|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
srathje ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 01-November-2006 kl. 21:43 |
Jeg har et MSI 915P Neo2-54G bundkort ( http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd _detail.php?UID=601 )med en 3Ghz P4 processor. Spørgsmålet er om jeg kan sætte en Dualcore processor i ? og vil jeg få en performance forbedring ? Hilsen
Søren |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Du kan smide alle processorer i som har LGA775 interface. Lave søgning på edbpriser med den type socket.
Du kan smide op til P4 3.8 i, og diverse Dual core også - så svaret er ja... Muligvis skal der BIOS opdatering til, men det er nok ikke nødvendigt hvis det er nogenlunde nyt dit bundkort |
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Nej du kan ikke sætte en dualcore cpu i dit bundkort, da den ikke er understøtter jfv. msi http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd _cpu_support_detail.php?UID=601&kind=1 |
|
![]() |
|
primeradk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 324 |
![]() |
Som Kenp siger er det ikke sikkert du kan. Du kan ikke gå ud fra at fordi den passer i sokkel at den så virker. På mit gamle bundkort x975xbx (bad axe) hvor jeg havde en 965EE duelcore, var der flere som havde conroe cpuer i, det kunne jeg ikke på det pga det var en revision 3.02 istedet for en revision 3.04. Efter Core2duo blev lanceret ændrede man på nogen af spændings regulatorene på de forskellige bundkort så de kunne ændre mere bredt inde for spændingen da de nye ikke bruger nær så meget. Så ved ikke om der også er forskel på de forskellige revisioner af det MSI board, for ellers kan de være hvis din revision er ny nok den godt kan. Men er ikke sikkert. Synes dog der er mange det kort ikke supporter så helt nyt er det nok ikke mere
![]() |
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
de har selv laveet en rigtigt flot liste over hvilke processorer der understøttes.
du kan finde den her men det ser ikke ud somom der er mulighed for andet end P4 (evt. 64bit) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |