|
kan ikke forstå |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2015 kl. 20:12 |
Go' aften til jer alle. Der er noget mærkeligt her hjemme mht. Large og small. For normalt burde højtalerne sættes til small, da mine højtalere kun går ned til omkring 50 Hz. Så er subwooferen sat til 80 i crossover. Men bassen i subwooferen er mudret. Og der kommer ikke det der mellemgulv tryk, ved eksplosioner og den slags. Men hvis højtalerne sættes til large, dejlig fin hård præcis bas, og synes ikke der mangler lyd i den dybe ende af skalaen. Men det kan da ikke passe, eller kan være noget akustisk?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke højttalere, hvilken sub, placeringen...?
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
Frontene er ITT kender ikke model, da mærket er væk, de fra 1961 men spiller som em drøm, center er blevet opgraderet til dali zensor vocal, surround bruger jeg mine gamle jamo d165, det er de sgu gode til. Og mine back, er mine gamler jamo surround 40, og er de eneste sat small. Subwooferen jamo sw 1008. Alle de gamle skal skiftes med tiden til zensor serien, da jeg bedst kan lide klangen på dem. Og de er sat efter dolbys guidelines
Redigeret af T-Duck - 13-April-2015 kl. 21:01 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Kunne jo tænkes at dine højttalere leverer bedre bas end din sub.
|
|
![]() |
|
Hvordan bedre? Når alle er sat til small så er der markant øgelse i bassen, og når jeg har kørt sub test så er bassen ren og klar. Men film bliver den mudret. Men når de er sat til large, så er det som om alt falder i hak. På sin er det jo godt at det virker. Men det undre mig bare. Det er forresten Samsung hw-d700 receiver
|
|
![]() |
|
Det et måske forkert at sige mudret. Det er mere som om den blander bassen fra højtalerne sammen med lfe kanalen. Så den wow effekt nå lfe lyden skal på banen drukner i de aner kanaler der sendes til subwooferen
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Placering af subwoofer, faseforskydelse mellem fronter og sub.
Klaus |
|
![]() |
|
Fasen sæt til 180 grader. Hvis den er på 0 kvæles bassen. Subwooferen står bedst mellem center og højre front i forhold til akustiken
|
|
![]() |
|
Laver en om kalibrering i morgen
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvorfor lader du den ikke bare stå i large????
Hvis det nu er den lyd du bedst kan lide.
Jeg kører også large på mine fronter, da jeg synes der ellers bliver et hul mellem fronter og sub. Tror det er det du kalder mellemgulv tryk.
Min sub er Dali SWA12. Dejlig præcis og god til musik.
|
|
![]() |
|
Fordi jeg har det med hjemmebio som med computere, med at kan det fungere bedre. Men nu er de om kalibreret. Subwoofer kun rykket en smule, og fasen på 0. Nu er jeg endelig glad
|
|
![]() |
|
Nå ja og så alle på small.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |