|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Superdad ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 18-Januar-2009 kl. 21:35 |
Hvordan kan jeg vælge min analoge tuner, mit tv kort er et asus my cinema p7131 hybrid. Når jeg prøver at opsætte tv signalet for jeg kun den digitale tuner og ikke den analoge tuner, men i asus´s eget mce program kan jeg godt vælge? Det har virket før, men efter harddisken stod af, måtte jeg reinstallere xp igen. Håber der er nogen med en løsning.
|
|
![]() |
|
Superdad ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
er der ikke en med et bud? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg kan godt forstå at der ikke er nogen der melder ind. Du skriver intet om hvad du bruger (MCE, DVBViewer MediaPortal etc.), hvad du har gjort (reinstalleret de nyeste drivere eller de gamle der var på maskinen før reinstall?) |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Beklager. Det var en forglemmelse, så her er lidt info. Jeg bruger xp mce og har installeret de nyeste drivere, jeg har kunne finde på nettet.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det forstår jeg ikke rigtigt. Ifølge Asus hjemmeside så er det kort du nævner et analogt kort, ikke hybrid
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Jo det er et hybrid. http://dk.asus.com/products.aspx?l1=18&l2=83&l3=252& amp;l4=0&model=547&modelmenu=1 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja så er der godt rod i deres modelbetegnelser alt efter hvilken side man ender på:
Er du forøvrigt sikker på at Asus eget TV program ikke har bundet digital tuneren op. Check hvad der kører af processer. Når du installerer driverne, hvilke muligheder får du? Er der f.eks. mulighed for at vælge mellem MCE eller BDA drivere? Jeg kender ikke Asus kortet, men på nogen kort er der forskellige valgmuligheder under installationen Når du installerer, kan du så vælge kun at installere driverne uden Asus TV software?
|
|
|
![]() |
|
BalooDK ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Jeg havde samme problem med mit Asus kort. Det er pga manglende Mpeg2 dekoder codec Prøv at installere dette: http://www.adstech.com/MCE/MCE_MPEG-2_Decoder.exe Genstart maskinen og søg efter kanaler igen |
|
Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub
|
|
![]() |
|
![]() |
Når jeg har installeret programmet kan jeg godt finde den analoge del, men billedet hakker og cpu load stiger til 90 - 100% , men når jeg bruger asus my cinema bruger tv delen kun 22%. Er der en anden mpeg2 dekoder jeg kan bruge. jeg har prøvet at google det men kan ikke rigtig finde noget.
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Dit hybrid kort er et "billigt" kort uden hardware MPEG2 Encoder, dette betyder at analog tv skal encodes til MPEG2 via processoren. Dette kræver et stykke software. Asus eget tv program har sikkert en MPEG2 encoder indbygget MCE skal have installeret en MPEG2 encoder før den kan se den analoge tuner, som du selv er kommet frem til. Der er meget stor forskel på kvaliteten af MPEG2 software encoder, både billede kvalitet og CPU krav! Prøv evt. mainconcept MPEG2 encoder, husk at afinstallere nuværende MPEG2 encoder, så der kun er installeret en. Hvis Asus kort er MCE kompatible burde de medlevere en MPEG2 encoder, ligger typisk på driver cd'en og ikke på deres web pga. copyright Redigeret af Karlshoj - 17-Februar-2009 kl. 15:23 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |