|
Kan ikke installere Windows 7 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo der sidder et mærke med Windows nøgle talene.
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Så brug dem! Klaus |
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
De nøgle tal skal jeg vel først bruge når jeg har downloadet Windows.
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
Dammeren ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
My bad..du kan ikke oprette win7 usb nøglen direkte fra dvd'en. Hent et program som fx. MagicIso og start med at gemme win7 dvd'en som ISO fil...derefter kan du følge min tidligere vejledning. Hvis du vælger at bruge MagicIso, så vær opmærksom på at under installationen vil du blive spurgt om du også vil installere antivirus programmer og lignende. Det er vigtigt at du kun installere selve programmet!!
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Det er de tal du skal bruge for at kunne downloade Windows........ Klaus |
|
![]() |
|
Okay så må jeg prøve magiso.
Har prøvet og hente hvor nøgletal bruges. Det virker ikke. |
|
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Da det er en OEM licens,mener jeg du er nødt til at få fat i et installationsimage fra producenten. På det image ligger der en certifikat fil, som skal passe sammen med en modsvarende fil i din bios.
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Er det bare mig, eller er der noget i ovenstående, som mangler at blive fortalt, (eller bliver taget for givet). Jeg har aldrig set en windows installation, der ikke ville installere, fordi den ikke er valid. Tværtimod installere alle, og kører fint i 30 dage, og derefter skal den aktiveres. Her kan der så komme nogle problemer, hvis den nøgle man har, ikke stemmer overens med den windows man har installeret. Det kan være fra forskellige windows versioner, og sågar sprog forskelle. Dvs. nøglen du har passer kun til en bestemt , (home, pro, ultimate) og sandsynligvis til et bestemt sprog. Søg den version nøglen passer til, så burde det altså bare spille. At søge det omvendte, det kan være noget mere vanskeligt. Men altså, som udgangspunkt, så burde windows installere fint, og som nævnt køre i 30 dage. EDIT - Er selvfølgelig den mulighed, at installationen er en "multi" version, og derfor ligger der en ei.cfg og låser. Den kan dog overrules.. Her er et link til installation af windows 8 uden key.. Det er det samme som windows 7.. http://www.techmesto.com/install-windows-8-1-without-product-key/ Og ellers så slet ei.cfg filen, som tidligere nævnt. Det kræver dog at DVDén laves som image og smides på en USB nøgle/disk/iso først. Og så skal nøglen passe til versionen. Redigeret af Kandersen - 12-Maj-2015 kl. 10:37 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg har flere gange oplevet at den licensnøgle hører til eksempelvis en Dell computer kræver en speciel Dell DVD for at installere. Måske er det noget i samme stil som trådstarter oplever.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Det vil naturligvis ikke forhindre at windows 7 kan installeres, og som Kandersen skriver virke i 30 dage. Men det manglende certifikat vil sandsynligvis forhindre den i at blive aktiveret. |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
I relation til mit forrige indlæg, så er linket til proceduren for windows 7 her: (den anden gælder for windows 8).
|
|
![]() |
|
Der er forøvrigt lidt nyttig info at hente i dette her link jeg først skrev. Specielt mange af kommentarene i linket fortæller meget godt, hvordan man skal gøre, og ikke mindst, ikke gøre, hvad man skal være opmærksom på osv.
Problemet i den her sag er, at trådstarteren har en nøgle/licens, men det lader ikke til han har den version af windows som passer til nøglen. Og så går det galt, nærmest uanset hvad man gør, medmindre man bruger det rigtige iso. I bedst fald kan man (via proceduren beskrevet) installere windows i 30 dage. Derefter ryger man ind i problemer. Jeg synes ikke det er det værd, at vide at man om 30 dage enten skal finde en anden nøgle, eller starte forfra med at finde den rigtige iso som passer til nøglen. Hvis en windows version er låst af producenten, så vil jeg næsten æde hvad som helst på, at et nyt iso/dvd kan hentes/bestilles hos producenten. Det ville ikke give meget mening, at ikke gøre det, da ingen andre alligevel kan bruge isoét, medmindre de hacker det/windows. Måske trådstarteren skulle skrive lidt om, hvad for en bærbar, (model/type) det egentlig er? Jeg mindes ikke at have set det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |