recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan jeg koble mediacenter på mit plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkan jeg koble mediacenter på mit plasma

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Emne: kan jeg koble mediacenter på mit plasma
    Sendt: 09-Marts-2006 kl. 11:23

Hej
Overvejer at "bygge" et mediacenter - men kan det overhovedet betale sig, når jeg har plasma (der ikke er hd-ready) det er et panasonic th-42pa50E, de eneste indgange der er bag på tvét er 2x audio, 3xav (ene av er rgb) og en component indgang. Eller kan det overhovedet kobles til?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 18:22

Hvis der bare havde været en VGA indgang så havde det været endnu bedre, men ja det kan klart godt betale sig at have en MCE tilkoblet også uden VGA, og også uden HD Ready

Jeg har selv et 42" Philips uden HD Ready, og er yderst tilfreds med 848 x 480 i opløsning. Det er koblet via VGA, men jeg har også kørt med Component som også ser rigtig godt ud.

Det du får med et MediaCenter er plads til optagelser, Time Shift (forskudt TV), optag en kanal mens du ser en anden (med to tunere), EPG (Elektronisk Program Guide), FM (hvis det er en tuner der understøtter det),  Afspilning af DVDer, Vise egne digitale fotos og videooptagelser. Alt dette fra en ensartet brugergrænseflade og alt kan styres fra den medfølgende fjernbetjening som dog bør supleres med f.eks. Microsoft MCE Tastatur.

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 19:37

Hej duppe

Bare lige til info. Du kan bruge RGB-signal på AV1 og AV3, alså to indgange med RGB.

m.v.h.

Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 20:18

Hej

har så lige et dumt spørgsmål, jeg har en (forholdsvis ny) hp computer stående (512ram/2.5ghz) som jeg har tænkt mig at købe trådløs netkort, god tuner, windows media edition og microsoft´s tastatur. Det burde vel klare det? Er det så et specielt kabel man køber der kan køre fra alm. vga til noget tvét kan klare? eller skal jeg købe et specielt grafikkort eller lign?

Beklager alle de sikkert lidt dumme spørgsmål

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 00:08

Du kan stort set køre det hele fra en strikkemaskine, bare du vælger fornuftige kort til maskine. Her er det vigitgt at du padler lidt rundt i dette og andre forums for at finde noget der passer til netop dig. Men de fleste ender nok med en Lilly, læs:

Hauppauge TV Tuner kort

Creative Lydkort

NVidia eller ATI Grafikkort

Er de ovnævnte fabrikanter i din indkøbskurv så er du ikke helt ved siden af, men det er ikke alle produkter fra ovenævnte der er brugbare, så husk at padle

Redigeret af MCenterFreak
Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 19:48
det så et specielt kabel man køber der kan køre fra alm. vga (computeren) til noget tvét kan klare? (her er ikke vga eller lign. stik) eller skal jeg købe et specielt grafikkort
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu