recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg bruge disse højttalere til hjemmebio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg bruge disse højttalere til hjemmebio?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Maj-2013
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg bruge disse højttalere til hjemmebio?
    Sendt: 03-Maj-2013 kl. 13:50
Jeg har planlagt at købe CM1 + NADC316BEE i Hifi klubben på tirsdag, men i fremtiden vil jeg gerne have en hjemmebio, ved godt at forstærkeren ikke er god nok til CM1 osv, men den er billig og har kun hørt godt om den, så derfor regner jeg med at købe den indtil jeg har råd til en som er god nok til et hjemmebio setup med B&W.

Men vil bare høre om det er en god ide at lave en hjemmebio med disse CM1 højttalere? fordi ellers er jeg nød til at finde nogle andre højttalere.

Jeg kan ikke sige hvor stort rummet kommer til at være, hvor de skal stå, da jeg ikke ved hvilken lejlighed jeg køber endnu, men det kommer nok ikke til at være vildt stort.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 13:59
Altså, der er vel ingen regler for, hvilke højttalere man kan lave hjemmebio med. Nogle gør det med et sæt Logitech til 600,-.

Jeg handler ikke i HFK, men de der B&W CM1 ser godt nok fine ud. Hvis ydelsen passer nogenlunde til prisen, så ser jeg ingen grund til, at det ikke skulle være en fin start på en hjemmebiograf, selvom forstærkeren måske er lidt underdimensioneret (den påstås dog at have mere sovs end min Creek til 6k). Men den kan jo altid opgraderes.
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 14:03
Netop, jeg valgte at bruge lidt flere penge på højttalerene, da jeg har hørt rigtig godt om dem ..
Jeg har ikke de store penge at bruge lige nu, derfor jeg sparede jeg på forstærkeren, til at starte med.

ville bare lige høre om der var nogen som havde erfaring med de CM1 til hjemmebio (:

Men ved godt nok ikke om jeg skal købe CM1 i hvid eller sort højglans?

Redigeret af Waiz - 03-Maj-2013 kl. 14:05
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19855
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 14:22
Inden du beslutter dig, så tag i klubben og lyt til CM1 og Dali Ikon 2 (MK2) på forstærkeren.CM1 er ret ineffektiv med sine kun 84dB følsomhed mod Ikon 2 86,5 dB ved 1 Watt udgangseffekt. Dali spiller næsten dobbelt så højt ved samme effekt og spiller (i følge specs) noget dybere bas.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 14:28
Tror du også Dali Ikon vil lyde bedre end CM1 med en bedre forstærker? fordi vil gerne have noget at bygge videre på, derfor jeg tænker på at købe CM1
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 16:41
Det kommer jo an på, hvilken højttaler du syntes lyder bedst.

Har du overvejet at købe brugt?

Klaus
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 16:49
Vil helst ikke købe brugt, da jeg helst er til nyt (:
og har heller ingen erfaring på brugtmarkedet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 17:17
Okay.

Hvis jeg sammenligner Dali og B&W direkte, er jeg mest til "Dali-lyden", men det er jo ikke op til mig at bestemme, hvad du bedst kan lide at lytte til.

Klaus
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 19:08
Det er "Kevlar" mod "Træfiber?" Tongue
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 19:14
Kampus, mener du at jeg skal vælge CM1? (:
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 19:18
Nej det må være DINE ører der skal vælge. Jeg sværger selv til B&W lyden, men det kan du ikke bruge til noget.

Skal lige med at mine B&W spiller på ca 28'ende år, og de har aldrig lydt bedre.

Redigeret af Kampus - 03-Maj-2013 kl. 19:19
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 20:01
Alle højttalere kan bruges i et biosetup, men det er vigtigt, at de 3 "fronter" ( højre/venstre og center ) er matchende i lyd og performance ( samme serie/producent ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu