recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke se MKV filer på NAS via DLNA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke se MKV filer på NAS via DLNA

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke se MKV filer på NAS via DLNA
    Sendt: 19-August-2014 kl. 10:54
Hej

Jeg har en Synology NAS 212j hvorpå jeg har lagt spandevis af DVD-film som MKV filer.

Jeg har en bluray afspiller, med DLNA, en Panasonic DMP-BD793, som efter manualen burde kunne afspille MKV-filerhttp://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/blu-ray-players-recorders/blu-rayspelare/dmp-bd793eg.html

EDIT: den burde i hvert via USB, det står mig ikke lysende klart om den kan via DLNA

Jeg har installeret medieserver på NAS´en.

Jeg kan godt afspille musik og se billeder på bluray afspilleren, men den kan ikke se MKVfilerne

Nogen der har nogle ideer?

Redigeret af Bravo - 19-August-2014 kl. 10:56
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 11:56
Har du indekseret den mappe på NAS'en hvor dine film ligger?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det er indekseret således, at alle filmene ligger i een mappe, men jeg har "fortalt" Synology DSM at den mappe indeholder Video.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Det er indekseret således, at alle filmene ligger i een mappe, men jeg har "fortalt" Synology DSM at den mappe indeholder Video.

Ok, hvis NAS'en har indekseret mappen, så burde indholdet være tilgængligt via DLNA.

Måske er dine film rippet i et format som din afspiller ikke understøtter (mkv er bare en kontainer og ikke en kompressionsstandard i sig selv)?

Redigeret af Pallec - 19-August-2014 kl. 14:23
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Ok, hvis NAS'en har indekseret mappen, så burde indholdet være tilgængligt via DLNA.

Måske er dine film rippet i et format som din afspiller ikke understøtter (mkv er bare en kontainer og ikke en kompressionsstandard i sig selv)?

Jeg har læst mig til, at nogle lyd codecs understøttes ikke af afspilleren, jeg tror det er der det går galt. Ærgerligt, men havde nu heller ikke regnet med at jeg kunne med den. Så må jeg se efter et alternativt :)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 14:43
Nu skriver du "spandevis af DVD-film som MKV filer" - er det DVD-rips eller blu-ray. Det plejer vel mere at være blu-ray som giver problemer med lyd.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 14:46
Det kan ikke lade sig gøre - det format understøttes ikke via DLNA.

Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu skriver du "spandevis af DVD-film som MKV filer" - er det DVD-rips eller blu-ray. Det plejer vel mere at være blu-ray som giver problemer med lyd.
Det er kun alm. DVD. 

Jeg ringede til panasonic - og det understøttes ikke via DLNA
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 18:00
Jeg ser MKV via DLNA på mit beoplay V1 så det er ikke DLNA der er begrænsningen!
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Jeg ser MKV via DLNA på mit beoplay V1 så det er ikke DLNA der er begrænsningen!
Ja, der er sikkert nogle produkter du kan benytte til det.
Dog ikke nogle Panasonic´s bluray afspillereConfused
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 20:35
Er Panasonic's BluRay afspillere så meget anderledes end deres tv ?

Min Panasonic VT60 tv æder 95% af alle de MKV'er jeg smider efter den via DLNA fra min synology ds212 .....
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 20:41
Bravo:
Ellers må du ind på din diskstation og se hvilken profil den vælger for tv'et, det kan jo være den detectere den forkert, og den derfor ikke er sat den en profil den deler MKV'er.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu