|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() Sendt: 12-November-2007 kl. 18:16 |
Hej Forum Har haft harddisken til hovedrengøring og forsøger nu at få DVBvieweren til at køre igen, men dvb-t kanalerne vil bare ikke komme ind. Sattelitkanaler kører fint. TV-kortene er fine i flg. enhedshåndtering og dvbviewers hardwaresektion. Måske mangler en dekoder eller... På forhånd tak for hjælpen Flemming Redigeret af flemschu - 12-November-2007 kl. 18:20 |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Muligvis kan det skyldes noget med vejr- og modtage-/antenneforhold, forstyrelser o.l. Har haft flere DVB-T kort fra teknotrend, men t1500 har altid virket stabil hos mig med DVBviewer, den har stort set andrig svigtet, undtagen en enkelt dag med højt og fint vejr, men gik igang senere.. De andre (nova f.eks.) kørte af en eller anden grund til tider bedre med en indendørsantenne, end en udendørs, der peger direkte mod sender... Hvis den ikke finder kanalerne første gang, kan du forsøge at scanne kun det mux, der skal anvendes flere gange... Har også en mistanke om at DVBviewer kan køre fast, hvis den ikke får noget signal og skal genstartes... Kortet er genkendt? (står nederst i billedet, når man scanner) Hvis DVB-S kortet kører ok, så kan der ikke mangle codecs o.l., driverfejl, da det er den samme, der skal bruges til begge kort... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
Tak for den hurtge udrykning, avh Jo.., vejrforhold..., men jeg har prøvet igår og idag ca. 10 gange ! Har godt nok også tidligere oplevet, at kanaler ikke bare kom 1. gang, men så kom de 2. eller 3. gang. Kun skanne det mux....? Det skal du lige forklare. Jeg leder efter DR1 og 2 + TV2 Danmark Jeg har et fint signal, hvis jeg sætter antennekabel i analogfjernsyn, så der kan vel ikke være noget galt i den retning ? Jo, kortet står nederst på scannesiden, når der skannes. Er der bestemte knapper, som skal aktiveres for at skanne de danske kanaler ? Kan der mangle dekodere eller lignende ? Jeg har jo skyllet harddisken helt ren. Har installeret Nvidia Pure Video. Jeg har også lagt problemet ud DVBviewer-forummet og der er downloadet 2 gange på min supportzip, men der svares ikke Tillyke med dit 3200s-kort Mvh Flemming Redigeret af flemschu - 12-November-2007 kl. 19:47 |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Der skal selvfølgelig være installeret en decoder, men eftersom din DVB-S virker OK, må det være i orden. Korrekt installeret dekoder betyder ikke noget i relation til at finde kanalerne... Når der scannes for DVB-T, er der så valgt europærisk frekvenser? Hvis du f.eks. skal modtage kanal 44 (658000 er den frekvens/mux alle danske kanaler sendes i Hadsten/århus f.eks.) kan man indskrænke scanningen i et fra/til område i DVBviewer og scanne dennne frekvens/mux flere gange. Er antennen er polariseret korrekt, f.eks. ovennævnte kanal 44 er lodret i modsætning til det analoge signal. (www.digi-tv.dk). De fleste steder i landet, skal antennen side uændret. Hvis der er signal vises signalstyrken og de 3 knapper bliver grønne ved siden af den speedbar, der viser scanningsforløbet. Blot ovennævnte vælges burde de danske kanaler komme uden videre... Det var mest af nysgerrighed jeg har forsøgt med DVB-S2. Den satellit-possition kræver en meget stor parabol i forhold til de transponder BBC sendes på, fordi footprintet er dårligt i forhold til Danmark.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo, tak for hjælpen, men der kommer stadig ikke nogen kanal på transponder 658000. Derimod er der åbenbart liv i kortet, da der kommer et mindre signal i kanal 25 ??!! Jeg vil jo gerne udelukke et hardwarenedbrud. Har fået "hjælp" fra Lars MQ på dvbviewerforrummet. Han mener, at jeg skal prøve at bruge transedit-programmet. Kan du vurdere den hjælp ? Det er jo mærkeligt, at det aldrig har været et problem at skanne disse kanaler ind og så er det lige pludselig et problem. Mvh Flemming |
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
|
![]() |
Har lige en tråd kørende med mig selv (og avh) Har netop fundet ud af via digi-tv, at kanal 25 netop er Tommerup-masten, som jeg forsøger, at komme i forbindelse med. Og her er altså et lille signal. DVS. signalet får signalbaren ved siden at skanningsbaren i dvbviewer'ren til at slå ud med ca. 20 %. Kan man bruge det som indikation på, at jeg har hul igennem, men skal finde fejlen i antennen ? (som jeg jo ikke har pillet ved siden jeg rensede harddisken) Håber nogen har en god idé |
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
|
![]() |
Umiddelbart synes jeg, det smager af et antenneproblem, kabler, splitter o.l., særligt når du har signal fra en sender... På den anden side er det ikke logisk, hvis det fysisk er det samme som før resinstallationen... Transedit er meget fint tuningsværktøj, der viser en masse data om signalet. Har du mulighed for at prøve en anden antenne? Der kører en tråd på www.digitalt.tv, hvor der virkelig er nogen, der har indblik DVB-T... |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var et spørgsmål om antennestyrke. En antenneforstærker løste problemet Tak for hjælpen |
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |