recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke se MKV filer på NAS via DLNA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke se MKV filer på NAS via DLNA

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 21:14
Mit gæt vil være at det er MPEG2 den ikke kan spise. Jeg har samme problem med mit Sony TV. Det kan se alle mine mkv-filer, men kan ikke afspille dem jeg har rippet direkte fra DVD uden at konvertere dem. Konverterer jeg derimod en DVD til MPEG4 og smider det i en mkv, så kan TV'et godt spille mkv-filen.

Edit: På den anden side, så burde en blue-ray afspiller vel kunne afspille MPEG2 - codec'et er vel installeret og licenseret for at den kan afspille DVD-skiver.

Redigeret af AarhusBruger - 19-August-2014 kl. 21:18
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af lks lks skrev:

Er Panasonic's BluRay afspillere så meget anderledes end deres tv ?

Min Panasonic VT60 tv æder 95% af alle de MKV'er jeg smider efter den via DLNA fra min synology ds212 .....
Tilsyneladende - de kan kun via USB

Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af lks lks skrev:

Bravo:
Ellers må du ind på din diskstation og se hvilken profil den vælger for tv'et, det kan jo være den detectere den forkert, og den derfor ikke er sat den en profil den deler MKV'er.
Det TV der er tilkoblet denne bluray afspiller er ikke et smart TV - og understøtter ikke DLNA
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af AarhusBruger AarhusBruger skrev:

Mit gæt vil være at det er MPEG2 den ikke kan spise. Jeg har samme problem med mit Sony TV. Det kan se alle mine mkv-filer, men kan ikke afspille dem jeg har rippet direkte fra DVD uden at konvertere dem. Konverterer jeg derimod en DVD til MPEG4 og smider det i en mkv, så kan TV'et godt spille mkv-filen.

Edit: På den anden side, så burde en blue-ray afspiller vel kunne afspille MPEG2 - codec'et er vel installeret og licenseret for at den kan afspille DVD-skiver.
Problemet er at jeg overhovedet ikke kan se dem, der står bare at "mappen ikke indeholder nogen filer"

Ang. din EDIT: PAS, ved det ikke. Jeg ringede til dem, da jeg kunne se, at det også var et problem i Sony afspillere. Og der fik jeg af vide, at Panasonic ikke havde nogle bluray afspillere der kunne det jeg efterspurgte.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 08:45
Det lyder mærkeligt, jeg prøver lige på min pana blu-ray afspiller i aften.

Mit 50gt50 yder også alle MKV via serviio.
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Jeg ser MKV via DLNA på mit beoplay V1 så det er ikke DLNA der er begrænsningen!
Ja, der er sikkert nogle produkter du kan benytte til det.
Dog ikke nogle Panasonic´s bluray afspillereConfused

Det passer ikke.
Jeg har en Panasonic BCT730, og den afspiller fint alle mine blu-ray rips i MKV-format, som ligger på min Synology NAS, via DLNA.

/Flemming
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Jeg ser MKV via DLNA på mit beoplay V1 så det er ikke DLNA der er begrænsningen!

Det passer ikke.
Jeg har en Panasonic BCT730, og den afspiller fint alle mine blu-ray rips i MKV-format, som ligger på min Synology NAS, via DLNA.

/Flemming

Men nu er det DVD-rips der er tale om her.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Det passer ikke.

/Flemming

Men nu er det DVD-rips der er tale om her.
@Flemming - det var det jeg fik af vide.
Nu er det også en billigere afspiller jeg har - så måske er den begrænsningen.

er der forskel på om det bluray eller dvd Confused

Redigeret af Bravo - 20-August-2014 kl. 15:09
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu