recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke finde kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke finde kanaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke finde kanaler
    Sendt: 30-December-2012 kl. 18:01
Jeg er ved at blive boxer kunde, men det er åbentbart noget der tager sin tid. 

Jeg har et CI modul og et kort som lige er blevet aktiveret, mit tv er et P42x50e som har dvb-t og mpeg 4. 

Når jeg søger på kanaler kommer der kun 12 frem og de er alle kryperet, ikke en eneste af dem er danske kanaler... min antenne er en strong ANT 15 eller 10 kan ikke lige huske det nu. 

Gør jeg noget galt her ? 
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:17
nu fik jeg fanget lidt mere ved at sætte strøm til min strong ANT 10 og holde den oppe i luften i stuen kan jeg se sydnytt som vist er noget svenske nyheder, hvilken type antenne bruger i andre til boxer ? 

ps jeg bor i lejlighed og i et område der ifølge boxer er godt dækket, og jeg bor ikke i stue etagen. 

Håber i kan hjælpe, ville gerne se TV2 da det er det jeg har betalt for. 
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:18
iøvrigt pixelere og hakker det helt vild på sydnytt nu, men det kører da i det mindste, andre kanaler kan jeg dog ikke se. 
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:23
Har du mulighed for at have en rigtig, udendørs antenne? Evt. sætte den ind på et loft? Eller ude på en altan.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:24

Det kan tænkes, at din antenne ikke er tilstrækkelig følsom, du skal måske bruge en der er mere retningsbestemt. Kompaktantenner er ikke nødvendigvis gode i bebyggede områder. Hvordan ser det ud med indendørs dækning i dit område.?
 Polariteten af antennen skal også være rigtig i forhold til den sender du modtager fra.

Redigeret af Radiomanden - 30-December-2012 kl. 18:27
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:26
Og velkommen tilbage, Radiomanden!Big smile
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:30

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Og velkommen tilbage, Radiomanden!Big smile

Takker. Ja vi prøver igen..

Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 19:08
Tak for jeres svar, jeg kan godt montere en ude på min altan men det kan først testes om et par uger, hvlken udendørs antenne vil i anbefale ? det skal helst ikke være sådan en stor grim en Tongue
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 19:11
Der findes en lille sendemast i helsingør som er vertikal, ellers er der hove og gladsaxe som er horisontale. Skal min lille stue antenne pege mod den by hvor masten står ? og gør det noget der er en beton væg i vejen ? for ellers skal jeg stå og holde den ud af vinduet og det regner jo Tongue
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 19:25

Du skal finde den nærmeste sender, og rette antennen mod den. Beton som sikkert er armeret er noget af en signaldræber.
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 19:42
nu sidder antenne hængt op i ruden og peger mod den nærmeste sender og nu fandt jeg alle dr kanaler og kvalitet er helt tip top, jeg kan bare ikke se tv2 selvom det er et aktiveret tv2 kort jeg har sat i mit tv, men det kræver nok bare et kald til boxer. 
Men en god udendørs antenne skal der altså til kan jeg se, det hoder ikke at have den hængt op i ruden jo. Tongue
Mange tak for jeres hjælp, det er altså super fedt at der er så mange flinke proffer herinde på recordere der altid står klar til at give lidt tips med på vejen. 
Godt nytår allesammen. 
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 19:47
Det er da lidt sjovt at de ikke i elgiganten siger man skal købe en psu til sin antenne for den skal virke, godt jeg havde en jeg kunne bruge hjemme. tv2 signal ligger nu og hopper på 0 procent og omkring 50 procent i kvalitet, styrke er 94 procent. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu