recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke finde XBMC på mit tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke finde XBMC på mit tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
EtherealDesert Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke finde XBMC på mit tv
    Sendt: 08-Juni-2011 kl. 11:49
Hejsa folkens. Lige et spørgsmål (måske lidt fjollet). Jeg har adgang til mine delte mapper (Win7) via mit Samsung tv (jeg går gennem Microsoft Media Server på tv'et). Men jeg har lige installeret XBMC og kan slet ikke finde det under "source" på mit fjernsyn. Det er garanteret et eller andet vildt enkelt. Hjælp modtages mægtigt gerne!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 11:56
Ahem, hvis man overhovedet kan få adgang til XBMC via ens tv altså.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 12:39
Kan du ikke forklare lidt nærmere..

Er der en mediaafspiller software i selve TV-et?

Mener du  med source,   de forskellige input TV-et kan modtage, f.eks. de forskellige HDMI indgange?

Redigeret af avh - 09-Juni-2011 kl. 13:35
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 12:50
Har bare installeret den på Win7 og tænkte at den kunne streame med brugerfladen intakt. Det er måske for meget at håbe på? Med source mener jeg at man kan vælge eks. HDMI, pc eller Microsoft Media Server (i mit tilfælde).
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 12:56
det kan du godt glemme, tv'et under støtter dlna og kan finde dine delte mapper på dine pc'ere, og adgang til XBMC er helt udelukket.
jeg tænker du kunne tænke dig noget a.la den løsning Plex har lavet sammen med LG, hvor LG Smart TV har en Plex klient indbygget.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 13:01
Åååårgh! Jeg elsker streaming-funktionen - men shit, hvor er det indbyggede interface bare grimt.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 17:38
Du har ikke koblet din pc direkte til tv'et med f.eks HDMI vel ? for så kan du sagtens få vist den rigtige XBMC brugerflade.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 10:31
Nej, bare gennem RJ-45 kabler. Et HDMI-kabel koster ikke kun milliarder, men er også tungt og tykt som et ondt år :)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af EtherealDesert EtherealDesert skrev:

Nej, bare gennem RJ-45 kabler. Et HDMI-kabel koster ikke kun milliarder, men er også tungt og tykt som et ondt år :)

Ok - det der fatter jeg ikke noget af. Står pc'en i et helt andet rum eller hur ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 12:44

Der er vist tale om en ordentlig omgang begrebsforvirring Smile

Din Windows 7 pc med XBMC forbindes til fjernsynet via HDMI og den pågældende indgang vælges som tv'ets source. Husk nu at pc'en skal være tændt Thumbs Up

Du vil aldrig kunne finde din XBMC brugerflade via tv'ets indbyggede media-funktionalitet. Og RJ45 forbindelsen giver kun adgang til dine shares. Med mindre du er ude i forholdsvis dyre konverteringsløsninger, vil du ikke kunne sende HDMI-signalet via RJ45-kablet. Det kabel du har sat i giver kun adgang til data. Brugerfladen (altså billed-outpu fra din pc med XBMC) kræver at du forbinder pc'ens skærmudgang direkte til dit tv.
Mvh. HamDenFede
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu