jeg overførte så filerne med ftp fra min Windows 10 PC til min Android boks.

Og med Xodo PDF Reader & Editor gemte jeg filen på min Android boks USB stick. 
Som så kunne printes ud på samme Internet Cafe.

Mit gæt er, at Xodo PDF Reader & Editor kan læse flere forskellig type PDF filer, end det sidste Adobe program?

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu