recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke optage DVB-T undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke optage DVB-T undertekster

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 17:19

Bruger intervideo og powerDVD til DVBviewer og programmet kører meget stabilt...

Der burde ikke være nogen form ustabilitet...

Har dog oplevet at man opleve ustabilitet, når signalet er meget ringe, når man er helt nede i det røde område vedr. signal.

(dvbviewer kan vise signal-styrken i bunden af billedet, som en %-sats plus en farve, rød, gul og grønt (del skal helst være grønt))...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 08:07

Oprindeligt skrevet af Søren A Søren A skrev:

Så har jeg prøvet DVBviewer og sat filtypen til .TS, men desværre hænger programmet få sekunder efter at optagelsen er startet, og det den nåede at optage var uden undertekster. Jeg gætter på at det er netop underteksterne der er problemet. Hvis jeg køber et Hauppauge kort med DVB-T (Hauppauge WinTV NOVA-T-500  tænker jeg især på), vil I der har tjek på  dette, så mene at det vil kunne komme til at køre?

Jeg har lige købt et Anysee DVB-T kort.  Det kan vise og optage undertekster med den medfølgende software.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2005
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af S�ren A S�ren A skrev:

S� har jeg pr�vet DVBviewer og sat filtypen til .TS, men desv�rre h�nger programmet f� sekunder efter at optagelsen er startet, og det den n�ede at optage var uden undertekster. Jeg g�tter p� at det er netop underteksterne der er problemet. Hvis jeg k�ber et Hauppauge kort med DVB-T (Hauppauge WinTV NOVA-T-500  t�nker jeg is�r p�), vil I der har tjek p�  dette, s� mene at det vil kunne komme til at k�re?

Jeg har lige k�bt et Anysee DVB-T kort.  Det kan vise og optage undertekster med den medf�lgende software.

Flemming

Hvor har du købt det? Jeg kan ikke finde det på EDB-priser
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 10:51

Jeg købte det her på tilbud til 399,-. Jeg mener de har eneforhandling: http://www.usbit.dk/

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 13:20

Så siger jeg mange tak.

Jeg fik faktisk mit Aldikort til at virke sammen med DVBviewer. Jeg kan optage underteksterne. Dog virker fjernbetjeningen ikke sammen med dette kort (så vidt jeg ved). Men det virker, og det er det vigtigste. Man skal lige huske at afkrydse for at man gerne have subtitles som en del af *.TS - filen i DVBviewer. Desuden skal man vælge undertekster "on" i det program man ser filmen i.

Det lykkedes mig ikke at få Medieportal til at virke. Den dokumentation jeg kunne finde var rimelig indviklet, noget med at ændre i en konfigurationsfil, installere specielle patches osv.. Måske er der nogen der kan forklare det enklere, ellers kan jeg vel også bare vente til der kommer en nyere version, hvor man blot vælger TS formatet og kryser af for undertekster.

Mit Aldi-kort har jo 2 tunere. En analog og en digital. Kan man få begge dele til at virke i Medieportal? Det kunne jeg nemlig heller ikke få til at virke. Det var kun DVBt-delen der virkede, selvom jeg altså ikke kunne få undertekster på.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 13:48

Hvis MediaPortal finder dit tunerkort, så bør den også kunne bruge både den analoge og den digitale del. Det er en af styrkerne ved MediaPortal.

Jeg mener dog, at opsætningen burde være nemmere end du beskriver, da der er direkte support for DVB-T undertekster i den seneste version af MP. Det er muligt at du skal lægge den sidste SVN version på, men det er også så simpelt som at klø sig i nakken.

De eneste ankepunkter jeg har efter at ha' kørt med DVBViewer i et års tid og MP i en måned er, at den er langsommere til at skifte kanal og at den ind imellem ikke får vækket PC'en som den skal. Desuden kan den godt li' at blive genstartet med jævne mellemrum (Hver 2. eller 3. dag), da TVServeren ellers kan hænge.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Hvis MediaPortal finder dit tunerkort, så bør den også kunne bruge både den analoge og den digitale del. Det er en af styrkerne ved MediaPortal.

Jeg mener dog, at opsætningen burde være nemmere end du beskriver, da der er direkte support for DVB-T undertekster i den seneste version af MP. Det er muligt at du skal lægge den sidste SVN version på, men det er også så simpelt som at klø sig i nakken.

De eneste ankepunkter jeg har efter at ha' kørt med DVBViewer i et års tid og MP i en måned er, at den er langsommere til at skifte kanal og at den ind imellem ikke får vækket PC'en som den skal. Desuden kan den godt li' at blive genstartet med jævne mellemrum (Hver 2. eller 3. dag), da TVServeren ellers kan hænge.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

SVN, er det en slags opdatering? Jeg har hentet den nyeste som er fra i dag.

Noget andet er at nu er det så lykkedes mig at gemme en *.TS fil med undertekster i, men jeg kan ikke få underteksterne med over i TMPGNC DVD author, som jeg ellers holder af at bruge. Hvilke programmer kan jeg bruge i stedet for, til at lave en DVD med, som også understøtter underteksterne der er i filen?

Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 17:39

Badsted

Du skriver at såfremt MP kan finde mit kort, og det kan MP, så kan jeg også bruge både den analoge og digitale del. Hvordan kommer jeg til den analoge del? Jeg kan kun finde mulighed for at scanne på den digitale del??

Hvor går jeg endvidere ind og tilvælger undertekster? Det kan jeg altså ikke finde.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:09

SVN, er det en slags opdatering? Jeg har hentet den nyeste som er fra i dag.

Ja, det er en opdatering, som ikke nødvendigvis er testet og fundet stabil.

Inden man kan bruge et SVN build skal man have installeret MP.

Noget andet er at nu er det så lykkedes mig at gemme en *.TS fil med undertekster i, men jeg kan ikke få underteksterne med over i TMPGNC DVD author, som jeg ellers holder af at bruge. Hvilke programmer kan jeg bruge i stedet for, til at lave en DVD med, som også understøtter underteksterne der er i filen?

Mig bekendt er det kun ProjectX, der kan håndtere undertekster og demuxe en .TS stream. Læs mere om det her: http://dreambox.ingmar.dk/projectx.asp

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Redigeret af Badsted - 28-December-2007 kl. 20:10
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:14

Badsted

Du skriver at såfremt MP kan finde mit kort, og det kan MP, så kan jeg også bruge både den analoge og digitale del. Hvordan kommer jeg til den analoge del? Jeg kan kun finde mulighed for at scanne på den digitale del??

Hvor går jeg endvidere ind og tilvælger undertekster? Det kan jeg altså ikke finde.

Jeg bruger ikke selv analogt tv, men kan se af wiki manualen og diverse forum indlæg, at andre bruger MP med analogt signal og flere anvender disse hybrid kort. Jeg vil tro, at det er samme sted som man scanner efter kanaler normalt.

Det er også i MP configurator'en at man sætter den til at bruge undertekster og optage som .ts, men jeg kan ikke komme til min MP maskine lige nu, da min datter bruger den (8 år gammel, så er det vist ok brugervenligt.....).

Men prøv at starte configuratoren, så mener jeg at det er rimeligt indlysende, ellers må jeg se om jeg kan finde det.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 21:26

Jeg kan altså ikke finde noget sted i configurationsprogrammet hvor jeg kan sætte den til at bruge undertekster. Ej heller kan jeg finde noget sted hvor jeg kan sætte filformatet til TS. Jeg kan finde det sted hvor man vælger hvor optagelserne skal lægges, men man kan ikke vælge hvilken filtype det skal være. Jeg har installeret den nyeste MP 0.2.3.0.

Hvis jeg går ind der hvor man kan scanne efter kanaler, er der kun mulighed for at scanne efter digitale kanaler, ikke analoge. Jeg tror ikke MP understøtter dette kort fuldt ud, men der er mange kort iflg. Mp´s hjemmeside der bruger samme chip som mit (Philips SAA 713x), så måske er der en udvej??

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 15:39
Hvis man vil have dvb undertekster på i Mediaportal kræver det at man bruger deres TV engine og TV engine cliet plugin sammen med Media portal. Virker for øvrigt fantastisk synes jeg.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu