recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg redde mine data!!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan jeg redde mine data!!!!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 15:42
Put den i en lufttæt post og ned i fryseren med den. Lad den ligge ca en time dernede..

Derefter kan du sikkert kopiere dine data til et mere sikkert sted.. Disken er affald bagefter... (genbrug:-)
Til top
Henk 50 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2008
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 17:39

Jeg fik et lille program engang gratis ved køb af en sd kort til mit kamera (  rescuePRO ) sd kortet kostede ca 200,- kr, så programmet kan ikke være kostbare. Det virker perfeckt, har hjulpet en del med det. Prøv det

Ellers skriv til mig Så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 23:28

Tak for de mange indlæg. Jeg vil prøve at kigge nærmere på det en af dagene og holde jer informeret.

Som jeg husker den nye lyd fra disken, så lyder det lidt som om, at den støder mod noget når den arbejder/spinder. Husker det nu ikke som en speciel høj lyd.   

Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 15:50
Nu er jeg igen -- tilfældigt -- faldet over en side, denne gang et sted, hvor bl.a nogle folk fra film-industrien i Californien fortæller hvordan de ved at putte hardisken i en "plasticpose med lynlås" (for at undgå kondens) og lægge den i fryseren natten over, har kunne få harddisken igang igen. Ingen af disse tech-folk kan forklare hvorfor det virker (men et godt bud er at det påvirker den smørelse som findes mellem de mekaniske dele. Mit eget umiddelbare bud er at læse-armen trækker sig sammen i kulden, sådan at der bliver større tolerans mellem arm og skive) - men det vigtigste er jo også AT det virker. Iøvrigt har flere været ude for at hardisken herefter virkede upåklageligt- og altså ikke kun i de få timer den var kold, når dataene skulle trækkes ud. Man kan her forestille sig, at bare det at armen kom igang igen -- og kom ud af dødvandet så at sige -- var alt der skulle til, for at harddisken var født på ny.

http://www.emergingtechs.com/posts/put-your-hard-drive-in-the-freezer-to-recover-data/

Iøvrigt har jeg selv lige ravet en ekstern hardisk på gulvet, og den er nu i fryseren i en pose hvor der var 1 kg ris i - og som har lynlås. + et par ekstra fryseposer.

Redigeret af Niels Ebbesen - 16-Marts-2010 kl. 16:50
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 16:46
No offense Kim Olsen og niepe. Jeg ved godt at I var de første til at skrive om tricket.

Men enten har jeg ikke fæstnet mig ved det dengang, eller også er det blot generelt sådan, at een gerne vil have syn for sagen, f.eks med et link til disse autoritative filmfolk fra Californien.

Redigeret af Niels Ebbesen - 16-Marts-2010 kl. 16:49
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 17:25
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu