recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke få to tunere til at virke?!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke få to tunere til at virke?!?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
metal_hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke få to tunere til at virke?!?
    Sendt: 08-August-2007 kl. 09:35

Hej alle.

Håber at kunne få hjælp herinde, da jeg er ved at blive ret frustreret!

Jeg har købt en fin fin pc i elgiganten, dog var der kun et enkelt tunerkort i den, så jeg har købt et mere magen til at sat i - MEN MEN MEN:

jeg kan simpelthen ikke få det til at virke efter hensigten. for det første kan jeg ikke få den til at optage to programmer samtidigt, og for det andet har jeg også problemer med programguiden (den passer ikke med det der blir vist...)

Men det jeg gerne vil ha rettet på er nu først og fremmest hvorfor jeg ikke kan få begge tunere til at virke?!

jeg har prøvet alt, og det ser ud til at de virker fint hver for sig - bare ikke sammen.

Nogen der har nogle bud på hvad jeg skal gøre?! kortene er begge

Pinnacle PCTV Hybrid Pro PCI 310i

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205641

på forhånd mange tak!!

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 10:12
Mit gæt er at du ikke kan få softwareprogrammet til at køre med 2 ens tunere. (hvad du så end bruger) Derimod kan du nok få 2 forskellige tunere til at virke, måske ikke med samme program, men hver for sig.

Det er et gæt, det behøver ikke at passe.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af metal_hansen metal_hansen skrev:

jeg kan simpelthen ikke få det til at virke efter hensigten. for det første kan jeg ikke få den til at optage to programmer samtidigt, og for det andet har jeg også problemer med programguiden (den passer ikke med det der blir vist...)

Jeg har haft MCE med 2 tunere, og jeg mener ikke du kan optage 2 programmer samtidig, du kan se 2 forskellige programmer, hvor den ene optages, når du ser en anden. Ikke helt det samme.

Yderligere konfigurerer du ikke 2 tunere I MCE, kun en og MCE ser selv at der 2 tunere som kan benyttes til dette.

Vedr. programguide, så er den utrolig dårlig i MCE, så det kan jeg kun bekræfte at den ikke viser korrekt oversigt. Du bliver nødt til at bruge eksterne programmer til at opdatere program guide, for at oversigten er korrekt, og det er ikke så enkelt at sætte op.

Det er da XP/Vista MCE vi taler om? det har du vist glemt at nævne i din forklaring.

Redigeret af pendec - 08-August-2007 kl. 10:41
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 10:42

Det er ikke helt korrekt.

MCE kan godt håndter to tunere (samme type, analog/digital etc.).

Det som evt. kan være manglende i metal_hansens tilfælde, det er nok at han skal installer sin MCE´s TV opsætning igen (hvis det er MCE han bruger). Og under opsætning af TV, så spørger MCE om den skal bruge een eller to tunere. vælger man to, så kan den fint det den skal.

Sådan virker det med Hauppage PVR500 MCE kortet, og jeg kan ikke se hvorfor der skulle være forskel på det og så to selvstændige kort. Princippet er præcis det samme.

Redigeret af Kandersen - 08-August-2007 kl. 10:43
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 11:26

1000 tak for svarene!

altså jeg burde da kunne optage to forskellige programmer samtidigt - hvad er ellers pointen med at ha to tunere?! jeg kan godt se at man så ikke kan se et tredie program samtidigt...

under opsætningen har jeg valgt to tunere - men f.eks når jeg prøver at sætte den til at optage et program - og så går videre til en anden kanal, og prøver at sætte den til at optage dét, så siger den at tuneren blir brugt i forvejen.

Jeg arbejder som montør ved leasy, og har bl.a overværet en præsentation af et media center med 2 tunere - og han sagde (og viste) at man kan kan sætte den til at optage to ting samtidigt. Det er jo hele pointen med at have to tunere?!

forresten så er det Vista jeg kører med

Tak for info'en ang. programoversigten - det var også hvad jeg indtil nu havde fundet ud af ved at goog'le lidt

Men først skal jeg jo lige ha begge tunere til at virke - hvad gør jeg?! pleeeeease hjælp.

Jeg ryger snart på et par ugers ferie, og ville gerne ha det til at køre før jeg tager afsted

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 12:29

Det burde virke, hvis du har konfigureret MCE til at bruge 2 tunere.

Jeg skal dog erkende, at jeg har ikke testet det i min Vista endnu. Jeg skiftede for kort tid siden min gamle HTPC med nyt indmad og i den forbindelse også en Vista. Men mit brug af HTPCén er siden skrumpet pga. tidsmangel. Men i WindowsXP (MCE2005), der virkede det fint med mit hauppage kort, hvor jeg kunne optage et program og se et andet i mens (eller optage det samtidig).

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 17:06

Hvis der er en af jer der bor i eller i nærheden af Odense, så henter og bringer jeg jer gerne hvis der er en der gider komme forbi og kigge på det...

Jeg har ikke haft tid til at kigge yderligere på det men håber at jeg kan nå det imorgen.

Ville det evt. være en god ide at 'låne' et andet tv kort i en shop og se om det så vil virke?! det virker bare underligt hvis det er pga. det er to ens kort, at det ikke vil virke?! jeg er sgu lidt blank.

Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 18:52

Hej metal_hansen

Jeg bor i nærheden af Odense (Gislev). Jeg er dagligt i Odense, så kan da godt kigge forbi på et tidspunkt og se på det. Du kan lige PM'e mig hvis det er noget.

Redigeret af whoopsdk - 29-August-2007 kl. 19:40
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af metal_hansen metal_hansen skrev:

under opsætningen har jeg valgt to tunere - men f.eks når jeg prøver at sætte den til at optage et program - og så går videre til en anden kanal, og prøver at sætte den til at optage dét, så siger den at tuneren blir brugt i forvejen.

Da du nu har bekræftet at du kører Vista, så kan det jo så bekræftes med din egen besvarelse at tuner2 bliver reserveret til at optage, når behovet er. mens tuner1 så kan benyttes til at se andre kanaler.
Jeg kørte med 2 tunere for en tid, og prøvede aldrig at optage på begge samtidig. Jeg har dog læst en artikel på thegreenbutton omkring 4 tunere, hvor der så kunne optages flere programmer samtidig, så det kan være det betyder at der altid vil være 1 som bruges til at surfe på hvor resterende kan bruges til at optage via.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 21:52

naturligvis kan man få den til at optage med begge tunere på en gang..

Nu har jeg godt nok WIn XP MCE2005, men jeg har da lige installeret min 3 tuner. 1 haupauge pvr500 med 2 tunere, og en pvr150 med en enkelt tuner, og nu kan jeg optage 3 programmer på en gang.. det skal siges at vi optager mange serier og film :)

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:21

Alle der svarer her ser ud til at de benytter deres erfaring fra MCE 2005. Manden kører VISTA!

Kan i ikke holde krudtet tilbage og afvente at en VISTA/MCE bruger svarer ham (hvis der altså er nogen).

Jeg kører godt nok Vista, men det er Business versionen, hvor der ikke er MCE indbygget.

Forøvrigt er det interessant om du benytter den analoge eller den digitale del af dit hybrid kort.

Benytter du den analoge del, så har du undertekster. Benytter du den digitale del har du ikke undertekster (i MCE)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 10:03

1000 tak for alle svarene

må hellere lige få tilføjet at jeg tager afsted på ferie imorgen og 14 dage frem - så hvis jeg ikke lige svarer der så ved I hvorfor)

Jeg bruger så vidt jeg ved den analoge del, for jeg har undertekster.. jeg modtager kabelsignal fra http://www.nal-info.dk/  og de sender (så vidt jeg ved) ikke digitalt signal..

altså for mig lyder det lidt som et Vistaproblem - altså at det kun ser de to tunere som én - jeg tror jeg prøver at bruge et andet tvtunerkort som no2 og ser om det så virker.

til Whoopsdk -> tak for tilbuddet - det blir helt sikkert aktuelt hvis jeg ikke får det til at virke med en anden tuner som no2!! 1000 tak!

ang. løsningen med at kunne bruge 3, 5 el. 5 tunere så har jeg godt nok læst lidt om det - men det kræver at jeg bixer en del med registreringsdatabasen - og det vil jeg HELST undgå at bøvle for meget med  godt nok har jeg en del erfaring med computere og alt det her ,men det tager tid hvis det fucker op og tid har jeg mindre og mindre af (job, kæreste, bands mv...) I ved jo hvordan det er

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu