|
Kan ikke 'styre' lyd på Libratone Live!? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Frank73 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2012 kl. 14:02 |
Hej
Jeg er utroligt glad for min Libratone Live, men synes desværre ikke jeg får nok udbytte af den. Jeg kan eksemlpelvis ikke styre tv-lyden selvom jeg har købt udstyr som forbinder den optiske udgang på mit Samsung LED-tv til den minijackindgang, som sidder bag i Libratone LIVE. Jeg har ligeledes Libratone Live App'en, men jeg har alligevel ingen muligheder for at styre lyden, når lydkilden er kablet til højtaleren via minijack. Højtaler reagerer ikke på, at der bliver skruet op/ned. Trådløst har jeg ingen problemer, da jeg her styrer lyden fra enheden (PC, iPhone eller iPad) Hvad gør jeg galt? Vil en Apple remote kunne gøre en forskel?? mvh Frank
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes du selv en monohøjttaler har meget med surround at gøre.
|
|
![]() |
|
Frank73 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Tak for det positive, og meget fyldestgørende svar
![]() Surround eller ej, jeg håber andre kan hjælpe mig et skridt videre... |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Er der ikke en separat volume kontrol til headphone?
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Ups det var optisk.
Men jeg mener der er indstillinger for optisk i lyd menuen på tv'et |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
Tror ikke man kan ændre lyd via optisk udgang på tv.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Der er ikke volumenreguleret SPDIF på Samsungs TV. Det lyder dog som en defekt hvis du ikke kan skrue ned for lyden på Libratone.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Ifølge http://www.libratone.com/support/use-libratone-live/ pkt. 8, så bør app'en kunne gøre det. Har desværre ikke et minijack stik indenfor rækkevidde, så jeg kan ikke prøve det på min. Vil tro valgmuligheden kun dukker op mens den rent faktisk spiller.
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
Tak for indsparkene.
Volumen kan ganske rigtigt ikke kontrolleres via TVet, men det kunne den tidligere via App'en. Så står der jo godt nok at en AirPlay lydkilde altid overtrumfer en via mini-jack, så opgaven bliver formentlig at checke at ingen AirPlay enheder har 'stjålet' retten til højtaleren. Det må jeg prøve når jeg atter er hjemme - alternativt må jeg kontakte Libratone kundeservice. Mvh. Frank |
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Hvis din Libratone afspiller lyden fra tv'et via AUX indgangen, så er der ingen Airplay enheder der overstyrer indgangen. Der må derfor være noget galt med enten din Libratone eller din App. Jeg vil skrive til Libratone med de krævede oplysninger (http://www.libratone.com/support/contact/), og ville nok også vedlægge screendumps fra app'en, så de kan se hvordan den ser ud mens den afspiller Aux.
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
Bested ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Hvis I bruger mini-jack indgangen på jeres LIVE, går højttaleren så automatisk i "dvale" igen, når lyden forsvinder - ligesom hvis man afspiller via AirPlay?
Min våbner fint op, men lukker går ikke automatisk på standby igen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |