recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg framelde media licens?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg framelde media licens?

Besvar Besvar Side  <1234 21>
Forfatter
Besked
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Det kan du godt. 

Der er en god guide til hvordan her: http://farvellicens.dk/ 

Er der også nogen der vil lave en side om, hvordan man snyder i skat?

Den side er da alt for latterlig!
"Jeg vil ikke betale licens, da jeg finder den uretfærdig".

Jeg vil sgu heller ikke betale skat, da jeg finder den uretfærdig. Jeg vil køre 90 km/t gennem byen, da jeg finder det latterligt at man kun må køre 50 - skal jeg blive ved?

Klaus

Du kan jo ikke sammenligne det på den måde !!
For det første er der mange der ikke bruger dr's udvalg til noget som helst, det er jo det samme som at du køber et abonnement til netflix uden nogensinde at bruge det.

Når du nu selv sammenligner det med skat så hvorfor ikke gøre prisen på licensen varierende i forhold til hvor meget man tjener? Fx unge på SU har ofte ikke mere end 1000 kr til mad og sjov om måneden, og så skal man lige smide 200 kr i licens, det hænger jo ikke sammen ! I sær hvis det er nogle kanaler man aldrig bruger, men du skal betale fordi du har muligheden !!

Som udgangpunkt er jeg ikke i mod licensen, men jeg synes man betaler alt alt for meget til ligegyldige ting, og derudover er prisen jo regnet udfra at 20% af befolkningen snyder, så det skal alle de andre kompensere for !!

Nu har jeg ikke lige kigget på den hjemmeside, men håber du kan se meningen i mit indlæg ;)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:39

For mig er det en principiel sag. Jeg ønsker ikke at betale til noget blot fordi jeg har mulighed for at bruge det. Jeg mener ikke at DR har en berettigelse i et moderne samfund, og derfor vælger jeg at stemme imod ved ikke at betale. En anden mulighed kunne være at demonstrere, men jeg tror afmelding af licensen er mere effektivt. Desto flere der gør, desto større signal til regeringen om, at DR er en utidssvarende institution. 

Det er så min overbevisning, og jeg møder jævnligt folk med en anden overbevisning, og det skal der da også være plads til Smile 

Og hvis du var mod færdselsregler, så kører du bare som det passer dig, undlader at betale bøder og skjuler dig for politiet, hvis dommen skal afsones?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Det kan du godt. 

Jeg vil sgu heller ikke betale skat, da jeg finder den uretfærdig. Jeg vil køre 90 km/t gennem byen, da jeg finder det latterligt at man kun må køre 50 - skal jeg blive ved?

Klaus

Det kan han da. Licens er bestemt ved lov på samme måde som skat.

For det første er der mange der ikke bruger dr's udvalg til noget som helst, det er jo det samme som at du køber et abonnement til netflix uden nogensinde at bruge det.

Jeg har været indlagt to gange i mit liv, og det er over 30 år siden sidst. Skal jeg så have skatterabat?

Redigeret af lunddal - 04-Marts-2014 kl. 16:41
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det kan du godt. 

Klaus

Det kan han da. Licens er bestemt ved lov på samme måde som skat.

Jamen så skal de jo sætte den ned, fordi så er der jo ingen grund til at dem der betaler kompensere for dem der snyder..

Det er jo ikke det samme som at der er rigtig mange der kun køre 20 km/t i byen for at kompensere for alle dem der vil køre 90 km/t ! Det må jo være sådan din lov hænger sammen ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:48

PBS kanaler skulle betales for lige som Vand, Varme og El, efter forbrug. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:50

Jamen så skal de jo sætte den ned, fordi så er der jo ingen grund til at dem der betaler kompensere for dem der snyder..

Prisen går jeg ud fra er sat, så det passer med at antallet af betalere og det beløb der skal ind.

Da der ikke er de store sanktionsmuligheder, er der heller ikke den store mulighed for at tjekke om X% rent faktisk snyder, eller ikke har adgang.

Det er jo ikke det samme som at der er rigtig mange der kun køre 20 km/t i byen for at kompensere for alle dem der vil køre 90 km/t ! Det må jo være sådan din lov hænger sammen ?

Det ville svare til at skatter blev fastsat ud fra hvad man ved folk har af skattepligtige indtægter. Hvis ingen snød i skat, kunne skatten sikkert sættes ned.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg gå ud fra at du mener public service - PBS er et amerikansk tv-netværk.

Og hvordan havde du lige tænkt dig at man skulle måle forbruget af tv-kanaler samt internetbrug?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:57
Jeg bruger ikke biblioteket, går ikke i teatret, folkeskolen gør jeg heller ikke brug af. Sådan kunne jeg blive ved, så hvorfor får jeg ikke en skatterabat.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:57

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg gå ud fra at du mener public service - PBS er et amerikansk tv-netværk.

Og hvordan havde du lige tænkt dig at man skulle måle forbruget af tv-kanaler samt internetbrug?

PBS var også det gamle navn for NETS
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 16:58

For mig er det en principiel sag. Jeg ønsker ikke at betale til noget blot fordi jeg har mulighed for at bruge det. Jeg mener ikke at DR har en berettigelse i et moderne samfund, og derfor vælger jeg at stemme imod ved ikke at betale. En anden mulighed kunne være at demonstrere, men jeg tror afmelding af licensen er mere effektivt. Desto flere der gør, desto større signal til regeringen om, at DR er en utidssvarende institution. 

Det er så min overbevisning, og jeg møder jævnligt folk med en anden overbevisning, og det skal der da også være plads til Smile 

Og hvis du var mod færdselsregler, så kører du bare som det passer dig, undlader at betale bøder og skjuler dig for politiet, hvis dommen skal afsones?

Hvis jeg havde den overbevisning, så ville det være en mulighed. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 17:00

DR er jo en Public Broascast Service. Kodet kanaler, man kunne købe X antal timer, når de er brugt så skal der fornyes. Det kan teknik i dag sikker finde ud af. Med hensyn til deres Websider, så er der jo for andre udbydere betaling for det, så det kan de også lave.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 17:00

Jeg har været indlagt to gange i mit liv, og det er over 30 år siden sidst. Skal jeg så have skatterabat?

Jeg synes det er super fedt du sammenlginer medielicensen med ting der redder andre folks liv.

Licens er i mine øjne en "luksus vare" som du er tvunget til at betale for. Lige meget for lidt du bruger den, og derfor mener jeg min sammenligning med et netflix abb. passer, mens din sammenligning er skudt helt ved siden af !

Eller hvis jeg skal rette det lidt, idéen med public service kanaler er jo at i tilfælde af nødsituationer og lignende er der en kanal der er tvunget til at vise det. MEEEEN at de skal have 6 kanaler give jo ingen mening ! Spild af penge ! Hvis man ønsker alle de ekstra ting må man jo betale for det, men ikke tvinges !!!

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 21>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu