recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg bruge disse højttalere til hjemmebio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg bruge disse højttalere til hjemmebio?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 20:36
Jeg er normalt også til B&W men Ikon 2 spiller bedre end CM1. Syntes jeg... men den er også næsten en ½ gange større.. Og ellers er CM5 MEGET bedre end CM1... Men lyt selv.
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Maj-2013
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 20:51
Havde også købt CM5 hvis jeg havde pengene, men synes bare ikke jeg kan gå højere op i pris desværre, men sådan kan man jo blive ved (:
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 21:03
Højttalerne er det vigtigste i et setup, man kan altid opgradere forstærkeren. Du vil ikke fortryde at gå efter lidt bedre højttalere, de holder jo en evighed hvis man passer på dem.
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 21:13
Er CM5 virkelig 2000 kr mere værd i forhold til CM1?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 21:18
Det kan kun dine ører afgøre. Den har en større følsomhed.

En 6,5 tommer bas er bedre end en 5 tommer, hvis der ikke er Sub understøttelse.

Redigeret af Kampus - 03-Maj-2013 kl. 21:21
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 21:40
regner med at købe center og sub senere hen.
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 22:35
kan godt være det er et dumt spørgsmål, men kræver CM5 mere af en forstærker end CM1 gør?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Waiz Waiz skrev:

Er CM5 virkelig 2000 kr mere værd i forhold til CM1?
Det er jo subjektivt omkring hvad man vil ofre på udstyr, men jeg synes bestemt CM5 er merprisen værd. Følsomheden på CM1 er 84db og følsomheden på CM5 er 88db. Det betydder at du skal bruge over dobbelt så kraftig en forstærker til at få CM1 til at spille ligeså højt som CM5.

Som andre har skrevet, så bør du lytte til udvalget inden du køber. Højttalere har forskellig lyd og der er ikke nogen objektiv "bedste" højttaler - det er op til den person som hører det.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 10:03
Hvis du vil stille højttalerne på stander, kunne du jo også over en lille gulvmodel, Zensor 5 eller 7 for at foreslå noget. Det vil under alle omstændigheder give en bedre bas. Og bas er jo en god ting til film!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 10:38
Hej Waiz, velkommen til Recordere!

Du kan kigge i denne tråd: Bedste soundbar

Det er en bruger som spørger om det samme:

• NAD C316BEE stereo forstærker
  • samme størrelse rum
  • samme budget
  • til hjemmebio
  • vil ikke købe brugt

Redigeret af Cyberguyen - 04-Maj-2013 kl. 10:47
Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 10:41
Hejsa,

Har lyttet en del til CM1, og syntes det er en fantastisk ht. Den håndtere hele spekteret virkelig fint. Har altid været imponeret over den bas den kan levere, i min optik er den ht en ener! Man skal op i Mentor 2 efter min mening før det giver mening med noget dyrere. 
CM5 iforhold til er meget flad og kedelig, og hvis du supplere med sub senere, kommer ikke til at mangle noget i CM1.
Skal afslutte med at dette ikke er fakta! men min egen mening, taget 100 % subjektiv efter mange timers lytning til dem begge.

Mvh  
Til top
Waiz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:01
Mange tak for alle de gode svar, ser ud til at jeg kommer til at vælge mellem CM1 og CM5, men må finde ud af hvilken når jeg tager i Hifi klubben igen ..

hvor meget betyder det hvilket kabler og stik jeg bruger? skal det være noget specielt til den CM højttaler+  NADC316BEE forstærker jeg vælger? eller skal det bare være noget billigt?

Redigeret af Waiz - 04-Maj-2013 kl. 11:02
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu