|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
boom-boom ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2004 Status: Offline Point: 90 |
![]() Sendt: 03-November-2009 kl. 16:59 |
Kan modtage 5 digitale DR kanaler med mit TV som har MPEG4 og indbygget digital tuner (T) - fungerer fint.
Skulle jeg ikke nu (efter 1-11-09) kunne modtage 3-4 nye DR kanaler på samme måde? Bl.a. en ny HD kanal? Bor ca 30Km fra Jyderup senderen. Er der nogen som har har nogle frekvenser på disse nye kanaler. Måske har jeg bare misforstået det hele??? |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvad modtager du?
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Der er ikke flere end 6 DR kanaler ialt
![]() Redigeret af Kampus - 03-November-2009 kl. 17:10 |
|
![]() |
|
boom-boom ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2004 Status: Offline Point: 90 |
![]() |
Hej Jesper
DR1, DR2, TV2/øst, DR synstolkning, DR tegnsprog. Synes også at jeg havde en DR nyhedskanal men den er forsvundet. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er mux1 i MPEG2. Har du prøvet at scanne efter nye kanaler? Der skulle gerne dukke et mux2 op. Det sker ikke automatisk på alle boxe. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jesper - ved ikke hvad mux1 og mux 2 er - sorry.
Ja - jeg har scannet efter de nye kanaler men der kommer kun de kanaler jeg har beskrevet. Jeg scanner specifikt efter digitale kanaler på "luft" indstilling (i modsætning til "kabel") |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Hvordan er din antenne, antennemontering og antenneretning ??? Hvordan er forbindelsen fra antennen til dit TV ? Filtre? Forstærkere? Kunne du se digital TV mux1 før 1 november? Kanalerne fra Jyderup er: 58 51 42 31 60 (MUX1-5) Lars
|
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis ikke der kan modtages MUX 2, 3, 4, 5. så er der ikke MPEG4, og så skal der anskaffes udstyr dertil. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Lars - ja, jeg kunne se digital før 1 november. Tak for kanal updaten.
Radiomanden - specifikationen på mit sprit-nye Samsung 37" LCD-TV LE37B655 siger at det er en MPEG4 decoder som jeg har købt. |
|
![]() |
|
bakkers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2004 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Måske du har samme problem som jeg havde.
Jeg brugte en gammel dr antenne til at modtage mit tv med, og da de nye kanaler kom på så kunne jeg en gang i mellem se dem men for det meste ikke, og ofte når jeg søgte fandt den slet ikke de nye kanaler. Det jeg fandt ud af var at når man bruger egen antenne til at modtage de nye kanaler med så skal man bruge en tv2 antenne, den er meget bedre til at modtage det nye signal end en dr antenne...
|
|
Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Dette her bliver mere og mere mystisk for mig.
Gik ud og købte en STRONG udendørs DVB-T antenne (SRT ANT 15). Den får 9V fra en lille omformer. Scannede så efter digitale kanaler og der kom hele 21 frem. Ser ud som om det er Canal+ kanaler de fleste og de kan ikke ses men dog findes. Herudover kom alle de kanaler frem som jeg efterlyste: DR Ramasjang, DR K, DR HD, Folketinget osv. Det der dog samtidig skete var at mine oprindelige digitale kanaler forsvandt. Det vil sige DR1, DR2, TV2/øst, DR synstolkning, DR tegnsprog. Piller jeg STRONG antennen fra igen og scanner så kommer disse kanaler tilbage - og det helt uden at have tilsluttet en antenne. Nu er jeg så der at jeg kan beslutte om jeg vil se det ene hold digitale kaneler eller det andet hold. Jeg kan ikke se begge dele. Det giver ingen mening for mig overhovedet og er naturligvis ikke tilfredsstillende. Hvad sker der for mig? |
|
![]() |
|
HoenneDK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Boom-Boom -> Det er sjovt at jeg lige kommer forbi din tråd, jeg har det præcis samme problem, jeg har UE40B7070 fra Samsung, med den ene antenne får jeg DR HD og alt det - og inden DR & TV2 - Men skifter jeg til den gamle får jeg DR1-TV2 osv... :S I dont get it....
Og jeg gider sq ikke lige skifte antenne hver eneste gang hun vil skifte kanal :P |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |