recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg nøjes med Sony BDP350??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan jeg nøjes med Sony BDP350??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lunde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2006
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg nøjes med Sony BDP350??
    Sendt: 17-Januar-2009 kl. 18:59
Hej alle,
Jeg skal have mig en blu-ray afspiller, og vil helst have en sony, da jeg har en harddisk optager derfra også...

Men kan ikke lige finde ud af om jeg skal have mig en Sony BDP550, eller om jeg kan nøjes med en Sony BDP350?? Kan ikke lige umiddelbart finde ud af hvad det er de ekstra funktioner er på Sony BDP550 og om det er noget jeg har brug for?

Hvad er det man betaler så meget ekstra for ved den store model?

Jeg har ikke noget surround anlæg eller noget, bare mit samsung 40" full hd tv + sony harddiskoptager...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 19:09

Som jeg ser det, har 550 kun fordel hvis man har sorround der ikke understøtter de nye HD lydformater, for så kan 550 decode lyden og sender det via 7.1 phonostik (dvs.  via op til 8 phono kabler).

Så har du ikke Surround, så har du ikke brug for 550.

Til top
lunde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Som jeg ser det, har 550 kun fordel hvis man har sorround der ikke understøtter de nye HD lydformater, for så kan 550 decode lyden og sender det via 7.1 phonostik (dvs.  via op til 8 phono kabler).

Så har du ikke Surround, så har du ikke brug for 550.

Dvs at fra 350 til 550 modellen, så er det KUN decoder tingene der er anderledes? Og når jeg ikke har surround tilsluttet, så kan jeg sagtens nøjes med 350 modellen? Hvad med det her BD-Live? Er det også noget der er mulighed for på 350 modellen, som det er på 550 modellen?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 19:36
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 21:22
Hvis du sætter en 350 på nettet, så kommer den med det samme med en meddelse om at der er en FW opdatering og om den skal installeres. BD Live virker på min 350.
Til top
lunde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 23:19
Så lige dette billede af bagpanelet på 550'eren, og kunne se at der var indgangsstik til surround. Vil det sige at jeg ikke skal ud og investere i en anden ekstern forstærker for at kunne afvikle BD film med surround, hvis jeg senere anskaffer mig et surround anlæg?

Hvis dette er tilfældet, så kan det vel et eller andet sted bedst betale sig at bestille 550'eren frem for 350'eren eller?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 23:31

Nej der er ingen forstærker indbygget i 550eren. Så du undgår ikke at anskaffe en surround forstærker.

Og da kan du så passende anskaffe en med HD dekodning. For så er det ikke så vigtigt at 350eren mgl DTS HD MA.

Så rådet herfra er at anskaffe dig en 350er og en Onkyo 606

Redigeret af Kampus - 17-Januar-2009 kl. 23:32
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu