recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke optage DR HD i HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke optage DR HD i HD

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Uanset hvad du tror.
Så læs lige mit link før du fortsætter.

http://da.wikipedia.org/wiki/DR_HD
http://newz.dk/dr-tvunget-til-at-kryptere-tv-signal


NEJ NEJ NEJ.

newz.dk artiklen tager fejl, og det samme gør Wikipedia (de mener formentlig at en HDD recorder med SCART indgang kun kan optage i SD, hvilket er korrekt, men når vi taler om rigtige DVB kort til computere er der ingen problemer).

Kopisikring på DR HD eksisterer kun i Hollywood mafiaens våde drømme. Der er ikke nogen kopisikring.Wink

Det må være din software som er konfigureret forkert. Jeg kan uden problemer lave en perfekt kopi af DR HD fra DVB-T og DVB-C (YouSee kabel TV). Jeg bruger ikke Windows, så jeg kan desværre ikke hjælpe med dine specifikke software problemer.


Redigeret af JesperLund - 10-November-2009 kl. 13:57
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Uanset hvad du tror.
Så læs lige mit link før du fortsætter.

http://da.wikipedia.org/wiki/DR_HD
http://newz.dk/dr-tvunget-til-at-kryptere-tv-signal


NEJ NEJ NEJ.

newz.dk artiklen tager fejl, og det samme gør Wikipedia (de mener formentlig at en HDD recorder med SCART indgang kun kan optage i SD, hvilket er korrekt, men når vi taler om rigtige DVB kort til computere er der ingen problemer).

Kopisikring på DR HD eksisterer kun i Hollywood mafiaens våde drømme. Der er ikke nogen kopisikring.Wink

Det må være din software som er konfigureret forkert. Jeg kan uden problemer lave en perfekt kopi af DR HD fra DVB-T og DVB-C (YouSee kabel TV). Jeg bruger ikke Windows, så jeg kan desværre ikke hjælpe med dine specifikke software problemer-


I beg to differ sir...

Premium(Protected content flags)Brodcastflags eksisterer og er implementeret via MS's playready teknologi. Cablecard bruger det fx. Det er også en del af(eller identificeres af) MF(Media Foundation) og måske HDCP. Jeg tror ikke streamen der optages modificeres, jeg tror at renderer defaulter til 480p (HDCP spec) hvis den forsøges afviklet uden rette nøgle...

Hvis det virker i DVBviewer er det pga at Directshow benyttes.....


Redigeret af Patriarken - 10-November-2009 kl. 13:37
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Westermanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 13:35

Der er en lille artikel her :

http://www.comon.dk/nyheder/DRs-gratis-HD-kanal-skaber-nervoesitet-i-Hollywood-1.241310.html
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 13:38
De er næppe gratis.....Jeg betaler 3500kr for kabel om året + 2200kr for DR og TV2s kanaler ...5700kr = 475kr om måneden...Plus kortafgift ekstra pakker osv... Cablecard subscription er meget mindre....


Redigeret af Patriarken - 10-November-2009 kl. 13:43
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


I beg to differ sir...

Premium(Protected content flags)Brodcastflags eksisterer og er implementeret via MS's playready teknologi. Cablecard bruger det fx. Det er også en del af(eller identificeres af) MF(Media Foundation) og måske HDCP. Jeg tror ikke streamen der optages modificeres, jeg tror at renderer defaulter til 480p (HDCP spec) hvis den forsøges afviklet uden rette nøgle...

Hvis det virker i DVBviewer er det pga at Directshow benyttes.....


Jo, men det er noget som Microsoft vælger at gøre. Det er meget muligt at DR sætter et broadcast flag i DVB strømmen og at Microsoft software reagerer på det, men det vil jeg ikke kalde en "kopisikring af DR HD". Der kan højst være tale om at optagelse er umulig på Windows MCE, og da jeg ikke kender MCE kan jeg hverken be- eller afkræfte dette. Jeg tager gerne din forklaring for gode varer for så vidt angår MCE (jeg læser din forklaring som at det reelt bliver optaget korrekt men nedskaleret til SD ved playback?).

Jeg siger blot at med den rette software kan man optage DR HD i fuld kvalitet uden at omgå noget som helst. Broadcast flags er kun noget værd hvis softwaren respektere dem, og der er ikke noget lovmæssigt krav om at software skal gøre dette.

Findes der i øvrigt dokumentation for dette broadcast flag som MCE reagerer på? Jeg kan lave en exact kopi at hele mux2 med dvbsnoop, og det kunne være meget sjovt at kigge efter det.Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Westermanden Westermanden skrev:


Der er en lille artikel her :

http://www.comon.dk/nyheder/DRs-gratis-HD-kanal-skaber-nervoesitet-i-Hollywood-1.241310.html


Det er muligt at Hollywood er nervøse, og hvis DRs pseudo forsikringer om kopisikring kan få dem til at spare på nerve- og sovemedicinen, så er det fint med mig.LOL

Men der er altså ikke nogen kopisikring på DR HD, udover den som folk eventuelt frivilligt underkaster sig ved at bruge software med begrænset funktionalitet.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

De er næppe gratis.....Jeg betaler 3500kr for kabel om året + 2200kr for DR og TV2s kanaler ...5700kr = 475kr om måneden...Plus kortafgift ekstra pakker osv... Cablecard subscription er meget mindre....
Det gjorde du vel også før du fik DR HDWink
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


I beg to differ sir...

Premium(Protected content flags)Brodcastflags eksisterer og er implementeret via MS's playready teknologi. Cablecard bruger det fx. Det er også en del af(eller identificeres af) MF(Media Foundation) og måske HDCP. Jeg tror ikke streamen der optages modificeres, jeg tror at renderer defaulter til 480p (HDCP spec) hvis den forsøges afviklet uden rette nøgle...

Hvis det virker i DVBviewer er det pga at Directshow benyttes.....


Jo, men det er noget som Microsoft vælger at gøre. Det er meget muligt at DR sætter et broadcast flag i DVB strømmen og at Microsoft software reagerer på det, men det vil jeg ikke kalde en "kopisikring af DR HD". Der kan højst være tale om at optagelse er umulig på Windows MCE, og da jeg ikke kender MCE kan jeg hverken be- eller afkræfte dette. Jeg tager gerne din forklaring for gode varer for så vidt angår MCE (jeg læser din forklaring som at det reelt bliver optaget korrekt men nedskaleret til SD ved playback?).

Jeg siger blot at med den rette software kan man optage DR HD i fuld kvalitet uden at omgå noget som helst. Broadcast flags er kun noget værd hvis softwaren respektere dem, og der er ikke noget lovmæssigt krav om at software skal gøre dette.

Findes der i øvrigt dokumentation for dette broadcast flag som MCE reagerer på? Jeg kan lave en exact kopi at hele mux2 med dvbsnoop, og det kunne være meget sjovt at kigge efter det.Wink



Jojo, men altså du kan jo softwar'é dig ud af alt kopisikring stort set.

CableCard fx er kun tilgængeligt på Windows fordi at det det eneste system hvor regler overholdes mht Broadcastflag, mht HDCP osv. Altså et gennemdokumenteret økosystem som man kan forholde sig til som udbyder.

Jeg siger ikke at jeg er tilhænger af det ene eller det andet. Jeg påpeger bare dette faktum.

Jeg har underlagt mig MS, fordi jeg vil have et fleksibelt system som virker, samt et økosystem hvor jeg ikke skal lave lap på lap løsninger. BluRay, DVB-C-T-S virker og jeg har hardwaren til det. Jeg kan levere multirum A/V med Bluray/HD/DVD og Audio med WAF med en times tidshorisondt fra Scratch(Installation). Alt HDCP Kompatibelt.

Jeg ville kunne gøre det samme på linux, men til dyrere penge og med meget mere bøvl.....Men hop over i Myth 0.22 tråden... det ser ud til at AHE-AAC volder lidt problemer;-)

Du optager(Downloader) iøvrigt altid i Full 720p eller hvad nu. Der er den renderer, filter samt hardware der afvikler det(sink) der er essentiel.



Redigeret af Patriarken - 10-November-2009 kl. 14:21
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

CableCard fx er kun tilgængeligt på Windows fordi at det det eneste system hvor regler overholdes mht Broadcastflag, mht HDCP osv. Altså et gennemdokumenteret økosystem som man kan forholde sig til som udbyder.


Jeg er glad for at vi bruger det relativt åbne DVB-C i Danmark, ikke det totalt lukkede Cablecard system. Min 3 år gamle monitor understøtter ikke HDCP, så jeg er glad for at Linux kan fungere uden dette. Ellers skulle jeg smide en fuldt ud funktionel monitor ud, til skade for miljøet.

Det er rigtigt fint hvis Microsoft med Windows 7 har produceret et gennemtænkt multimedie setup hvor alting virker out-of-the-box (modsat Windows XP). Jeg er stået af Windows ræset for good, så det kan jeg desværre ikke bekræfte, men jeg tror dig gerne.

Til gengæld forstår jeg ikke at brugerne af Windows 7 skal acceptere, og ligefrem betale for, kunstige begrænsninger i deres egen software. Det er ikke nødvendigt at Microsoft gør dette, når vi taler om DVB. Jeg tror gerne at de er nødt til at acceptere Cablecard begrænsningerne fordi det er et lukket system med licensordninger og blah blah blah, men en tilsvarende problematik eksisterer ikke på DVB. Microsoft burde indse at deres betalende kunder ikke er Hollywood, men folk som dig og trådstarteren der bare gerne vil se og timeshifte TV.

Du kan ikke sammenligne broadcast flags med kryptering på DVD og Blu-ray. Her skal jeg gøre noget aktivt for at få adgang til indholdet (hacke CSS eller AACS). Det skal jeg ikke med broadcast flags. Jeg har ingen ide om der er broadcast flags i DR's DVB strøm. Hvad skulle jeg lede efter hvis det ikke engang er dokumenteret nogen steder? Jeg ser blot en bitstrøm der kommer ud af /dev/dvb/adapter0 med nogle forskellige PID'er.

MythTV problemerne med HE-AAC er til at løse (libfaad2 lib'et som DVBviewer folket bruger er en del af ffmpeg som er fundamentet for stort set al video/audio på Linux). Det er alene et spørgsmål om tid.

Derimod kan brugerne ikke gøre noget ved HDTV begrænsningerne i Windows 7.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 15:00
Nu har jeg testet.... Hvis jeg optager i HD... med DVB Viewer... (altså en .ts fil) og så afspiller i DVB viewer eller VLC eller MPC-HC så afspilles det fint i HD.
Men afspiller jeg det med WMC eller WMP nedskaleres det til SD opløsning :-(

Så det lader til at både DVB Viewer og WMC optager hele bitstrømmen korrekt i HD. Men at WMC og WMP nedskalere ved afspilningen på grund af broadcast flaget :-(
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Nu har jeg testet.... Hvis jeg optager i HD... med DVB Viewer... (altså en .ts fil) og så afspiller i DVB viewer eller VLC eller MPC-HC så afspilles det fint i HD.
Men afspiller jeg det med WMC eller WMP nedskaleres det til SD opløsning :-(

Så det lader til at både DVB Viewer og WMC optager hele bitstrømmen korrekt i HD. Men at WMC og WMP nedskalere ved afspilningen på grund af broadcast flaget :-(

Prøv AnyDVD...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Nu har jeg testet.... Hvis jeg optager i HD... med DVB Viewer... (altså en .ts fil) og så afspiller i DVB viewer eller VLC eller MPC-HC så afspilles det fint i HD.
Men afspiller jeg det med WMC eller WMP nedskaleres det til SD opløsning :-(

Så det lader til at både DVB Viewer og WMC optager hele bitstrømmen korrekt i HD. Men at WMC og WMP nedskalere ved afspilningen på grund af broadcast flaget :-(


Har du andet HD materiale som du kan afspille i WMC og WMP? Det vil være rigtigt interessant hvis nedskaleringen kun sker for TS'er fra DR HD på DVB-T. Så er det helt sikkert et obskurt broadcast flag som DR har indsat.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu