recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke installere Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke installere Windows 7

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hvis de har hentet en "illegal" version på nettet, så er sandsynligheden for at den gamle recoverypartition er gået fløjten nok ret stor. Generelt er de versioner man kan hente på diverse torrentsites vist mere eller mindre befængt med rootkits og spyware. MS tilbyder faktisk selv download af win7. I kan eventuelt prøve her - eller også kan man kontakte HP for en recovery DVD.
http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
Det er lettere med klikbare links  Wink
Bestemt et forsøg værd at indtaste product key.

Mvh. JørgenT
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 22:42
Det er home premium.
Bor i Århus.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 06:42
Du kan hente de fleste windows versioner direkte fra Microsoft som ISO fil. Du henter bare den version der står på klistermærket i bunden, installerer og indtaster licensnøglen. Let og legalt.

Mvh BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 06:48
Hvilket sker på http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery som claus også skriver (jeg syntes bare han skriver det er HP.)

Mvh BS
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 09:12
Det er prøvet får en melding om at versionen er en recovery der fulgte med pc og at jeg skal kontakte producenten.
Det havde ellers været nemt!!
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Det er prøvet får en melding om at versionen er en recovery der fulgte med pc og at jeg skal kontakte producenten.
Tja, så er det jo nok frem med muldvarpen, den er jo ikke gratis fra producent. Big smile
Men hvordan er det med Windows 10, er der gratis upgrade fra Win7 ??
Problem kan måske være at det skal være fra kørende legal version.

EDIT: Hvis I har mod på at prøve Win 10 Pre-view version:

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 10-Maj-2015 kl. 10:58
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 11:00
Tag og hent en version som matcher den på key , er som regel en Home Edition .
Så længe den er DK , så funker det.
Gør jeg , når jeg vil slippe for alt det crap som følger med en pc som er præinstalleret.

Stein
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 13:24
Hvor henter jeg en der passer på key?
Bagpå pc ved nøgle nr står der windows home pre!!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Hvor henter jeg en der passer på key?

Har du prøvet dette link?
Hent din Windows her

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 18:11
Hvis Microsoft download ikke virker, så kan du gøre følgende:

1. Download http://www.microsoft.com/da-dk/download/windows-usb-dvd-download-tool

2. Isæt dit eget Windows 7 medie i dvd-drevet og start efterfølgende Microsoft Tool op og følg vejledningen på skærmen for at oprette et kopi af Windows 7 på USB nøglen.

3. Når du har fået oprettet USB-nøglen, søg da efter filen ei.cfg på USB og slet filen.

4. Isæt USB nøglen i din søns pc og boot op på den. Hvis alt går vel, vil du nu kunne vælge mellem Win 7 Starter, Home basic, Home premium & pro. Vælg Home Premium.

Du skal dog være opmærksom på at du bliver nødt til at slette hele harddisken, hvis din søns nuværende Windows 7 er 64-bit og din dvd kun indeholder 32-bit versionerne....hvilket i øvrigt måske vil være en god idé ud fra, hvad du har bekrevet.

Redigeret af Dammeren - 10-Maj-2015 kl. 18:20
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Dammeren Dammeren skrev:

Hvis Microsoft download ikke virker, så kan du gøre følgende:

1. Download http://www.microsoft.com/da-dk/download/windows-usb-dvd-download-tool

2. Isæt dit eget Windows 7 medie i dvd-drevet og start efterfølgende Microsoft Tool op og følg vejledningen på skærmen for at oprette et kopi af Windows 7 på USB nøglen.

3. Når du har fået oprettet USB-nøglen, søg da efter filen ei.cfg på USB og slet filen.

4. Isæt USB nøglen i din søns pc og boot op på den. Hvis alt går vel, vil du nu kunne vælge mellem Win 7 Starter, Home basic, Home premium & pro. Vælg Home Premium.

Du skal dog være opmærksom på at du bliver nødt til at slette hele harddisken, hvis din søns nuværende Windows 7 er 64-bit og din dvd kun indeholder 32-bit versionerne....hvilket i øvrigt måske vil være en god idé ud fra, hvad du har bekrevet.

Det går så galt når jeg skal vælge isofil som den skriver når jeg skal hente windows det kan jeg ikke lige få til og virke.
Kan det være fordi at den windows jeg har er lidt illegal:)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 20:59
Sidder der ikke et klistermærke under knægtens computer?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu