recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg framelde media licens?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg framelde media licens?

 Besvar Besvar Side  <1 18192021>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 17:15
Hvorfor dog det, donlon ? Det er da både morsomt og samtidig trist, at læse så ensporede indlæg. Fra en der ikke kan se udover egen næse.
I øvrigt så bestemmer du ikke hvad vi andre skal skrive - men det forstår du jo nok heller ikke. Og til din oplysning, så er DR ikke det eneste jeg ser eller hører. Jeg kigger og lytter alt jeg får tid til fra alskens kanaler, da jeg ikke har i sinde at rende rundt med skyklapper på og kritiserer alt som jeg ikke kan lide.

Redigeret af Roland - 01-Juli-2014 kl. 17:24
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej, skriver gerne indlæg, mens jeg lytter til den DR radiokanal der fejrer 50 år i dag. Det havde jeg ikke kunnet hvis den var kommerciel.

Kan man ikke lytte til en radiokanal mens man skriver indlæg hvis den er kommerciel? Eller kan en kommerciel radiokanal aldrig blive 50 år? Eller er vi ude i den avancerede, at en kommerciel radiokanal aldrig kan fejre 50 år mens folk skriver indlæg til den? Er lidt i tvivl om hvad du mener Smile

Det andet udsagn


For de dovne:
KDKA (1020 kHz) is a radio station licensed in Pittsburgh, Pennsylvania. Created by the Westinghouse Electric Corporation on November 2, 1920, it is the world's first commercial radio station.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej, skriver gerne indlæg, mens jeg lytter til den DR radiokanal der fejrer 50 år i dag. Det havde jeg ikke kunnet hvis den var kommerciel.

Kan man ikke lytte til en radiokanal mens man skriver indlæg hvis den er kommerciel? Eller kan en kommerciel radiokanal aldrig blive 50 år? Eller er vi ude i den avancerede, at en kommerciel radiokanal aldrig kan fejre 50 år mens folk skriver indlæg til den? Er lidt i tvivl om hvad du mener Smile

Det andet udsagn



For de dovne:
<b style="color: rgb37, 37, 37; font-family: sans-serif; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 20.363636016845703px;">KDKA<span style="color: rgb37, 37, 37; font-family: sans-serif; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 20.363636016845703px;"> (1020 </span>kHz<span style="color: rgb37, 37, 37; font-family: sans-serif; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 20.363636016845703px;">) is a </span>radio station<span style="color: rgb37, 37, 37; font-family: sans-serif; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 20.363636016845703px;"> licensed in </span>Pittsburgh, Pennsylvania<span style="color: rgb37, 37, 37; font-family: sans-serif; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 20.363636016845703px;">. Created by the </span>Westinghouse Electric Corporation<span style="color: rgb37, 37, 37; font-family: sans-serif; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 20.363636016845703px;"> on November 2, 1920, it is the world's first commercial radio station.</span>

Ja i US! Jeg taler om DK
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 17:23
Der er for mig en væsentlig ting som I glemmer:

DR er politisk bestemt. Radiorådet fastsætter områder for hvad DR er skal, herunder en masse mindre gennemskuelige aktiviteter, men som alligevel er samfundsnyttigt. Er I sure over DR - klag til din politiker.

På et tidspunkt blev det bestemt, at DR ikke længere skulle producere så meget selv - det skulle udliciteres. Hvis det er gået her som så mange andre offentlige steder hvor der er udliciteret, så har dette kostet DR enorme formuer.

DR er en del af samfundet og Staten, der råderum er stærkt begrænset, som tidligere nævnt - politisk bestemtSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 17:41
Det er jo også derfor licensen skal over på Finansloven og betales via skatterne.

Redigeret af Kampus - 01-Juli-2014 kl. 17:45
Til top
arcona Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arcona Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 18:22
Tårnby kommune sætter skatten ned med 1% som giver et kæmpe boost til økonomien i kommunen.

"Lavere kommuneskat kan også tiltrække produktive borgere til kommunen. Hvis alle eller flere kommuner lod sig inspirere af Tårnby og sænkede kommuneskatten med 1 pct.point, ville det gavne samfundsøkonomien. Lavere kommuneskat øger arbejdsudbuddet, beskæftigelsen og velstanden. Desuden får borgerne flere penge til privat for forbrug," siger Mads Lundby Hansen.
http://epn.dk/samfund/politik/ECE6844224/180-faerre-ansatte-kan-betale-skattelettelse/

Desværre gør Christansborg det modsatte når de skal booste økonomien.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af arcona arcona skrev:

Tårnby kommune sætter skatten ned med 1% som giver et kæmpe boost til økonomien i kommunen.

"Lavere kommuneskat kan også tiltrække produktive borgere til kommunen. Hvis alle eller flere kommuner lod sig inspirere af Tårnby og sænkede kommuneskatten med 1 pct.point, ville det gavne samfundsøkonomien. Lavere kommuneskat øger arbejdsudbuddet, beskæftigelsen og velstanden. Desuden får borgerne flere penge til privat for forbrug," siger Mads Lundby Hansen.
http://epn.dk/samfund/politik/ECE6844224/180-faerre-ansatte-kan-betale-skattelettelse/

Desværre gør Christansborg det modsatte når de skal booste økonomien.


Måske man skulle afholde sig fra politiske partsindlæg på et forum som denne?
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af arcona arcona skrev:

Tårnby kommune sætter skatten ned med 1% som giver et kæmpe boost til økonomien i kommunen.

"Lavere kommuneskat kan også tiltrække produktive borgere til kommunen
. ...
Desværre gør Christansborg det modsatte når de skal booste økonomien.

Måske man skulle afholde sig fra politiske partsindlæg på et forum som denne?


Jeg ved ikke rigtigt, hvorfor du skriver 'Måske'.   

Det er klart man kan underbyde naboen - her nabo kommunerne - men ellers er teorier om 'jubel skattelettelser' jo i højeste grad religion og egen ønsketænkning - vi er  tilbage ved 1 person ental.
  
Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 06:05
Skal vi så ikke lige begrave den med om at man betaler for veje, selvom man ikke har bil:

"Heraf fremgår det, at statens indtægter i 2010 ved afgift på biler og brændstof i alt var på 42,996 mia. kroner. Udgifterne til drift, vedligeholdelse og anlæg af veje var på 10,369 mia., mens samfundets udgifter i forbindelse med personskader og følgebehandling lød på 5,8 – 6 mia. kr."
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 06:11
Ja. Og grunden til at staten ikke gør mere for el biler er at de ikke har råd til at miste skatte indtægter fra registreringsafgiften.
Sådan hænger alting sammen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 07:45
Vclarke: jeg er helt enig, men det er en uvane at citere noget uden at angive hvem og hvad man citerer :-) Det er internet-debatternes store forbandelse, folk går rundt og siger "jeg har hørt at...", uden nogen ide om hvor troværdig kilden er.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Der er for mig en væsentlig ting som I glemmer:

DR er politisk bestemt. Radiorådet fastsætter områder for hvad DR er skal, herunder en masse mindre gennemskuelige aktiviteter, men som alligevel er samfundsnyttigt. Er I sure over DR - klag til din politiker.

På et tidspunkt blev det bestemt, at DR ikke længere skulle producere så meget selv - det skulle udliciteres. Hvis det er gået her som så mange andre offentlige steder hvor der er udliciteret, så har dette kostet DR enorme formuer.

DR er en del af samfundet og Staten, der råderum er stærkt begrænset, som tidligere nævnt - politisk bestemtSmile



Jeg er slet ikke uenig i principperne i det, du skriver, men for god ordens skyld: Radiorådet blev afskaffet i 1987 og erstattet af en bestyrelse, hvor nogle af medlemmerne er politisk udpeget. Selvom de ind imellem udtaler sig politisk om DRs indhold har de ingen formel kompentence til at lægge en politisk linje for DR.

Folketingets medieforlig fastlægger fordelingen af licensmidlerne og deri kan der indlægges krav til DRs indhold, fx at sende en vis mængde dansk musik, kirkestof el. lign.

Det ændrer selvfølgelig ikke ved, at nogle mennesker altid vil opfatte fx DRs nyhedsdækning som havende en politisk drejning, men det kan vist ikke være meget anderledes givet at befolkningen har meget forskellige holdninger og derfor helt forskellige opfattelser af, hvad der er en 'neutral' eller objektiv dækning af fx Israel-Palæstina.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 18192021>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu