recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg splitte HDMI til HDMI + Toslink (optisk)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg splitte HDMI til HDMI + Toslink (optisk)?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 10:58

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

HDMI er digitalt og din SONY kan dekode DTS og DD

Der er en del ældre receivere, som ikke kunne modtage lyd via HDMI - Kun sende det videre som en switch. Trådstarters Sony er en af dem.

Så falder hele ideen med en HDMI Reciver jo til jorden, så skal der jo bruges flere kabler i stedet for kun et enkelt. Det er virkelig ikke gennemtænkt.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 11:36
Måske er det lettest at udskifte DVB-C boksen.
Det kunne f.eks. være til en af dem her:
http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/smart-cx72-dvb-c-modtager-med-usb-pvr-4942/
http://www.triax.dk/da/News/SingleNews.aspx?newsid={F4A9867E-5F70-46E2-8B15-CC292B112A98}

(Jeg har ikke praktisk erfaring med nogen af dem).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så falder hele ideen med en HDMI Reciver jo til jorden, så skal der jo bruges flere kabler i stedet for kun et enkelt. Det er virkelig ikke gennemtænkt.

Helt til jorden falder den jo ikke, man må huske at produktet var fra en tid hvor mange TV kun havde 1 eller 2 HDMI stik.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 15:06

Det er da bestemt ikke gennemtænkt, HDMI tilslutninger der ikke kan håndtere lyd, så der skal bruges extra kabler, når det kan klares med et. Usmart.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
jtds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2013
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Måske er det lettest at udskifte DVB-C boksen.

Ja, det ender nok med en udskiftning af boksen i stedet for det andet, der bliver lige så dyrt og dobbelt så bøvlet.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 16:58
Det er også begrænset hvad der er i 5.1 på de enkelte kanaler. DR1 og 3 har det ofte på film, men ellers er der vel ikke meget.?
Til top
jtds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 17:02

Det er da bestemt ikke gennemtænkt, HDMI tilslutninger der ikke kan håndtere lyd, så der skal bruges extra kabler, når det kan klares med et. Usmart.
Helt enig, og jeg var selv ved at falde ned af stolen, da jeg fandt ud af det. Det er åbenbart sparet væk på nogle ældre, billigere receivere.
Til top
jtds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 18:11

Det er også begrænset hvad der er i 5.1 på de enkelte kanaler. DR1 og 3 har det ofte på film, men ellers er der vel ikke meget.?
Der er tilstrækkeligt med kanaler, der sender film i 5.1 til at det kan betale sig. Desuden kunne der sagtens komme flere kanaler til i den nærmeste fremtid.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 09:19
El giganten har en Pioneer 5.1 reciever til 999,- i næste uge.

Så behøver du ikke at skifte boksen.
SmileSmileSmile
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

SmileSmileSmile

Uden at vi skal diskutere noget om kvalitet eller lignende, så synes jeg at det er utroligt at man kan lave sådan et apparat så billigt - Når man trækker moms, told og transport fra Kina ud så er der godt nok ikke meget tilbageLOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

SmileSmileSmile

Uden at vi skal diskutere noget om kvalitet eller lignende, så synes jeg at det er utroligt at man kan lave sådan et apparat så billigt - Når man trækker moms, told og transport fra Kina ud så er der godt nok ikke meget tilbageLOL

De blir' lavet i Malaysia, så det kan faktisk godt lade sig gøre...
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af jtds jtds skrev:

Helt enig, og jeg var selv ved at falde ned af stolen, da jeg fandt ud af det. Det er åbenbart sparet væk på nogle ældre, billigere receivere.
De tekniske muligheder ændre sig, at kalde det ikke gennemtænkt syntes jeg er - når ja ikke gennemtænkt. Nu er det ikke kun de billige der mangler den funktion, den her til 47000 gør det også.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu