|
Kan ikke se MKV filer på NAS via DLNA |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-August-2014 kl. 10:54 |
||
Hej
Jeg har en Synology NAS 212j hvorpå jeg har lagt spandevis af DVD-film som MKV filer. Jeg har en bluray afspiller, med DLNA, en Panasonic DMP-BD793, som efter manualen burde kunne afspille MKV-filerhttp://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/blu-ray-players-recorders/blu-rayspelare/dmp-bd793eg.html EDIT: den burde i hvert via USB, det står mig ikke lysende klart om den kan via DLNA Jeg har installeret medieserver på NAS´en. Jeg kan godt afspille musik og se billeder på bluray afspilleren, men den kan ikke se MKVfilerne Nogen der har nogle ideer?
Redigeret af Bravo - 19-August-2014 kl. 10:56 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har du indekseret den mappe på NAS'en hvor dine film ligger?
|
|||
![]() |
|||
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
||
Det er indekseret således, at alle filmene ligger i een mappe, men jeg har "fortalt" Synology DSM at den mappe indeholder Video.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
Ok, hvis NAS'en har indekseret mappen, så burde indholdet være tilgængligt via DLNA. Måske er dine film rippet i et format som din afspiller ikke understøtter (mkv er bare en kontainer og ikke en kompressionsstandard i sig selv)? Redigeret af Pallec - 19-August-2014 kl. 14:23 |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har læst mig til, at nogle lyd codecs understøttes ikke af afspilleren, jeg tror det er der det går galt. Ærgerligt, men havde nu heller ikke regnet med at jeg kunne med den. Så må jeg se efter et alternativt :)
|
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
||
Nu skriver du "spandevis af DVD-film som MKV filer" - er det DVD-rips eller blu-ray. Det plejer vel mere at være blu-ray som giver problemer med lyd.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Det kan ikke lade sig gøre - det format understøttes ikke via DLNA.
|
|||
![]() |
|||
||
Det er kun alm. DVD. Jeg ringede til panasonic - og det understøttes ikke via DLNA
|
|||
![]() |
|||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
||
Jeg ser MKV via DLNA på mit beoplay V1 så det er ikke DLNA der er begrænsningen!
|
|||
![]() |
|||
||
Ja, der er sikkert nogle produkter du kan benytte til det. Dog ikke nogle Panasonic´s bluray afspillere
![]() |
|||
![]() |
|||
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
||
Er Panasonic's BluRay afspillere så meget anderledes end deres tv ?
Min Panasonic VT60 tv æder 95% af alle de MKV'er jeg smider efter den via DLNA fra min synology ds212 .....
|
|||
![]() |
|||
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
||
Bravo:
Ellers må du ind på din diskstation og se hvilken profil den vælger for tv'et, det kan jo være den detectere den forkert, og den derfor ikke er sat den en profil den deler MKV'er.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |