recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke finde trådløst net nu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke finde trådløst net nu

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke finde trådløst net nu
    Sendt: 13-Juli-2011 kl. 21:32
Ville afinstallere noget dødsyg HP-software som hele tiden poppede op med forskellige "irriterende ting".
Jeg fjernede den del af softwaren der hedder "HP assistent".
Nu kan jeg så pludselig desværre ikke gå på det trådløse net. Kan det have noget med den HP assistent at gøre som jeg har fjernet? 
Har en idé om, at "den" stod for noget WLAN....????
Hvad gør jeg nu - der fulgte ingen ting med på CD ROM. Så jeg kan ikke reinstallere HP assistent
(andre PC`ers net i huset fungerer glimrende).
Hjælp.

På forhånd tak
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Hvad gør jeg nu - der fulgte ingen ting med på CD ROM. Så jeg kan ikke reinstallere HP assistent

Du kan da prøve på HP's hjemmeside om ikke du kan donwloade softwaren der...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 22:49
Jo, tak. Det kan også være, at jeg prøver det via min PC`er der heldigvis KAN gå på nettet.
Men jeg synes nu alligevel det ser ud som om HP-softwaren stadig er der på PC`en........(?)
Jeg gjorde i øvrigt det, at jeg prøvede at "gendanne PC`en tilbage til et tidligere tidspunk". I det her tilfælde d. 3/7. Tænkte at det kunne løse problemerne. Men det har det vist ikke.......
Nørkler lige lidt videre.......
Flere indspark er naturligvis velkomne :-)

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 07:18
Liuger dit trådløse netkort stadig under "netværksforbindelser" og er det aktiveret? Hvis ja så højreklik på det og vælg "vis trådløse netværk". Kan du se dit netværk? Hvis ja, klik på det og vælg "opret forbindelse", indtast koden klik "ok".

Er der nogle "nej'er" så skriv hvor langt du er kommet.

PS: er der lys i antennedioden på din PC?

BS
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 09:22
- Altså jeg kan godt finde min trådløse forbindelse. Der ER blot ingen forbindelse, og jeg kan ikke få forbindelse...........
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 09:27
- Når jeg kører noget fejlfinding skriver den under "trådløs kommunikation er slået fra": IKKE LØST

Men der er en diode der lyser - jeg tror det må være den, du beskriver BSchmidt (jeg kan slet ikke se hvor/at man i det hele taget kan slukke den)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 09:33
Hvilken HP drejer det sig om?

Hvis jeg forstår dig ret så har du netkortet under netværksforbindelser og det er aktiveret men når du "søger efter trådløse netværk" kommer der ingen netværk frem.

Det tyder på, som du selv skriver, at du har slået antennen fra på wireless "knappen" på computeren (software eller hardware) Jeg sidder selv ved en 8510w og der skal jeg trykke på en touchknap over tastaturet. Ellers er det ofte en "FN" + fetellerandet kombination og hvis computeren er ældre en knap på siden af computeren.

Det kan godt være en kombination af touch/fn kombi og software og så skal man som regel bare slå fra og til for at det "genstarter"

BS
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 09:54
Det er en Compaq Presario - kun 3/4 år.
Og du har ret: Antennen var slået fra Embarrassed.
Så nu virker det igen. Som du kan se på ikonet, har jeg lidt røde ører. MEN: TAK for hjælpen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 13:08

>fejl 40< den er klassisk LOL

Det kan nu godt være afinstallation af software der har slukket for netkortet. Men godt at det kom til at virke.

BS
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Ville afinstallere noget dødsyg HP-software som hele tiden poppede op med forskellige "irriterende ting".
Jeg fjernede den del af softwaren der hedder "HP assistent".
Nu kan jeg så pludselig desværre ikke gå på det trådløse net. Kan det have noget med den HP assistent at gøre som jeg har fjernet? 
Har en idé om, at "den" stod for noget WLAN....????
(andre PC`ers net i huset fungerer glimrende).
Hjælp.

På forhånd tak

Hej! Endte det med at du bare smed alle HP xx programmerne ud? Jeg får nemlig en fejlmeddelelse. Angry

Redigeret af urup - 24-December-2011 kl. 00:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu