|
Kan jeg framelde media licens? |
Besvar ![]() |
Side <1234 21> |
Forfatter | ||||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Du kan jo ikke sammenligne det på den måde !! For det første er der mange der ikke bruger dr's udvalg til noget som helst, det er jo det samme som at du køber et abonnement til netflix uden nogensinde at bruge det. Når du nu selv sammenligner det med skat så hvorfor ikke gøre prisen på licensen varierende i forhold til hvor meget man tjener? Fx unge på SU har ofte ikke mere end 1000 kr til mad og sjov om måneden, og så skal man lige smide 200 kr i licens, det hænger jo ikke sammen ! I sær hvis det er nogle kanaler man aldrig bruger, men du skal betale fordi du har muligheden !! Som udgangpunkt er jeg ikke i mod licensen, men jeg synes man betaler alt alt for meget til ligegyldige ting, og derudover er prisen jo regnet udfra at 20% af befolkningen snyder, så det skal alle de andre kompensere for !! Nu har jeg ikke lige kigget på den hjemmeside, men håber du kan se meningen i mit indlæg ;)
|
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
|||
Og hvis du var mod færdselsregler, så kører du bare som det passer dig, undlader at betale bøder og skjuler dig for politiet, hvis dommen skal afsones? |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
|||
Det kan han da. Licens er bestemt ved lov på samme måde som skat.
Jeg har været indlagt to gange i mit liv, og det er over 30 år siden sidst. Skal jeg så have skatterabat? Redigeret af lunddal - 04-Marts-2014 kl. 16:41 |
||||
![]() |
||||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|||
Jamen så skal de jo sætte den ned, fordi så er der jo ingen grund til at dem der betaler kompensere for dem der snyder.. Det er jo ikke det samme som at der er rigtig mange der kun køre 20 km/t i byen for at kompensere for alle dem der vil køre 90 km/t ! Det må jo være sådan din lov hænger sammen ?
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|||
PBS kanaler skulle betales for lige som Vand, Varme og El, efter forbrug.
|
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
|||
Prisen går jeg ud fra er sat, så det passer med at antallet af betalere og det beløb der skal ind. Da der ikke er de store sanktionsmuligheder, er der heller ikke den store mulighed for at tjekke om X% rent faktisk snyder, eller ikke har adgang.
Det ville svare til at skatter blev fastsat ud fra hvad man ved folk har af skattepligtige indtægter. Hvis ingen snød i skat, kunne skatten sikkert sættes ned. |
||||
![]() |
||||
|||
Jeg gå ud fra at du mener public service - PBS er et amerikansk tv-netværk. Og hvordan havde du lige tænkt dig at man skulle måle forbruget af tv-kanaler samt internetbrug? |
||||
![]() |
||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|||
Jeg bruger ikke biblioteket, går ikke i teatret, folkeskolen gør jeg heller ikke brug af. Sådan kunne jeg blive ved, så hvorfor får jeg ikke en skatterabat.
|
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|||
PBS var også det gamle navn for NETS |
||||
![]() |
||||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
|||
Hvis jeg havde den overbevisning, så ville det være en mulighed. |
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|||
DR er jo en Public Broascast Service. Kodet kanaler, man kunne købe X antal timer, når de er brugt så skal der fornyes. Det kan teknik i dag sikker finde ud af. Med hensyn til deres Websider, så er der jo for andre udbydere betaling for det, så det kan de også lave.
|
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg synes det er super fedt du sammenlginer medielicensen med ting der redder andre folks liv. Licens er i mine øjne en "luksus vare" som du er tvunget til at betale for. Lige meget for lidt du bruger den, og derfor mener jeg min sammenligning med et netflix abb. passer, mens din sammenligning er skudt helt ved siden af ! Eller hvis jeg skal rette det lidt, idéen med public service kanaler er jo at i tilfælde af nødsituationer og lignende er der en kanal der er tvunget til at vise det. MEEEEN at de skal have 6 kanaler give jo ingen mening ! Spild af penge ! Hvis man ønsker alle de ekstra ting må man jo betale for det, men ikke tvinges !!! |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 21> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |