recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke logge på router, hvis der er kode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke logge på router, hvis der er kode

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fiddeluns Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-September-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fiddeluns Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke logge på router, hvis der er kode
    Sendt: 01-Januar-2012 kl. 14:27
Hej!

Jeg har et problem med at få min veninde til at logge på hendes trådløse router.

Når jeg sætter en kode på, hvad enten det er WPA, WEP eller TKIP, så vil hendes computer ikke logge på netværket. Så snart jeg slår koden fra og laver et åbent netværk, så finder hendes computer nemt netværket og kan fint gå på nettet.

Jeg har en HTC Desire, jeg har prøvet at lave et "hot-spot" på. Dette kan hun godt logge på (også selv om der er kode på). Ligeledes kan jeg logge på hendes netværk (med kode) med min Desire.

Routeren har hun fået fra YouSee(tror dog det er over tlf-stikket) her i december og hendes computer er købt i efteråret. Så begge apparater er forholdsvist nye.

Jeg har været udsat for det samme før med en nyligt købt trådløs router (en af dem der kræver et seperat modem), hvor jeg heller ikke kunne komme til at logge på netværket med en computer og har derfor måttet sige til denne person, han måtte bruge den via kabel. (har dog ikke prøvet at slå koden fra på denne)

Er der andre der har haft samme problem og evt. har fundet en løsning?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 14:39
Bruger du 10 cifret kode?
Min erfaring er, at under 10 cifre, opstår der logon problemer. 10 cifre er også kravet for WPA kryptering.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 14:42
Kan routeren ikke nulstilles, og der så herefter laves en ny kode?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 15:20
Koder og SSID med specialtegn !"& OSV. skaber i nogle tilfælde problemer.

Hvilken router drejer det sig om?

BS
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fiddeluns Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 16:14
Den sidst nævnte er en "D-Link DIR-601 Wireless-N 150 Home Router" og står hos en ven i USA. Den anden har jeg ikke lige adgang til nu, men skal nok opdatere så snart jeg ved noget mere...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fiddeluns Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 16:15
Der er ingen specialtegn i password og jeg har prøvet med "lange koder"
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Fiddeluns Fiddeluns skrev:

Der er ingen specialtegn i password og jeg har prøvet med "lange koder"

Styr også udenom æøå i kodeord, de opfattes indimellem som specialtegn.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 17:15
Det kunne godt lyde som et driverproblem til netkortet. Prøv at find en ny driver og installer den.

/ask
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 17:19

Det er måske også tilstrækkeligt at geninstallere netkortet, først fjern det, genstart så PCen, så vil det installere igen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Fiddeluns Fiddeluns skrev:

Hej!

Jeg har et problem med at få min veninde til at logge på hendes trådløse router.

Når jeg sætter en kode på, hvad enten det er WPA, WEP eller TKIP, så vil hendes computer ikke logge på netværket. Så snart jeg slår koden fra og laver et åbent netværk, så finder hendes computer nemt netværket og kan fint gå på nettet.

Jeg har en HTC Desire, jeg har prøvet at lave et "hot-spot" på. Dette kan hun godt logge på (også selv om der er kode på). Ligeledes kan jeg logge på hendes netværk (med kode) med min Desire.

Routeren har hun fået fra YouSee(tror dog det er over tlf-stikket) her i december og hendes computer er købt i efteråret. Så begge apparater er forholdsvist nye.

Det er desværre ingen garanti, skal jeg lige hilse og sige. Til gengæld er det ved at være et typisk problem. Enten er der problemer med kryptering/kode eller så er det frekvenserne det er galt med.

Jeg skiftede fornylig min trådløse router ud derhjemme til en Linksys E2000. Før det havde jeg en linksys WRT150n/160n (eller noget i den stil).
Min HTC telefon kunne snildt forbinde til min gamle linksys, men den kan simpelthen bare ikke finde den nye. Ihvertfald ikke før både 20 og 40mhz frekvenserne fra, og kun een frekvens.
Min kæreste har den famøse TDC router. Den kan man HTC telefon slet ikke finde.

Det er et helvede med trådløst net, specielt fordi selv nye enheder kan have problemer med at snakke med andre nye enheder. Så ikke nok med man slås med manglende ledige kanaler og dårlig dækning.. Nænej, man skal også lige hagles igennem inkompatibilteter.. Hurra for standarder! Angry

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fiddeluns Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 17:03
@Kim

:-( Øv!

Så det vil sige sig, der ikke er så meget at gøre... måske købe en ny trådløs router og sætte den i "røven" på den anden?

Havde håbet på det kunne være en indstilling...
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 20:21
Fik du prøvet med at fjerne netkort driveren og indstallere netkortet på ny?

/ask
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu