|
Kan jeg få Atmos lyd ud af mine Surround højtaler? |
Besvar |
Forfatter | |
Jokeren1943
Bruger Oprettet: 29-November-2015 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 51 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Juli-2023 kl. 00:37 |
Kan jeg købe en Chromecast 4K med Atmos support. Koble chromecast`en til en hdmi 2.0 udgang til mit TV. Overfør lyden via Hdmi Arc fra Tv`et til Receiveren (som begge understøtter Arc) og få Atmos lyd ud af mine B&W Surround højtalere? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du allerede nogle Atmos højttalere, ud over fronter, bag og center?
Klaus
|
|
Jokeren1943
Bruger Oprettet: 29-November-2015 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 51 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej ikke endnu - men det tænker jeg kraftig på at købe.
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det kan du godt. Du skal bare være opmærksom på at Dolby Digital Plus Sound Codec skal være understøttet på TV’et.
Redigeret af Munch - 21-Juli-2023 kl. 10:07 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor ikke bare tilslutte Chrome TV på HDMI IN på receiveren, så vil det da være fuldstændig ligegyldigt hvad tv eller ARC kan håndtere af codecs.
Receiver og tv forbindes med /via HDMI ARC, og alle enheder direkte i receiver.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er enig med JeTex. Alle enheder bør tilsluttes direkte til reciever. Det er jo hele ideen med en Surround reciever, vil jeg mene, med mindre den ikke kan håndtere 4K (Dolby Vision) og man gerne vil udnytte denne mulighed på TV.
Mht Dolby Atmos lyd skal du sikre dig at den pågældende streaming tjeneste understøtter Atmos på Chromecast. Redigeret af filmfreak - 21-Juli-2023 kl. 15:43 |
|
Jokeren1943
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, så jeg kobler den købte Chromecast 4K med Atmos til en hdmi udgang på Denon Receiveren. Så er der styr på lyden. Og så tager fjernsynet sig at sende et godt billede (og ikke andet).
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, en hdmi indgang. Klaus
|
|
Jokeren1943
Funktioner
Tak(0)
|
Indgang - vi er enige.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |