recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke optage !!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke optage !!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nikope Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke optage !!!
    Sendt: 11-Januar-2006 kl. 00:34

Jeg har problemer med mit MS MCE. JEg kan ikke optage noget ! Den går i stå med det samme pga en hardwarefejl (skriver den). Det har virket en overgang, men er så nu gået helt i kage (måske efter at jeg bad om at gemme på en anden HD?)

Når jeg vil afspille en af programmerne (på 0 minutters varighed) skriver den "filen understøttees ikke" Cry

Har prøvet maaaange ting, og vil nu spørge her. Kan det være min harddsik, mit grafikkort eller mit Hauppauge 500 kort??

Når jeg ser live tiv via centret kan jeg fint springe rundt i det, desuden kan jeg også optage programmer ved at trykke på den røde optageknap nåt jeg ser det live!!

Har lige kørt en reset af MediaCenter, og konfigureret fra bunden (som jeg har gjort 200 gang før)   DET VIRKER BARE IKKE.

HJÆÆÆLP, jeg er  desperat.

Nikope

nikope
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 00:52

Jeg havde selv en masse problemer med MCE2005, indtil jeg hentede dette program, som tester kompabiliteten med din hard/software opimod det specielle MS Windows Media Center styresystem.

http://download.microsoft.com/download/0/a/4/0a4340b1-4049-4 88e-82b1-be33ee181e14/mcetestkit.msi

i mit tilfælde fik jeg konstant fejlmeddelser og MCE2005 kunne ikke med mit HauppaugeMCE500 kort (det anerkendte det ikke)... jeg prøvede så MCE TEST KIT fra MS, som fortalte mig at problemet lå i at jeg havde installeret PowerDVD6 som ikke var 100% MCE kompatibel. Istedet bruger jeg nu Nvidia Pure DVD Decoder, og det virker 100%.

En god ide mht. MCE2005, er at man har såvidt muligt hentet de nyeste MCE2005 drivere til sine enheder (lydkort, gfxkort, tvtuner kort osv). Og disse enheder bør også være standardiseret til netop at køre MCE2005...

Men prøv programmet - det hjalp mig

Thomas

Til top
nikope Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 09:13

tak for det hurtige svar.. hmm.... Jeg synes slet ikke at mit Hauppauge kort er at finde i diagnosen.

Jeg bruger allerede Nvidias Decoder... Der må være noget galt med de tunere.... Det er sgu nok mit Bundkort.... Ouch

Men hvorfor hulen kan jeg optage programmer ligeså fint, nå jeg selv starter programmet op Live, og så trykker optag... Så optager den hele programmet stille og roligt....

Jeg kan se at den gør to forsøg inden den opgiver at optage en planlagt optagelse. Hver gang det går galt, brister mit hjerte...   

Har prøbet at køre en tunerpriority, men den finder heller ikke rigtig noget....

Nikope

nikope
Til top
nikope Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 09:20

...Desuden... Jeg kan ikke se et andet program mens jeg optager... Den finder ikke noget signal, skriver den... Den er gal med Hauppauge 500 kortet ?!

Nikope

nikope
Til top
nikope Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 12:03

Jeg får denne meddelse konstant (udover den med at filen ikke understøttes):

Programfejl- En kritisk Media Center-proces mislykkedes. Genstart computeren, og prøv igen. Hvis problemet fotsætter, skal du kontakte hardwareproducenten for at få hjælp.

nikope
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 16:01

Har du kikket i din event viewer under Media Center eller Applikation, nogen gange linker fejlmeddelsen videre til MS´s whitepapers hvor mulige løsninger er listet.

-Psudo

Til top
nikope Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 01:12

Nix, der er ingen hjælp at hente...

Der står: Recording stopped due to a temporary failure caused either by a system malfunction or a power loss and was stopped due to a lack of audio/video data. Another recording attempt will be made..

Det kører simpelthen bare ikke!

Nikope

nikope
Til top
nikope Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 16:15

Oh pine.... JAmen det er ikke ved siden af hvis jeg siger 20-30 timers installeren og afinstalleren osv...

Nu disablede jeg den ene tuner i mit hauppauge kort... Så ku den slet ikke finde nogen kanaler. Så disablede jeg det andet kort (tuner1).

Og ved i hvad,... nu virker det så... Mit Hauppauge 500MCE duer kun på den ene tuner ! Shit... Et liv i fustration i over en uge !!

Nu håber jeg så bare, at det ikke bare er et tilfælde at det virker lige nu... For det har nemlig virket sporadisk (formentlig når den tilfældigvis har valgt den "rakse" tuner, håber jeg)

Tak for de svar der har været her

Nikope

nikope
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu