recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan kun vælge stereo i Netflix, på chromecast v2.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan kun vælge stereo i Netflix, på chromecast v2.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan kun vælge stereo i Netflix, på chromecast v2.
    Sendt: 14-August-2016 kl. 21:26
Jeg har det irriterende problem, at jeg ikke får muligheden for at kunne bruge 5.1 på chromecast v2 i Netflix. Den viser kun det er muligt med stereo.
Med HBO virker det fint med 5.1 lyd.

Hvis jeg sætter min gamle chromecast v1 til, så kan jeg godt få 5.1 lyd på den.

Håber der er en der ude, som lige har løsningen på mit problem :-)
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 20:49
Prøv en genstart gennem appen på din telefon, jeg har haft samme problem på den gamle chromecast.
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 10:28
Desværre ikke noget som hjælper.
Jeg har prøvet at gendanne den, uden det hjalp.

Kan bare ikke forstå, hvorfor den gamle model virker fint med 5.1, i samme port.
Og det er jo også mærkeligt, at HBO virker fint med 5.1 på den nye model, bare ikke Netflix.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Online
Point: 803
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Desværre ikke noget som hjælper.
Jeg har prøvet at gendanne den, uden det hjalp.

Kan bare ikke forstå, hvorfor den gamle model virker fint med 5.1, i samme port.
Og det er jo også mærkeligt, at HBO virker fint med 5.1 på den nye model, bare ikke Netflix.

Brug din PS4 den virker bare ;O) ellers skriv hvordan du har tilkoblet din cromecast?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 21:06

Jeg kan bedst lide at bruge Chromecast, da den har alle streaming tjenester.

Min Chromecast er sat i min Onkyo NR809, men som sagt er det jo kun Netflix som er problemet på den nye model Chromecast.
Lige nu bruger jeg min gamle model Chromecast, i præcis samme indgang i Onkyo NR809, og der er der som sagt fint nok 5.1 lyd.

Men jeg købte den nye model, for at få bedre WIFI (5Ghz) så derfor er det lidt irriterende at jeg så bliver nødt til at bruge den gamle.

Jeg mener bare at dengang jeg købte den, der virkede det fint nok med 5.1 fra den, men er lidt i tvivl, da jeg mest har brugt HBO.

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 01:27
Min Nvidia Shield TV har også, nogle gange, det problem, at der ikke er mulighed for 5.1 med Netflix, før genstart...
Til top
jacobn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-April-2015
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 08:26
Jeg har fået samme problem og er rimelig sikker på at det virkede i sidste uge. Selvom der står at filmen er med 5.1 lyd så kan der kun vælges stereo.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 11:01

Og din er også den nyeste model?

Jeg har lige fået min bror til at afprøve hans, som også er den nyeste model, og han kan heller ikke vælge 5.1 på Netflix. Men også ved ham virker HBO med 5.1.

Ved ham sidder den i en Denon receiver.

Til top
jacobn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-April-2015
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 11:14
Ja det er den nyeste version.

Jeg prøvede lige at hente min gamle Chromecast fra soveværelset og sætte den i min receiver (samme indgang som version II). Og der kan jeg godt vælge 5.1. Byttede om igen og stadig kun stereo på ver.II.

Så det ser ud til at fejlen er relateret til den nyeste udgave :-(
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 15:36

Tak for tilbagemeldingen :-)

Så er der åbenbart ikke andet at gøre, end at vente på at de får rettet fejlen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu