recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke spille DVD i win 7 mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke spille DVD i win 7 mediacenter

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke spille DVD i win 7 mediacenter
    Sendt: 16-Maj-2009 kl. 19:14

Har problemer med dvd afspilning i win 7 RC mediacenter. Den siger der mangler noget codec ting.

Har desuden installeret PowerDVD og Fddshow, samt prøvet Shark 007 codecpack, men det duer stadig ikke.

DVD afspiller fint i mediaplayer og media player classic, samt PowerDVD selvfølgelig..

Ved godt der er noget issue vedr. anvendelseaf andre end MS codecs, så Powerdvd´s kan vel ikke benyttes i WMC12, men hvorfor er der ikke noget intergreret i WMC12? Om det er noget video eller audio-codec ved jeg ikke.

Er der nogle bud på hvad der kan være galt?

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 19:30

Har du en TV-tuner i din PC? Og i så fald - hvilken?

M.v.h.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 21:06
Nej igen tuner
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 00:20
Nå det er fixed.. Noget underligt dog. Troede ikke Fddshow virkede som Mpeg2 decoder i WMC, men det gør det. Jeg satte codec på under Mpeg2 i Fddshow, så virkede det. Fedt med det som standard codec, men hvor er windows mpeg2 codec forsvundet hen?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 07:03

Kunne godt tænke mig at høre hvordan I andre får afspillet dvd i mediacenter. Hvilke codec benytter I og hvordan har I fået det til at virke?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Kunne godt tænke mig at høre hvordan I andre får afspillet dvd i mediacenter. Hvilke codec benytter I og hvordan har I fået det til at virke?

Lader alle de ukurante codec pakker være det de er - lort...DVD kan afspilles out of the box jo....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Lader alle de ukurante codec pakker være det de er - lort...DVD kan afspilles out of the box jo....

ja det var også mit indtryk, indtil fornylig. da det var den eneste måde jeg fik DVD film til at virke. Hvis jeg afinstallere Fddshow så kan jeg ikke afspille DVD i mediacenter, kun fra andet software.

Det skal siges jeg kører 64 bit vers. af windows 7. Ved ikke om der er en forskel her fra 32 biten?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 09:50

ja det var også mit indtryk, indtil fornylig. da det var den eneste måde jeg fik DVD film til at virke. Hvis jeg afinstallere Fddshow så kan jeg ikke afspille DVD i mediacenter, kun fra andet software.

Det skal siges jeg kører 64 bit vers. af windows 7. Ved ikke om der er en forskel her fra 32 biten?

Problemet er jo at Windows 7 ikke er designet til at bruge Directshow. Selvom den kan, så er det ikke meningen. Default anvendes Media Foundation til alt. Nu er det bare sådan at førend du kan bruge Directshow og alle de dersens codec pakker, ja så bliver du nød til at disable eller forkrøble media foundation. Dette gøres vha en række registry hacks hvor man blandt andet forhindrer "System" kontoen i at læse fra en række registry entries. Det er vel fint nok?

Nej.... Hvorfor det kan du jo selv konstatere. Media Foundation virker ikke rigtigt på systemet efter disse registry mods. Og hvad sker der så?

"Jeg kan ikke afspille DVD i MCE uden brug af FFDshow"

Windows 7 med media foundation er designet således af brugere som dig og hr. hansen ikke skal tænke på hvilke codecs de skal bruge til hvilke filer. Det finder Windows ud og ordner det via de indbyggede MF filtre. Faktisk er Media Foundation enda i stand til at transcode on the fly således at filer der ikke direkte er understøttet bliver det(Her anvendes der legacy filtre i transcoding processen)

Men når så Hr Hansen begynder på alt muligt fordi han ikke har læst på lektien.....Så er det jo ikke Microsofts problem....

Dit scenarie er i en nødeskal:

• Du har disablet Media Foundation således at du kan bruge Directshow.
  • Så fjerner du dit Directshow filter. Så er der intet tilbage
  • At afinstallere directshow filtret sætter ikke registry tilbage til default så du kan benytte Media Foundation igen.
Man skal IKKE rode med de codec pakker PERIOD. Slet ikke hvis ikke man fatter hvad man gør det for....

Redigeret af Patriarken - 18-Maj-2009 kl. 09:55
Mit Setup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 10:23

Hvordan har jeg disablet Media Foundation? DVD afspilning har ikke virket out of the box, så derfor prøvede jeg andre løsninger.

Har læst det var meget svært at disable MF, så det undrer mig.

MF er vel ikke disablet bare ved at installere PowerDVD eller Fddshow? Muligt Shark007 har gjort noget, men det var først efter jeg installerede det jeg kunne afspille DVD.

Burde Medieplayeren ikke blive indvolveret i alt dette her også? Den kører fint DVD uden Fddshow.

ikke fordi det har så stor betydning, da jeg meget gerne benytter Fddshow som codec, men er det umuligt at få MS codec tilbage?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 11:30

Hvordan har jeg disablet Media Foundation? DVD afspilning har ikke virket out of the box, så derfor prøvede jeg andre løsninger.

Og det er du sikker på? Kunne du ikke have kommet til at køre noget shark007, fordi du SKULLE bruge media control?
Mit Setup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 12:00

Og det er du sikker på? Kunne du ikke have kommet til at køre noget shark007, fordi du SKULLE bruge media control?

Nej for det var på en tidligere installation som jeg har testet på, men dette her er efter en helt ren formatering og frisk RC x64 installation, hvor jeg ikke benytter Media-control, da det ikke virker 100% til x64 endnu.

Så det er efter en helt frisk installation, hvor jeg kun har installeret My Movies, Fddshow og Powerdvd. efter dette virkede vob-filer kun som afspilning i Mediaplayer, MPC og Powerdvd. Under mediacenter skrev den at der manglede et video-codec. I min frustration installerede jeg shark007, hvor jeg krydsede af under x64 afspiller og satte mpeg2 codec på under ffdshow, så virkede det.

Men igen er det indbyggede codec-styring tabt nu?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:22
Media Center trækker IKKE på samme codecs som WMP nødvendigvis. Media Center har seperat definerede codecs i HKLM\Software\Microsoft\windows\Currentversion\Mediacenter\d ecoders..

Redigeret af Patriarken - 19-Maj-2009 kl. 12:23
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu