recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg splitte netværket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg splitte netværket?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg splitte netværket?
    Sendt: 23-November-2016 kl. 21:15
Jeg har nu en Netværksledning fra min Router til Yousee boksen, lige ved siden af står min WD live, jeg skifter kablet fra den ene til den anden alt efter hvad jeg ser, men kan jeg ikke splitte kablet lige der så begge har netværksforbindelse samtidig ,via sådan en her og 2 små ledninger?

http://kinapriser.dk/netvaerkssplitter-rj45-hun-2x-rj45-hun-rahvid.html

https://www.av-cables.dk/cat-6-u-utp-hvid/cat-6-u-utp-netvaerkskabel-hvid-0-25-m.html
MVH Frank Pedersen

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 21:19
Nej
 
Du er nødt til at sætte en switch eller hub op.
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 21:25
Tak så i stedet for Splitteren sætter jeg en Switch der og bruger stadig de 2 korte kabler?

MVH Frank Pedersen

Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Tak så i stedet for Splitteren sætter jeg en Switch der og bruger stadig de 2 korte kabler?



Ja.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 08:54
Du kan godt bruge den splitter, men så kører dit udstyr kun 100mbit, 100mbit bruger kun 2 par i kablet.

Kan du nøjes med 100mbit så kan du bruge splitteren, kan du ikke så skal du have en gbit switch.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 10:35
Kan du ikke bare bruge et kabel mere fra din router eller er der ikke flere ledige porte?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Du kan godt bruge den splitter, men så kører dit udstyr kun 100mbit, 100mbit bruger kun 2 par i kablet.

Kan du nøjes med 100mbit så kan du bruge splitteren, kan du ikke så skal du have en gbit switch.
Det kræver så at der bruges 2 stk splittere:
en i hver ende af kablet, og 2 små kabler i hver ende, nemlig 2 stk til router porte og 2 stk til udstyr.
Splitterne deler de 4 korepar i kablet til 2x2par i enderne.

Mvh. JørgenT
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 11:56
Tak for svarene, 

100mbit, kan det trække Yousee boksen fejlfrit og også streame HD 1080 materiale til WD boksen?

og jo tipsen

jeg har 2 ledige porte, men det var et helvede at trække bare et kabel til Yousee boksen,havde den trådløs med den gamle ,men da de med den nye gik over til 5ghz, var det helt udueligt, vil helst ikke igang med det igen.
MVH Frank Pedersen

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 12:12
Ja, hvis der er langt til routeren, så kan en løsning med dobbeltsplitter som Jørgen skriver være en løsning og ellers en lille switch (kræver strøm).
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 12:19
Hej.
Køb en god gbit switch. Det tror jeg du vil blive mest glad for.
Angående Det trådløse,hvis du ikke vil vil bruge 5ghz , kan du vel bare bruge 2,4 ghz.
Jeg kan skifte som jeg har lyst.
Mvh.

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 14:53
Ja tænker også Switchen bliver løsningen,kigger her til Black Friday , måske er der en der.


og nesager ,så kender du ikke yousee ,nej deres ny Humax boks kan kun køre 5ghz trådløs, det er så

 håbløst udueligt. Masser udfald på Tv ingen start forfra eller andet der virker, og selv deres udvidede

 tekniske support måtte opgive, havde også  hele tiden deres egen trådløse 5ghz sender,

(199 kr)ubrugeligt bras, men desværre findes der ikke konkurrenter ,det skulle være som med Mobil,der

 er dusinvis af udbydere ,og alle har ca det samme at tilbyde.
MVH Frank Pedersen

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 15:00
Kan du ikke bare slå deres router fra og bruge din egen?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu