recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man - 3 Scart tilgange en DVD-opt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan man - 3 Scart tilgange en DVD-opt

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man - 3 Scart tilgange en DVD-opt
    Sendt: 21-November-2008 kl. 19:03

Hejsa Gutter/Gutinder...

Glædelig jul...

Men har lige et lille spørgsmål/symptom. Nu har jeg ikke færre end 3 enheder (2 parabol-modtagere + andet) som jeg gerne vil have koblet over vores DVD-optager. MEN den har kun en scart-indgang og desværre ingen HDMI og RGB-indgangen er allerede optaget.. Det er forøvrigt også en udgang

Men spørgsmålet er om der findes en enhed som kan tilkobles DVD-optagerens scart-indgang og hvor i jeg så kan tilslutte 3 eller flere scart-stik fra andre enheder...

Eller hvad gør eller har I andre gjort i en lignende situtation?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:06

Der er jo Scartomskiftere på markedet, hvorfor ikke bruge en sådan.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:13

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er jo Scartomskiftere på markedet, hvorfor ikke bruge en sådan.

Har hørt om dem og har også i dag afprøvet med et eller andet produkt jeg havde liggende, men uden held. Blot et billede som lignede et eller andet man slet ikke kunne bruge til noget. Ringere farver og andet...

Har du evt nogle du kan anbefale - evt. link 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:19

Har selv haft brugt en sådan omskifter, da jeg ikke havde nok Inputs på TVet, og der var ingen problemer med det af nogen art, men der skal selvfølgelig bruges RGB, da det jo giver bedste kvalitet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:27

Har selv haft brugt en sådan omskifter, da jeg ikke havde nok Inputs på TVet, og der var ingen problemer med det af nogen art, men der skal selvfølgelig bruges RGB, da det jo giver bedste kvalitet.

Helt sikkert... Men problemet er at enheden bl.a. skal benyttes til:

• CD's HD-boks (PVR 101-st) og der er vist noget med at HDMI-udgangen afbryder RGB-signalet. Som jeg lige på stående fod husker det. Og det er vist vi optager en udsendelse på f.eks. denne HD og vil have brændt den ud, at problemet opstår. Dog er det jo så ikke i HD-kvalitet.
  • En Vias(k)at parabol-boks er på nuværende tidspunkt koblet til DVD-optageren, da den hidtil har været benyttet til både Viasat og CD. Men den kan ikke modtage HD-kanaler.
  • Og så har vi andet udstyr som også gerne skulle kunne koblet på indgangen.

Kan RGB-udgangen på DVD-optageren benyttes som indgang-signal også. Lyder mystisk i mine ører. Der er en JVC DR-MH200.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:36

På Recordere er der en TV I/O Scart, og en AUX Scart, samt S-Video og Composite I/O, det er der i alt fald på de fleste idag. Eller i alt fald 2 Scart.

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:42

På Recordere er der en TV I/O Scart, og en AUX Scart, samt S-Video og Composite I/O, det er der i alt fald på de fleste idag. Eller i alt fald 2 Scart.

Jeps - det  skulle der også være på denne model.  og det var scart-indgangen jeg havde kig på i dag. Altså ikke den til fladskærmen.

Men skal jeg kigge efter Composite (RGB), Scart eller måske en kombi-model...

Nogen der kan anbefale en model...

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:46

Køb en Panasonic EH eller EX model, der er HDMI Out Scart I/O med RGB, S-Video, Composite og en Scart In med samme signaler. nogle modeller har også Component Out.

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:55

Køb en Panasonic EH eller EX model, der er HDMI Out Scart I/O med RGB, S-Video, Composite og en Scart In med samme signaler. nogle modeller har også Component Out.

Er vi ikke ude i at de EH og EX-modeller du omtaler er andre DVD-optagere. Ihvertfald lige det jeg har kunnet finde.

Men vi er pt. ganske tilfredse med vores DVD-optager og ønsker blot en scart/RGB-omskifter boks af en slags. Men så må jeg jo ud og søge :)

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:59

Omskifterboxe kan naturligvis købes i faghandlen.

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 20:04

Omskifterboxe kan naturligvis købes i faghandlen.

Fandt lige denne i forummet.

Tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=415&PN =1

REMOTE CONTROLLED FIVE WAY SCART CONTROL CENTRE
A SUPREME MACHINE
Home Entertainment Total Control Centre

The Trilogy 1 central console has simple plug-and-play operation allowing connection of up to ten pieces of AV equipment without complicated cabling.  Smart Automatic Switching always switches to the last video input turned on and looks for the last active video input when the current video input is turned off.  The supplied remote control allows you to manually select which input to view on your TV and which input to record on your VCR.  The front panel LED indicators display current video inputs and outputs at a glance.  Extra features allow you to record two different videos at the same time and a special lock function ensures against accidental interruption.  The Trilogy 1 has four scart RGB inputs and will cope with up to five composite or S-Video signals.

Trilogy 1 Features:
Loop-through, switching and distribution.
Microprocessor controlled two independent video inputs to TV and VCR outputs.
Auto switching with Euro-scart and RCA inputs.
Auto detection and switching to the second video when the first video switched off.
Auto detection and switching to TV when all video inputs are switched off.
Switching protection on the second video with LOCK function.
Video and Audio direct from SAT and VCR scarts to LD scart from decoder.
RGB and S-Video switching from SAT, LD, DVD and VCR scarts to TV scarts.
First and second videos selectable on TV2.
Can also be used to get five outputs from one input.

Watch your DVD on the Television whilst simultaneously recording something on the VCR

The easy way to connect ALL your AV equipment to your TV - Compatible with DVD, VCR, Camcorder, Satellite, Games Console, etc. - Copes with Composite,S-VHS and RGB Signals!

/Lars

Er det sådan noget jeg skal ud i evt...

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 20:07

Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Men vi er pt. ganske tilfredse med vores DVD-optager og ønsker blot en scart/RGB-omskifter boks af en slags. Men så må jeg jo ud og søge :)

Hr Google er flink:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=scart+omskifter& btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Lidt forskellige modeller, manuelt betjente og med remote, og prisklasser kan findes på:
http://www.avxperten.dk/omskifteresplitter/scart-omskifter/s cart-omskifter.asp

Kender dem ikke som sådan, så kan ikke sige noget om kvaliteten.

Mvh JørgenT

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu