recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg lægge film fra min pc over på en ipad ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg lægge film fra min pc over på en ipad ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg lægge film fra min pc over på en ipad ?
    Sendt: 28-Maj-2012 kl. 05:47
Jeg overvejer at købe en ipad her til ferien, så ungerne kan se film på den, da flyveture jo ikke er deres største hit.
 
Mit spørgsmål: Kan ipad´en tilsluttes en pc, hvor jeg har film liggende (avi,mkv) og så overfører dem til den ?
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 06:05
Ja
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 06:16
Og hvis jeg lige skal præcisere mit svar så kan den sagtens klare mkv, men ikke i HD opløsning fra BD. Da er du er nødt til at konvertere til 1080p H.264 MP4. Det samme er vist gældende for .avi, men det har jeg ikke prøvet.


Redigeret af Stereolab - 28-Maj-2012 kl. 06:21
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 06:22
Tak for det hurtige svar. Nu er det også mest alm dvd-film, jeg skal ha lagt over. Tænkte bare om der var problemer, når det er en pc jeg havde min film liggende på og ikke en mac.
 
Har nemlig aldrig haft et mac produkt og så vidt jeg kan læse mig til, er der hvis kun én konge på det tabletmarked Smile
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 06:25
Jeg bruger selv mac, men det skulle ikke være nogen forskel på om man bruger pc eller mac, da man kommunikerer med iPad'en via iTunes-programmet.
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beauville Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 06:48
Download AvplayerHD applikationen til din iPad.

Den giver dig mulighed for at overføre dine film til iPad via wifi. Jeg har samtidig ikke oplevet en fil den ikke har kunnet håndtere.
/Christian



'I stick my neck out for nobody'
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 06:48

Så har jeg bestilt sådan én.....

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Download AvplayerHD applikationen til din iPad.

Den giver dig mulighed for at overføre dine film til iPad via wifi. Jeg har samtidig ikke oplevet en fil den ikke har kunnet håndtere.
Thumbs Up nemlig. Dog har den stadig problemer med HD mkv som tidligere nævnt.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Så har jeg bestilt sådan én.....

Nice.. men skal du ikke også have en til ungerne?Wink
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 07:55
Du kan også konvertere filmene med Handbrake, så fylder de ikke så meget.

Venlig hilsen
KB
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 09:05
Der er nogen fordele ved at konvertere filmene til iTunes format.
I første omgang fik jeg konverteret alle børnenes film så de kunne smides på iPad'en når jeg havde brug for det. Men jeg fandt ud af at hvis computeren med iTunes er tændt kan man streame alle de film man har liggende i iTunes til iPad'en - via "Deling i hjemmet / Home Sharing" i iTunes. Og hvis man vil se filmene på TV'et så er en AppleTV er billig afspiller der også afspiller alt man har liggende i iTunes.
Så det er helt klart en fordel at ungerne ikke nødvendigvis skal sidde foran TV'et for at se film, men har adgang til alle filmene via iPad'en - uden at de hehøver at være kopieret over på den.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 09:18
.... og hvis mkv filerne er i h.264 codec tager det kun få minutter at konvertere den til en mp4 fil, som iPad afspiller direkte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu