recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan ikke finde sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kan ikke finde sonos

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Hvis dine telefoner og tablets går på 5GHZ netværket, så mister du forbindelsen til SONOS, så du skal deaktivere 5GHZ netværket på de enheder du vil bruge sammen med SONOS.

Det gælder ikke når hans Sonos er på kabel. Da er det lige meget om dine controllere er logget på et 2.4 eller 5GHz netværk, de vil stadig kunne kommunikere med Sonos.

Nej vil ikke fungere. SONOS app på 5GHZ kan ikke finde SONOS produkterne der ligger på 2,4GHZ.
Appe'n skal køre på 2,4GHZ uanset om produkterne er fortrådet

Det strider altså imod mit eget setup, hvor mine enheder er hhv. på trådløs og Ethernet, og min Android controller er på 5Ghz netværk.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 11:14
Og flere steder bekræftes det at 5GHZ er no go.

Er jo simpelt at teste om det virker, tag din IOS enhed f.eks. og gå ind i netværk, tryk på 5GHZ netværket og tryk så glem dette netværk. Nu vil din enhed koble sig på 2,4GHZ netværket, hvis du har tastet passwordet ind til det engang tidligere.
Så kan du se om det hjælper, jeg tror det er dit problem, jeg har selv haft den samme udfordring.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 11:19
jamen om jeg er på 2,4 eller 5 ghz går ingen forskel
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 13:32
En skam du har fået den opfattelse af SONOS. Men kan da godt forstå det med den førstegangsoplevelse.

Jeg har oplevet det een gang med mit SONOS, og det var lige i starten. Fik hjælp fra sonos-supporter ved at sende en diagnose ind. De kontaktet mig hurtigt via mail, og sagde min SONOS bridge stod for tæt på mit netværksudstyr. Med lidt undren flyttede jeg min bridge væk, og så kom det til at virke..

Det har kørt stabilt lige siden, så det var heldigvis en nem en at fikse for mig. Jeg bruger stadigvæk bridge, selv om det trådløse nu også fungere ganske fint. 

Men håber du når at blive glad for SONOS, før du returnerer det.. Det er nemlig et super fedt lydsystem. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 14:23
jamen lyder da til support kan hjælpe. det vil jeg prøve.
Vildt at de kan se hvor tæt din sonos står på din router..
"problemet" hos mig er at jeg har alt grej samlet så det er gemt væk og ikke fylder osv.
så det kan da sagtens tænkes der er noget interference. 

så umiddelbart kan jeg jo selv prøve ved at flytte min sonos. bare lidt "bøvlet" og eftersom det er kablet troede jeg ikke Wifi var i brug, og at det var min router det styrede wifi signalet. 
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 19:55
Det må være forskelligt hvad der fungerer for min bridge står ca 10cm fra min router og det spiller bare max.

Det med om den er på 2,4 eller 5ghz sommermad siger kan jeg heller genkende, da min tlf og iPad kører på 5ghz nettet og mine sonos enheder er sluttet til trådløs endda.

Jeg havde problemer med udfald, ingen sonos mm som dig og endte med at skifte standard routeren ud med en Asus og siden da har det bare spillet max, selv med en flytning i mellemtiden. Jeg vil anbefale dig at prøve en anden router og se om ikke det funger
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu