recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg smide et DVB-S signal ned i MCE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan jeg smide et DVB-S signal ned i MCE?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThorkildT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg smide et DVB-S signal ned i MCE?
    Sendt: 11-Februar-2009 kl. 14:33

Jeg håber, der er nogen, der kan give en newbie lidt hjælp.

Jeg har sidst haft parabol dengang Strak TNG blev genudsendt om eftermiddagen på SAT1 på Astra. Vi snakker 15+ år. :-)

Nu har jeg fået en parabol, som sidder på mit nye hus. Jeg aner ikke, om det er en digital LNB, der sidder på 60 skærmen eller en almindelig. Jeg går ud fra der er forskel. Min plan er at købe en standard digital LNB til de ca. 100,- man kan få en for og montere den.

Jeg vil gerne bruge min Vista Mediacenter maskine i stuen til at æde et eller andet fra parabolen. Men hvad skal jeg bruge?

Kan jeg blot få et stykke hardware, som kan sættes til Mediacenter maskinens tuner kort? Altså så min UHF antenna sættes i den boks og mit coax kabel fra parabolen ligeledes. Så er mit håb, at jeg kan sende signalet ud af boksen og ind i tunerkortet og hey presto...så har jeg både DVB-T og DVB-S signal i Mediacenter.

Kan det lade sig gøre? Kom gerne med hardware forslag, men kun eksterne ting, da det er et meget presset mikrokabinet MCE´en bor i. :-)

Hvis der er noget der er uklart, beklager jeg. :-)

(Et bispørgsmål er også, hvor man gafler flest gratiskanaler nu om dage. Jeg vil ikke rode med Viasat og lignende kort. Er det stadig Astra eller 1 grad vest? Eller noget helt tredje?)

Tak for eventuel hjælp. :-)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:10

 

 Der kan findes rigtig mange FTA programmer på 28,2/28,5E, det er Freesat programmerne fra UK. Det er på de sattelitter som SKY sender på. Bruger dem selv + SKY. (SKY kanalerne er kodet, og kræver en af deres modtagere). Det er billigt at modtage SKY kanalerne, i forhold til hvad der her betales for Viasat og CD, hos SKY får du over dobbelt så mange kanaler for en lavere pris end hos udbyderne her i DK.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ThorkildT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 20:59

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der kan findes rigtig mange FTA programmer på 28,2/28,5E, det er Freesat programmerne fra UK. Det er på de sattelitter som SKY sender på. Bruger dem selv + SKY. (SKY kanalerne er kodet, og kræver en af deres modtagere). Det er billigt at modtage SKY kanalerne, i forhold til hvad der her betales for Viasat og CD, hos SKY får du over dobbelt så mange kanaler for en lavere pris end hos udbyderne her i DK.

Tak for svaret. Jeg prøver lige at præcisere:

Jeg har været rundt og læse lidt om Sky kanalerne. Jeg ønsker i første omgang ikke at have nogen special modtager eller kort.

Det, jeg har nu, er følgende:

Vista Media Center med DVB-T tuner installeret som modtager signal fra min gamle UHF antenne, så jeg kan se DR1, TV2 og DR2...Det fungerer godt.

En parabol på taget og et kabel ind i huset, men jeg har ingen modtager/receiver til nogen form for signal.

Det, jeg ønsker, er følgende:

DVB-T kanalerne skal stadig bruges i MCE

Derudover vil jeg gerne udnytte, at jeg har den store dybe tallerken hængende. :-) Dog ønsker jeg ikke at have noget kort eller nogle abonnementer. Jeg vil bare gerne have potentielle gratis kanaler på fx Astra eller lignende modtaget og sendt ind i Media Centeret. Jeg er ligeglad med HD og super duper kvalitet. Jeg vil bare gerne se lidt SAT1 eller lignende, som jeg kunne i gamle dage.

Er det mon muligt? 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 21:55

Her er et eksempel på en ekstern løsning som du bad om: http://www.hauppauge.de/de/site/products/data_novasusb2.html

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ThorkildT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 22:34

Tak for linket.

Jeg har fået et tip i MCE delen af foraet her på siden om FireDTV produkterne. De har en ekstern boks, som er beregnet til netop Media Center.

Jeg har efterhånden også læst mig frem til, at det er astra fuglene, jeg skal have fat i igen som i gamle dage. :-)

Nu er mit problem mere, hvordan jeg rent teknisk og kablingsmæssigt får kombineret signalet fra min eksterne DVB-S box og mit UHF signal med DVB-T kanalerne i Media Center.

PC´en med Vista Media Center har nemlig kun én indgang på tuneren, som jo i dag er optaget af DVB-T signalet fra UHF antennen. Så jeg er ved at finde ud af, om jeg kan bruge en forhåndenværende Triax Tv-Sat combiner til at samle de to coax snore og sende dem ind i computeren tuner indgang. :-)

Hurra for teknik, hvad skulle jeg ellers lave på sådan en onsdag aften.

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af ThorkildT ThorkildT skrev:

 Så jeg er ved at finde ud af, om jeg kan bruge en forhåndenværende Triax Tv-Sat combiner til at samle de to coax snore og sende dem ind i computeren tuner indgang. :-)

Kablet fra parabolen skal ikke ind i tuner indgangen, men skrues på Firedtv boksen (hvis du vælger den). Det er i øvrigt en rimelig dyr løsning som også er beregnet til betalingsTV, som du jo ikke er interesseret i. Derfor foreslog jeg Hauppauge modellen. Udover Astra satelitten skulle du måske vende blikket mod Hotbird på 13 grader øst, som også har masser af gratis programmer.

Flemming



Redigeret af fltk - 11-Februar-2009 kl. 22:57
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ThorkildT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 23:32

Tak for svaret Flemming.

Jeg har kigget på Hauppauge modellen og den er rigtig nok noget billigere. Men det ser umiddelbart ud til, at den ikke er understøttet i MS Media Center, så vidt jeg kan læse mig frem til. Det er et must for mig. Desuden er det også en USB løsning og ikke Firewire som på FireDTV boksen. Det forestiller jeg mig også betyder lidt.

FireDTV boksen ser for MCE ud som om, at der bare er endnu en DVB-T tuner. (Selv om det er DVB-S, mystisk men bare det virker. :-))

Tak for tippet om Hotbird på 13 grader øst. Der er da noget Kurdistan TV at slå sig løs med. ;-)

Til top
ThorkildT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 23:40

Det kunne være, at der var en der kunne give et råd om den sat, som vil give mig størst sandsynlighed for god modtagelse og bare et par enkelte interessante engelsk/tysk talende kanaler.

28.2/28.5 Astra og Hotbird 13 er dem jeg stirrer på nu ud fra jeres råd. Men er der forskel i kvaliteteten af modtagelse fra de to fugle. Jeg tænker på, om jeg med min skål på omkring 80 cm har større chance for god modtagelse fra den ene frem for den anden. Bor i nærheden af Viborg, hvis det har den mindste smule betydning. :-)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 20:17

 

 Der hvor du bor, har du rigtig gode muligheder for modtagelse af Freesat, du er ikke uden for modtagelse fra Astra 2D, som er en svag sattelit her i DK, da dens Footprint er rettet mod UK af ophavsrettige årsager. Der er så absolut heller ikke problemer med 13E, jeg får meget fint signal fra 28,2/28,5E her på Sjælland med en Maximum Flat 1, som egentlig ikke er beregnet til den position så langt mod øst. Billedkvaliteten fra kanalerne på de sattelitter er rigtig god.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ThorkildT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 12:28
Super, tak for svaret. Jeg tror, da helt sikkert, at det er Astra 2D, jeg vil sigte efter så. :-) Det lyder som et mere spændende udbud end fx God TV Europe og Arab Girls på 13E :-D
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 18:08

 

 Det er ikke kun den, det er også A, B, C samt Eurobird. Astra D er den primære til Freesat, men der er også gratis programmer på de andre Astra fugle, samt på Eurobird. Heldigvis er de programmer/pakker jeg har ikke på 2D, men det er ærgerligt, at jeg ikke har BBC kanalerne, samt de øvrige ITV kanaler udover ITV1. Dem kan du dog se der hvor du bor. Der skulle også nu være kommet HD på Freesat.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu