|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Søren A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() Sendt: 25-December-2007 kl. 20:53 |
Jeg har købt et hybridtunerkort i Aldi. Efter at have installeret de opdateringer der findes virker kortet udmærket, og kan vise DVB undertekster. Problemet er at det ikke kan optage disse tekster. Er der nogen der evt. har en udvej på dette? Er der nogen der kender til et DVB-T tunerkort der også optager undertekstfilen? Søren |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det er sandsynligvis ikke selve tunerkortet, men derimod softwaren (som du ikke nævner noget om) som er afgørende for det.
|
|
![]() |
|
Søren A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Det har du nok helt ret i. Når teksterne kan vises bør de også kunne optages. Jeg har prøvet forskellige programmer, men der er ikke nogen af dem der giver mulighed for at optage underteksterne. Så måske skulle jeg omformulere spørgsmålet til: Er der nogen der kender til et program der også optager underteksterne? Jeg har prøvet: DVBviewer, GBPVR, Medieportal og selvfølgelig det medfølgende program til Aldis kort (Zolid DVB-T 210) uden held. |
|
![]() |
|
abadabadoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Hej, jeg har Aldi super PC m. BD og HD DVD. I den bruges W.media til at afspille og optage DVB-T. Dette pgr. understøtter ikke undertekster. Hvilket andet program er godt til at optage og afspille med undertekster? Mvh. og god jul
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
DVBViewer kan optage DVB-T undertekster, hvis man under recording settings sætter den til at optage i .TS format. /Peter |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Det samme kan seneste version af Media Portal. Der er glimrende dokumentation på deres site, så det er simpelt nok at sætte op, men igen skal man ændre på optagelses formatet til .ts. Søg efter dvb subtitles på www.team-mediaportal.com, så skal du bare se. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg siger tusinde tak for hjælpen indtil videre.
|
|
![]() |
|
abadabadoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Det gør jeg også. Super hjælp man får.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg prøvet DVBviewer og sat filtypen til .TS, men desværre hænger programmet få sekunder efter at optagelsen er startet, og det den nåede at optage var uden undertekster. Jeg gætter på at det er netop underteksterne der er problemet. Hvis jeg køber et Hauppauge kort med DVB-T (
![]() |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
Det må desværre være en softwarefejl, når du vælger at optage i .ts format optager du nemlig den komplette datastrøm (Transport Stream) og det er inkl. alle tilgængelige sprog og undertekster. Det er det samme format som f.eks. en Dreambox sat modtager gemmer i. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv at checke om de korrekte codecs er opsat (under indstillinger/ directx) til video og lyd er opsat, f.eks. purevideo, intervideo, powerDVD m.v. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg går ud fra at vi snakker om DVBViewer! Er det lige meget hvilket codec man sætter programmet til, bare det ikke er "System Default"? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |