recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke optage på pvr pga. copyright fra tv-stat.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke optage på pvr pga. copyright fra tv-stat.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Rungo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2006
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rungo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 19:27
Hej TSKV.

Din empiriske fremgangsmåde er jo en ingeniør værdig! Clap

Det lykkedes mig at få skærmen ned fra væggen og balanceret på det ene ben, mens jeg lirkede kortet ud. Samme fabrikat som dit - SMIT...

Det KAN jo betyde at det er kortlæser-fabrikatet, men er Boxer villig til at ombytte modulet for at teste det??

Hvem hos Boxer har du fat i - ganske det kunne hjælpe hvis jeg også meldte ind med mit tilsvarende problem...?
Til top
TSKV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2012
Sted: Danmark
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSKV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 15:53
Hej Rungo. Har fået fat i et andet modul - kender ikke p.t. producenten, men tester modulet imorgen.
Ang BOXER har jeg talt med en fra teknisk support, som sagde at der var 2 producenter. Hvis det stadig ikke virker kontakter jeg SAMSUNG. Tak for tilliden - jeg lader mig ikke altid affærdige uden at jeg af den grund er bedrevidende og kværulant. For ca 2 år siden da man 1. gang lagde signalet om investerede jeg så i en modtagebox - så købte jeg et Samsung TV og tænkte væk med boxen og kunne så optage et program mens jeg så et andet. Ak, så koder man TV2 og så kan min harddiskoptager ikke bruges med BOXER kort og så køber man en ekstern harddisk og "Boxer" så som dig og sikkert andre med en ekstern harddisk og manglende DR optagelse. Det sørme hyggeligt med "rare" investeringer for os som bor uden for de store byer uden kabel-tv og You See adgang.
Til top
TSKV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSKV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 10:33
Hej Rungo. Har forsøgt med forskellige moduler og kort - det hjælper ikke. Brug af ekstern harddisk er meget usikker - det ene øjeblik ok - det næste ikke optaget. Har talt med en reparatør som siger, at det formentlig er mainboard på TV som skal udskiftes
Til top
TSKV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSKV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Rungo Rungo skrev:

Hej TSKV.

Din empiriske fremgangsmåde er jo en ingeniør værdig! Clap

Det lykkedes mig at få skærmen ned fra væggen og balanceret på det ene ben, mens jeg lirkede kortet ud. Samme fabrikat som dit - SMIT...

Det KAN jo betyde at det er kortlæser-fabrikatet, men er Boxer villig til at ombytte modulet for at teste det??

Hvem hos Boxer har du fat i - ganske det kunne hjælpe hvis jeg også meldte ind med mit tilsvarende problem...?
Til top
TSKV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSKV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 09:35
hej Rungo

Tror jeg har fået løst problemet med at optage på Samsung Smart TV. Det virker ikke med et CI+ modul
derimod skal du have fat i et alm. CA modul, så kører det !!!!
Jeg har ganske vist talt med Samsung support, som siger, at et CI+ modul virker, men det gør det altså ikke.

Til top
Rungo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rungo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 19:17
Hej igen,

det lyder da ikke helt godt. Jeg har netop valgt et CI+ modul for at kunne tage DVB-T2 signalet fra Boxer når det kommer ganske snart - det mister jeg jo så...?
Til top
TSKV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSKV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 19:28
hej,

jeg er også brændt inde med et CI+ modul, men ved ikke om jeg orker at kontakte Samsung for en forklaring. Jeg har afprøvet 3 forskellige CI+ moduler og der var fejl på dem alle ved optagelser. Vi prøvede så med et alm CA modul som du også kan få hos Boxer og jeg tager TV-2 Boxer og kan optage - slukke for TV og tænde og se mine optagelser. Hvis du orker, så ring til Samsung support og sig CI+ modul ikke kan bruges, som de ellers siger kan bruges og om de vil betale for et CA modul.
Til top
Rummenigge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rummenigge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 22:08
Hej, nogen der er har viden om hvordan man løser problemet og om det ligger hos Boxer (deres modul) el. hos Samsung - har selv samme problem og kører med et Neotion CI+ modul
Til top
TSKV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TSKV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 08:25
Har tidligere indlæg ang. problemet. Har prøvet med henholdsvis CI+ og CA modul. CA modul virker bedst men så er der jo problem med udsendelser i HD. Tog kontakt til Samsung for ca 2 mdr. siden og blev så ringet op af et serviceværksted. Først skulle jeg opdatere Samsung-TV og formattere den eksterne harddisk jeg bruger.
Jeg har så ikke p.t. gjort meget ved det. 80% af det jeg optager går fint igennem, men det er absolut ikke optimalt og ikke som de siger ved køb af TV'et. Serviceværkstedet fortalte, at en USB nøgle ikke fungerer samt at deres erfaring var en ekstern harddisk på max 300 GB. (jeg bruger en ekstern harddisk på 500 GB) Konklusion p.t. er, at man lover mere end virkeligheden
Til top
Rummenigge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rummenigge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 21:38
OK - så vidt jeg lige kan forstå ud fra tråden og dit seneste indlæg, så ligger problemet i at Samsung tv'et ikke spiller sammen med et HD modul DVB T2 (Neotion el. Smit), men det virker umiddelbart med det gl. modul som ikke kan ta' DVB T2 og dermed ingen HD tv el. nabokanaler. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu