recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan log-in undgås?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan log-in undgås?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan log-in undgås?
    Sendt: 24-Juli-2023 kl. 19:20
Jeg har en nyere windowsPC og er forbundet til nettet gennem min router.

Hver gang jeg starter maskinen skal jeg logge ind før jeg har adgang til maskinen. Jeg ved at jeg kan lave gæste-profil og undgå login men så er jeg ikke administrator med det bøvl det giver.

Men så fandt jeg ud af at hvis jeg starter maskinen før jeg tænder routeren behøver jeg ikke logge ind! Hvad skyldes det? Er det fordi pc´ens netadgang går gennem routeren at jeg skal logge ind? Kan jeg lave nogen indstillinger i routeren eller computeren så jeg aldrig behøver logge ind, så vil jeg gerne høre om det.

På forhånd tak



Redigeret af MortenBby - 24-Juli-2023 kl. 19:36


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 20:01
Det er pga. Sikkerhed da den er online hele tiden, men hvis du går ned i søg, og skriver netplwiz, så vælger du din konto vinger af du skal logge automatisk på. Men det gælder jo kun ved opstart af pc. Ikke hvis du lukker låget, da den låses når den går i dvale
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 21:26
Det kræver så, at der i Netplwiz er  "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og mulighed for at slå den fra.

Husker ikke lige hvordan jeg fik muligheden tilbage i Netplwiz, men det var én eller anden kommando, som skulle skrives i PowerSlell (Admin) Og der skulle graves dybt på nettet for at finde den.

Men det er da en underlig måde - uden internet - ingen adgangskode
MED internet - adgangskode.

Jeg skal indtaste adgangskode uanset om den er på nettet eller ej. (Windows 10, nyeste version)


Får du koden slået fra, så gem koden alligevel - lige pludselig KAN du få brug for at skulle logge ind. Det kan ske, at computeren kræver det efter en opdatering.


Redigeret af mnielsen - 24-Juli-2023 kl. 21:33
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det kræver så, at der i Netplwiz er  "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og mulighed for at slå den fra.

Husker ikke lige hvordan jeg fik muligheden tilbage i Netplwiz, men det var én eller anden kommando, som skulle skrives i PowerSlell (Admin) Og der skulle graves dybt på nettet for at finde den.

Men det er da en underlig måde - uden internet - ingen adgangskode
MED internet - adgangskode.

Jeg skal indtaste adgangskode uanset om den er på nettet eller ej. (Windows 10, nyeste version)


Får du koden slået fra, så gem koden alligevel - lige pludselig KAN du få brug for at skulle logge ind. Det kan ske, at computeren kræver det efter en opdatering.

hver brugerprofil står i netplwiz, selvom det er outlook.com kontor, eller hvad den hedder nu om dage. At jeg så ikke kan anbefale det af sikkerhedsmæssig årsager når det er en administrator bruger.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 06:48
Du kan jo nøjes med at være administrator, når du vil ændre noget. 
Og så lave en almindelig bruger til daglig brug. 
Venlig hilsen
KB
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 14:53
I dag skulle jeg logge ind selv om routeren ikke var tændt! Jeg forstår ikke hvorfor det kan skifte på den måde.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det kræver så, at der i Netplwiz er  "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og mulighed for at slå den fra.

Husker ikke lige hvordan jeg fik muligheden tilbage i Netplwiz, men det var én eller anden kommando, som skulle skrives i PowerSlell (Admin) Og der skulle graves dybt på nettet for at finde den.


Hvis du finder ud af hvordan du gjorde, er der mange der vil være interesseret i at vide det. Der har været tråde om det her i forum og der kom aldrig noget klart frem.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 15:28
Jeg fandt kommandoen - havde gemt den på et Word-dokument... Den er her:

reg ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device" /v DevicePasswordLessBuildVersion /t REG_DWORD /d 0 /f 


Åbn PowerShell (Admin)

Markér viste kommando

Højreklik på det markerede

Klik på Kopier

I PowerShell:

Højreklik et tomt sted

Klik på Sæt ind

Tryk på Enter

Genstart computeren

Muligheden for at slå adgangskoden fra fra skulle nu være til stede i Netplwiz igen, som før.


Men, som skrevet før. Skriv lige lige adgangskoden til computeren ned, da det kan ske, at du skal bruge den igen efter en senere opdatering / opgradering!


HUSK! At genstarte computeren efter at have lavet diverse ting i Netplwiz...


Det er bedst at bruge Kopiér / Sæt ind-metoden, da man nemt kan komme til at skrive forkert, hvis man blot vil skrive af. Dette blev også anbefalet på de sider, hvor der er diverse kommandoer, man kan bruge.

 




Redigeret af mnielsen - 25-Juli-2023 kl. 15:36
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

I dag skulle jeg logge ind selv om routeren ikke var tændt! Jeg forstår ikke hvorfor det kan skifte på den måde.

Router tændt - router slukket...
Adgangskoden er ligeglad her. Den SKAL indtastes uanset om routeren er tændt eller slukket her - Windows 10 - seneste version
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 16:03
Man kan lave det samme i Registreringsdatabasen. Men her skal man være mere påpasselig end påpasselig, da det MEGET nemt kan gå galt bare ved den mindste lille fejl.

Så er PowerShell (Admin) og Kopiér / Sæt ind-metoden mere sikker for os ikke-IT-eksperter - incl. mig.


Redigeret af mnielsen - 25-Juli-2023 kl. 16:05
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 19:19
Ved ikke rigtigt hvor i Powershell det skal indsættes. Er det efter c:\users\
I første omgang sagde den den "adgang nægtet"


Redigeret af MortenBby - 25-Juli-2023 kl. 19:28


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 20:17
Det er efter "PS C:\WINDOWS\system32>", du skal indsætte det

Husked du, at det skulle være PowerShell (Admin)?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu