recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke sende mms - Telmore
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke sende mms - Telmore

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke sende mms - Telmore
    Sendt: 03-Oktober-2022 kl. 14:42
Jeg har for nyligt skiftet til Telmore og kan ikke sende mms’er. Jeg har haft Telmore før og havde ikke problemer den gang. Det var dog med en anden telefon. Min nuværende telefon, Oneplus Nord 2, har jeg haft i 6-7 mdr. ved callme, og havde ingen problemer der.

Jeg har været i kontakt med Telmore kundeservice, og de kunne ikke umiddelbart finde et problem. Jeg har flyttet sim kort over i min gamle telefon, og her virker mms. Jeg tænker der må være en indstilling i den nuværende telefon, men jeg aner ikke hvor og hvilken der skal ændres.

Som et kuriosum kunne min hustru ikke sende mms’er i flere år mans hun var kunde hos cbb. Hun skiftede også til Telmore for et par måneder siden, og har nu ingen problemer med mms’er.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2022 kl. 14:55
MMS. Det er vist fra samme æra som WAP Wink

I skal da bruge en beskedtjeneste i stedet. Det er gratis at sende beskeder og I får mange flere funktioner oveni puljen. Der er nok at vælge imellem, selv hvis man vil undgå dataindsamlingsmaskiner som Google og Facebook. F.eks. Telegram.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2022 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

MMS. Det er vist fra samme æra som WAP Wink

I skal da bruge en beskedtjeneste i stedet. Det er gratis at sende beskeder og I får mange flere funktioner oveni puljen. Der er nok at vælge imellem, selv hvis man vil undgå dataindsamlingsmaskiner som Google og Facebook. F.eks. Telegram.


Yderligere så er MMS så piv ringe kvalitet at det er lige meget
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2022 kl. 15:58
Jeg har Telmore og skal slå mobildata til for at sende MMS Confused
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2022 kl. 16:07
Der er interessant at man spørger om én ting, og får hjælp til noget andet.

Jeg har ikke så meget brug for “mange flere funktioner”. Der er vel ikke mange der betaler for at sende en besked… Jeg ønsker blot at sende en sms/mms en gang i mellem. Om kvaliteten er “pivringe” er underordnet. Det er ikke fordi der skal sendes specielt krævende billeder. Det er som regel blot et øjebliksfoto af et eller andet der for det meste er ligegyldigt.

Jeg har i øvrigt prøvet Telegram og WhatsApp. Jeg kunne ikke bruge det med mindre jeg inviterede folk. 


Redigeret af kaizer - 03-Oktober-2022 kl. 16:09
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2022 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har Telmore og skal slå mobildata til for at sende MMS Confused

Det er gjort.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2022 kl. 07:22
Et problem har flere løsninger og det kunne jo være, at du ikke var opmærksom på alternativerne. Det var ikke for at genere dig.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2022 kl. 08:25
Helt fint.

Jeg har som sagt prøvet andre, men har ikke fundet det specielt brugbart.


Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2022 kl. 10:48
MMS indstillingerne er måske ikke opdateret efter du skiftede til Telmore.
Venlig hilsen
KB
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2022 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

MMS indstillingerne er måske ikke opdateret efter du skiftede til Telmore.

Det tænker jeg også. Sim kort virker fint i en anden telefon.

Hvordan ændrer man de indstillinger?


Men det går galt allerede ved punkt 4. Jeg har ikke noget der hedder Wifi og network.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2022 kl. 14:59
Jeg bruger iPhone, og har aldrig været ude for at jeg selv skulle indtaste noget under MMS.
Det må komme automatisk fra SIM-kortet eller nettet, tror jeg. Ellers plejer man at nulstille indstillinger under Mobilnetværk (hedder det på iPhone).

Kan du nulstille netværksindstillinger? 
Venlig hilsen
KB
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2022 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg bruger iPhone, og har aldrig været ude for at jeg selv skulle indtaste noget under MMS.
Det må komme automatisk fra SIM-kortet eller nettet, tror jeg. Ellers plejer man at nulstille indstillinger under Mobilnetværk (hedder det på iPhone).

Kan du nulstille netværksindstillinger? 

Jeg har lige nulstillet netværksindstillinger.

Wifi virker, mobildata virker, men jeg kan stadig ikke sende billeder.

I “gamle dage” fik jeg tilsendt en sms med opsætning til mms. Et link man skulle trykke på, men åbenbart ikke mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu