|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() Sendt: 21-November-2008 kl. 19:03 |
Hejsa Gutter/Gutinder... Glædelig jul... Men har lige et lille spørgsmål/symptom. Nu har jeg ikke færre end 3 enheder (2 parabol-modtagere + andet) som jeg gerne vil have koblet over vores DVD-optager. MEN den har kun en scart-indgang og desværre ingen HDMI og RGB-indgangen er allerede optaget.. Det er forøvrigt også en udgang Men spørgsmålet er om der findes en enhed som kan tilkobles DVD-optagerens scart-indgang og hvor i jeg så kan tilslutte 3 eller flere scart-stik fra andre enheder... Eller hvad gør eller har I andre gjort i en lignende situtation? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er jo Scartomskiftere på markedet, hvorfor ikke bruge en sådan. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
Har hørt om dem og har også i dag afprøvet med et eller andet produkt jeg havde liggende, men uden held. Blot et billede som lignede et eller andet man slet ikke kunne bruge til noget. Ringere farver og andet... Har du evt nogle du kan anbefale - evt. link |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Har selv haft brugt en sådan omskifter, da jeg ikke havde nok Inputs på TVet, og der var ingen problemer med det af nogen art, men der skal selvfølgelig bruges RGB, da det jo giver bedste kvalitet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Helt sikkert... Men problemet er at enheden bl.a. skal benyttes til:
Kan RGB-udgangen på DVD-optageren benyttes som indgang-signal også. Lyder mystisk i mine ører. Der er en JVC DR-MH200. |
|
![]() |
|
![]() |
På Recordere er der en TV I/O Scart, og en AUX Scart, samt S-Video og Composite I/O, det er der i alt fald på de fleste idag. Eller i alt fald 2 Scart. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeps - det skulle der også være på denne model. og det var scart-indgangen jeg havde kig på i dag. Altså ikke den til fladskærmen. Men skal jeg kigge efter Composite (RGB), Scart eller måske en kombi-model... Nogen der kan anbefale en model... |
|
![]() |
|
![]() |
Køb en Panasonic EH eller EX model, der er HDMI Out Scart I/O med RGB, S-Video, Composite og en Scart In med samme signaler. nogle modeller har også Component Out. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Er vi ikke ude i at de EH og EX-modeller du omtaler er andre DVD-optagere. Ihvertfald lige det jeg har kunnet finde. Men vi er pt. ganske tilfredse med vores DVD-optager og ønsker blot en scart/RGB-omskifter boks af en slags. Men så må jeg jo ud og søge :) |
|
![]() |
|
![]() |
Omskifterboxe kan naturligvis købes i faghandlen. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Fandt lige denne i forummet. Tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=415&PN =1 REMOTE CONTROLLED FIVE WAY SCART CONTROL CENTRE
The Trilogy 1 central console has simple plug-and-play operation allowing connection of up to ten pieces of AV equipment without complicated cabling. Smart Automatic Switching always switches to the last video input turned on and looks for the last active video input when the current video input is turned off. The supplied remote control allows you to manually select which input to view on your TV and which input to record on your VCR. The front panel LED indicators display current video inputs and outputs at a glance. Extra features allow you to record two different videos at the same time and a special lock function ensures against accidental interruption. The Trilogy 1 has four scart RGB inputs and will cope with up to five composite or S-Video signals. Trilogy 1 Features: Watch your DVD on the Television whilst simultaneously recording something on the VCR
The easy way to connect ALL your AV equipment to your TV - Compatible with DVD, VCR, Camcorder, Satellite, Games Console, etc. - Copes with Composite,S-VHS and RGB Signals! /Lars
Er det sådan noget jeg skal ud i evt... |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Hr Google er flink: Lidt forskellige modeller, manuelt betjente og med remote, og prisklasser kan findes på: Kender dem ikke som sådan, så kan ikke sige noget om kvaliteten. Mvh JørgenT |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |